Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #26 Skrevet 13. januar 2011 sug lut - Du har vikelig vanskeligheter med å sette deg inn i ulike situasjoner. Du virker rett og slett ikke oppegående.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #27 Skrevet 13. januar 2011 Det er nok fordi du er for dum til å forstå luten.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #28 Skrevet 13. januar 2011 Små teit smp, men kommer ann på hvorfor man spørr om det seff.. Er vel det samme som å spørre ei som har tippa 30 om hvorfor ho venta så lenge, å hvilket grunnlag har ho for å ville bli ei gammel mor, blir det om det skal bli fler en 1.. Hører hvor dumt det spm høres ut... Jada blaaaaablaaaa, det med jobb, hus, økonomi... men det ordner seg etterhvert likevel det.. når ungen er der så vil man ikke ha det annerledes uansett.. Heller ei ung mor enn ei eldre, kan ta flere år mellom hver unga man skal å ta det rolig, skal man ha 2-3 stk så må man forte seg litt, etter man bikker 30 så begynner den biologiske klokke å tikke, sånn er det bare... hvem vet hvor fruktbar man er fra før ? er ikke bare å kjøre på så er man gravid, tenk om man må prøve i flere år oxo ? Kan ikke si unger skal jeg ha når jeg er 32 og "voksen" er ikke sikker man får det sånn nei.. Får man unge som 20 så vet man ting tidligere og får flere erfaringer og ansvar enn ei på 30+man har hatt de erfaringene i mange år før de kommer dit... det du vet da, er det flere år til ho finner ut av, så da er det du som er mer verdensvant. De kan ikke si a eller b for de vet ikke noe om det.. min mening. Alt under 18 er for ungt mener jeg, men skjer det så skjer det, er man "voksen" nok til å ha sex, må man ha ryggrad til stå for konsekvensene å. Jeg ble uplanlagt gravid som 18åring, jeg aboterte da.. Ble gravid igjen året etter men samme mann, ikke planlagt, men den var velkommen, den er nå 2år og går i bhg som den stor trives i.. Jeg er 22år nå og nr 2 kommer til våren, som var planlagt:) Vi har hus, god bil og stabil økonomi, vi fikk ræva i gir og ordnet opp for oss når nr 1 var på vei, derfor har vi det så bra + de med de godene vu har i dag, deilig å ha alt dette så ung, men når man starter såppas tidlig så kommer ønske om sånne ting automatisk.. Vi har vært ilag i 5år, hatt våre nedturer som alle forhold har, men ikke et brudd, har alltid snakket oss ut av problemet.. har det veldig bra, elsker hverandre og barnet vårt, og gleder oss veldig til den som kommer.. Festa fra oss gjor vi i tenåra, hehe ! Så det er ikke et savn, mye mer morsomt med en tur ut en gang iblant istede for hver jævla helg ! Så om du HI har ting på stell og du er myndig og en stabil partner så hvorfor ikke ? ) 21 er en fin aldre, hverken for ung eller gammel
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #29 Skrevet 13. januar 2011 Min mann og jeg fikk vår første da vi var i begynnelsen av tjueårene. Det var godt planlagt, og vi prøvde i ca 5 mnd før det klaffet. Vi valgte å bli foreldre fordi vi ønsket oss barn. Vi hadde forestilt oss at det å få barn kom til å bli knalltøfft, at det kom til å bli vanskelig å være kjærester, vi kom ikke til å få mye tid til å spise,sove, kose osv. - MEN her ble vi veldig positivt overrasket. Det hele handler om å fordele nødvendige gjøremål, det er vår erfaring i hvertfall. Det å få barn var rett og slett mye lettere enn vi hadde forestilt oss - og nå hadde ikke vi en unormalt "lett" baby heller. Han sov ikke hele natten før han var godt over året og var en del syk. Vi har (og hadde) trygge rammer, og alt det materielle er (og var) på plass. Ingen av oss er noe begeistret for ellevill festing og den slags. Vi var klare for å gi fra oss friheten vår til et barn - rett og slett fordi vi var gått lei av "ungdomslivet", vi følte vi hadde opplevd alt som vi var interesserte i å prøve og utforske. Et barn har bekriket livet vårt - det betyr ikke at vi ikke hadde et spennende liv fra før. Vi valgte ikke å få barn fordi vi kjedet oss og måtte ha noe å gjøre - vi fikk barn for vi var klare for det - vi ville ha en utfordring. A4 livet er for pyser som tyr til lettvinte løsninger;-) Vi har lang og god utdannelse (jeg er ikke ferdig utdannet enda, men er det innen kort tid og mannen min er ingeniør). Ferieturer har vi også kombinert med barn - både innenlands og utenlands. Vi storkoser oss som foreldre, og har aldri angret på at vi valgte å få barn. Vi hadde også ikke noe "tomt indre liv" før vi bli foreldre. Vi fikk god tid til å bare være kjærester, vi fikk reise, feste, være late, sove, kose konserter,, henge med venner hele helgen og alt ungdomstiden fører med seg. Vi har også opplevd harde ting her i livet (mistet en forelder, incest ol.) - så tøffe tak er ikke noe ukjent for oss. Husarbeid har vi aldri kranglet om. Mannen min gjør minst like mye som meg - jeg har inntrykk av at det ofte er godt voksne damer som må klage og mase på mannen sin pga. latskap ift. husarbeid. Nå holder vi på å planlegge nr 2. Vi har ikke helt bestemt oss for om vi skal få nr. 2 mens jeg studerer, eller om vi skal vente til jeg er ferdig. Selv ser jeg mange fordeler ved å være studentmamma. Jeg har korte dager, og jeg kan legge opp dagen sånn det passer for barnet / meg. Det har jeg ikke mulighet til dersom jeg skal jobbe 8 timer om dagen. Da går det ikke an å ta fri en dag uten videre. Økonomien har vi også på plass, og vi har en solid bufferkonto som vi kan ta av dersom det blir nødvendig. Ser ingen grunner for at vi ikke skulle ha vært foreldre i dag.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #30 Skrevet 13. januar 2011 Det er nok heller luten som er for dum til å se at andre mennesker ikke er som henne. Hennes arroganse og tåpelige svar vitner til svært fordomsfulle meninger som man burde få hjelp til å bli kvitt. God Bedring.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #31 Skrevet 5. oktober 2014 Trenger man noen bedre grunn for å ønske åå bli mor når man er 19 enn når man 43? Ja. Anonymous poster hash: 29bcc...4e1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #32 Skrevet 5. oktober 2014 Næsj... Hvorfor vil folk ha barn da? :-) Hehe. Her ble jeg uplanlagt gravid da jeg var nitten, og vi hadde vært sammen i knappe 7 mnd. Ble ferdig med VG3 påbygg, og tok et fag innen lærerutdanninga babyens første leveår. Da hun var 10 mnd ville vi rett og slett ha en til, så da startet prøvinga. Lillesøster kom i april året etter. Anonymous poster hash: 11cb7...015
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #33 Skrevet 5. oktober 2014 Dette var en gammel tråd men... Anonymous poster hash: 11cb7...015
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå