Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Hvorfor vil dere ha barn? Hvilket "grunnlag" har dere for å bli foreldre, og hvor lenge har dere vært sammen med mannen deres?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Trenger man noen bedre grunn for å ønske åå bli mor når man er 19 enn når man 43?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Trenger selvsagt ingen "grunn" MEN hadde vært interessant å høre andres tanker... Sikkert ganske dumt, men... HI
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 For et spørsmål! Jeg var 17 da jeg fikk jenta mi, og jeg kan vel lik så godt spørre deg om hvorfor du har lyst på barn? Regner med at vi får det samme svaret. Og trenger en virkelig et grunnlag for å velge å få barn? Det at en annser seg selv som moden nok, og klar for å ta vare på et barn er vel grunnlag nok og det aller viktigste!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Jeg syntes det er ett ganske godt spørsmål jeg.. Hvor gammel er du nå, du som fikk barn som 17 åring? Jeg fikk uplanlagt barn når jeg var 20, å kunne ønske jeg hadde litt mer "orden", type ferdig utdannelse, en skikkelig jobb og sikker inntekt. Vi klarer oss bra, og jeg har aldri anget på valget mitt. Hi spør jo ikke hvorfor man får barnet. Hun spør hvorfor man PRØVER. Om uhellet er ute, og man ikke vil ta abort er det jo en ting. Men om man planlegger barn som 17 åring, er det helt annet. Var jenta di planlagt eller uplanlagt? Jeg vil ikke henge deg ut, men lurer, akkurat som hi er jeg nysgjerrig......
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Jeg ble uplanlagt gravid som 16 åring, fødte rett før jeg var 17. nå er ikke jeg prøver da men har akkurat fått nr 2 som var planlagt. Jeg er nå 20 år og fikk nr 2 rett før jeg ble 20, Vi hadde veldig lyst at datteren vår skulle få søsken og ikke så stort sprim i alder slik at de ville få glede av hverandre. Noe de nå kommer til å få. Vi klarer oss helt fint
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 vi har foresten vært sammen i 4 1/2 år nå, vi hadde bare vært sammen i 4 mnd når jeg ble gravid med eldste. det var meg anonym over
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #10 Skrevet 12. januar 2011 skulle selvfølgelig stå sprik i alder
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #11 Skrevet 12. januar 2011 Og som jeg svarte så kan jeg spørre HI, hvorfor hu har lyst på barn, for regner med at vi får samme svaret. Jeg fikk barn for at jeg rett og slett hadde lyst på barn i den alderen. Jenta mi var planlagt, og jeg og BF hadde vært ilag i 2 år da vi begynte å prøve. Jeg er idag 21 år. Jeg og BF er ikke sammen lengre, men jeg har ny kjæreste, og vi flytter sammen om et par måneder, og har allerede begynt å tenke tanken på en til om ikke så lenge!:-)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #12 Skrevet 12. januar 2011 Hi her.... Jeg er en person som liker at alt skal være perfekt, at ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Dermed blir det et planlagt barn på meg. Føler at det er riktig å få barn, men likevel at jeg ikke har "lov" om dere skjønner? Bryr meg vel altfor mye om hva andre mener og synes... Jeg ser ikke på meg selv som direkte ung. Jeg er 21 år, og regner meg selv som godt voksen. Jeg har utdannelse, mann, hus og bla, bla, bla... Føles som jeg er 40 år og godt etablert, bortsett fra det med barn. Så nå når jeg har fått med meg mannen min på dette prosjektet, så føles det som om jeg ikke har lov, at jeg ikke er bra nok til å bli mamma, selv om jeg har drømt om dette i mange år! Begynner å lure på om jeg skal legge prosjektet på is...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #13 Skrevet 12. januar 2011 selvfølgelig har du lov!! så lenge dere vil det og vet at dere kan ta vare på barnet så har dere lov
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #14 Skrevet 12. januar 2011 Var 17 da jeg ble gravid. 18 da jeg fikk jenta mi. Er straks 19 nå. Hvorfor ? Vell, hvorfor ikke? Ingen har noen sikkerhet for hvordan forholdet til kjæresten/samboer/ektemannen vil vare for resten av livet? Det gjelder vell om man er 17 eller 40. Bedre å være ung og sprek mor. Enn gammel og ikke så sprek.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #15 Skrevet 12. januar 2011 Er det bedre å være 17 år og bli mor enn å være "gammel" Når man er 17 år er man ikke ferdig med videregående skole, man har ingen ferdig utdannelse som = ingen inntekt. Hvis bf er omtrent like gammel så er d ikke sikkert at han heller har noe utdannelse. Det beste er vel å være etablert, ferdig utdannet, fått seg jobb, osv. Man trenger ikke å være gammel for å være det. mange i begynnelsen av 20-årene er det. Men synes det blir teit å planlegge barn når man er så ung
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #17 Skrevet 12. januar 2011 Jeg var 16 år (nesten 17) da jeg ble uplanlagt gravid med vårt første barn. i Ingen drømmesituasjon, men angrer ikke på at vi valgte å beholde! Var 17 da han ble født, samboer 22. Ca 2 år etter ville vi prøve på nr.2 rett og slett fordi vi ikke ønsket stor avstand mellom barna våre - og vi fikk en datter måneden etter at jeg fylte 20, samboer var da 25. Venter nr.3 i april, dette blir siste barnet vårt. Fyller 23 år i år mens samboer fyller 28. Vi har vært sammen i 6 år
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #18 Skrevet 12. januar 2011 Så under 20 er ungt for og planlegge barn? Jeg giftet meg som 19 åring, har ikke følt meg ung på mange år gitt! Tror det med å være moden har mye psyken og gjøre, ikke kun alderen på papiret. Hilsen gravid gift 22 åring.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #19 Skrevet 12. januar 2011 Ingen som fikk 1 ungen planlagt da?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #20 Skrevet 12. januar 2011 Jeg er 21 år, samboeren min er 26. Vi planlegger nå vårt første barn - jeg ble uplanlagt gravid, og jeg mistet rett før uke 12. Vi prøver igjen, selv om det ikke er "godkjent" av alle middelaldrende mødre her inne at man får barn så tidlig MED VILJE. Hehehe...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #21 Skrevet 12. januar 2011 Jeg som skreiv her tidligere ikveld fikk det! :-)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #22 Skrevet 13. januar 2011 Er sånn jeg føler det og... Hjelper vertfall ikke at min mor sier at hun ikke vil bli bestemor tidlig *sukk* HI
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #23 Skrevet 13. januar 2011 Skjønner spørsmålet, og skjønner at de som er unge ikke gjør det...Mange som har lyst på barn, men tenker ikke på at de faktisk IKKE er i stand til å brødfø seg selv enda..... Bor man hos mamma og pappa eller hos svigers og er avhengig av deres gratis/superrimelig husrom og kanskej flere måltid i uka for å greie seg, ja da bør man ikke planlegge barn...Da bør man faktisk be om tillatelse fra de som før på en, og spørre om DE synes det er greit at man planlegger et barn til som de må sponse husleie og mat til... Engangsbeløp og annen støtte man får som ung kvinne/par uten særlig jobberfaring, eller jobberfaring i det hele tatt kan HØRES mye ut når man ser tallene.:Men har man prøvd og betale strøm, husleie, TV, telefon, mat, bind, bleier, NAN, klær osv osv med disse kronene så rekker de ikke langt....Jeg har faktisk lest svar fra FLERE unge møde som det var reportasje om i en lokal avis, og de ville ha barn for å "ha noe og gjøre, de var skolelei nemmelig";- ta et "friår fra skolen", for å "styrke forholdet til kjæresten" (gitt at alle var alenemødre før ungen var født så sier det vel litt om disse forholdene),- for å "få mulighet til å skaffe seg eget sted og bo",- eller "de kjedet seg, og følte at et barn var noe og fylle tiden med"........To av 11 hadde hatt uhell og beholdt barnet etter grundig gjennomgang av sine muligheter..Resten hadde faktsik slike begrunnelser..De var mellom 16 og 19.......
Gjest sug lut Skrevet 13. januar 2011 #25 Skrevet 13. januar 2011 Det finnes i realiteten bare to grunner til å bli mor før man er tjue: uflaks og fattig indre liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå