Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #26 Skrevet 12. januar 2011 Siden de ikke hadde fått utført en dritt så hadde det altså ikke blitt noen forskjell fra de som ikke får utført en dritt i dag. Så hvorfor er det så stor sak da?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #27 Skrevet 12. januar 2011 Vi er en familie litt over det som kan kalles middelklasse og vi stemmer Frp, de burde få komme til og motbevise all den negative omtalen de får.. Nå har Ap styrt i såå mange år og det går rett vest med det meste i dette landet,alt forfaller, eneste lønnsomme er å være trygdet! Håper flere tar til fornuften og stemmer Frp, ikke lar seg lure nok engang av "løftebrytere" og forhåpentligvis er det ikke for sent å redde det som er igjen etter mange år's "dårlig drift og manglende vedlikehold"..
Mia2011 Skrevet 12. januar 2011 #28 Skrevet 12. januar 2011 Vi er en familie litt over det som kan kalles middelklasse og vi stemmer Frp, de burde få komme til og motbevise all den negative omtalen de får.. Nå har Ap styrt i såå mange år og det går rett vest med det meste i dette landet,alt forfaller, eneste lønnsomme er å være trygdet! Håper flere tar til fornuften og stemmer Frp, ikke lar seg lure nok engang av "løftebrytere" og forhåpentligvis er det ikke for sent å redde det som er igjen etter mange år's "dårlig drift og manglende vedlikehold"..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #29 Skrevet 12. januar 2011 at landet går rett vest slik d er nå er vel ganske overdrevet? Mange unge familier har råd til to biler, hus, reise på ferier, gå reduserte stillinger...og allikevel klages det! Vi kommer faktisk på topp over hvor det er billigst å bo når de tar m utgifter...og LØNN. Noe de fleste i FRP glemmer å ta m når de snakker om hvor dyrt alt er... Men, mye vil ha mer! Vil faktisk ogsā at frp skulle kommet til makta for å se hva de hadde utrettet. Problemet er bare at etter 4 år må de røde til makta igjen og fikse opp i alt det økonomiske etter at frp har brukt penger.... De vil jo bruke til "alt", billigere rente, mindre skatt, billigere bensin, billigere mat, alkohil og tobakk... Hvor skal de ta penger fra. Ja, og selvfølgelig bedre sykehus og gamlehjem...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #30 Skrevet 12. januar 2011 Jeg stemmer Frp og lurer på om jeg kvalifiserer til din "lavklasse". Hva må til for å befinne seg i den kategorien? Hvordan hadde jeg fått det værre om Frp kom til makten? Kvinne i midten av 30 årene som venter mitt første barn og tjener... tja.. det gidder jeg forresten ikke si her, men jeg er fornøyd. http://www.frp.no/no/Vi_mener/
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #31 Skrevet 12. januar 2011 "Mange unge familier har råd til to biler, hus, reise på ferier, gå reduserte stillinger" Den uttalelsen der er jo direkte misvisende. Ingen med reduserte stillinger har råd til noe av det. Og et skippertak innen veier, helsevesen, skole/barnehage +++ er ikke konstante utgifter, men det er utgifter som staten burde begynt å tatt på seg jevnlig for lenge siden. Når det kommer til sykehjem og sykehus så er det privatiseringen som skal sørge for det. Og ikke kom her med noe svada om hvor dårlig og mye dyrere det blir. Vi har jo private barnehager. Har barna det dårligere der enn i kommunale? Er barna våre ute på anbud? Er de plassene noe dyrere enn kommunale plasser? Nei, tenkte meg det...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #32 Skrevet 12. januar 2011 Private bhg blir ikke det samme som hvis sykehus, gamlehjem o.l. blir privatisert! Private bhg "kjemper" ikke mot de kommunale. De har ikke høyere lønn og bedre vilkår enn kommunale, og derfor eg det ikke mer lukurativt å jobbe der. På f.eks sykehus deriomot, tjener leger bedre...og dermed går de "gode", erfarne legene til private sykehus. Zhar du selv råd til å operere der, så bra for deg. De som ikke har råd, vil få et dårligere alternativ! Ser vi f.eks på usa er firsikringer så dyrt at folk lar være å bli forsikret. Blir alt privatisert er det vel slik det ender opp her også...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #33 Skrevet 12. januar 2011 Du skal ikke se på hvordan det er i USA for å danne deg et bilde av hvordan det ville blitt her. Om det skulle blitt slik som du beskriver så hadde det vel forsåvidt bare vært sunt med tanke på at da hadde kommunale tjenester vært nødt til å øke kvaliteten på tjenestene sine, og det er noe som trengs sårt i de aller fleste kommunene i landet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå