Gå til innhold

Noen her som er knallgode i engelsk og kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter etter et engelsk uttrykk for "støv på hjernen". Noe som ligner / har samme mening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dust on the brain :P

hehe,,, var litt direkte oversatt... men det finnes sikkert noen bedre uttrykk ja... Kunne bare ikke dy meg

Skrevet

Dust on the brain er faktisk helt korrekt engelsk.

Skrevet

er nok korrekt, men HI tenkte vel mer på ett uttrykk de bruker i engelsk språk som kan sammenlignes...

Men det kan jo hende det brukes også, for alt jeg vet...

Skrevet

Jepp, det er akkurat samme uttrykk på engelsk.

Skrevet

Vet ikke om det finnes annet enn fagtermen.

Obsessive-compulsive disorder (OCD) - eller Obsessed with cleaning.

Ellers kan man kansje si at "He`s a real Danny Tanner" for alle vet vel hvem han er. :-P :-)

Skrevet

Som sagt minst to ganger allerede: dust on the brain ER faktisk det engelske uttrykket for støv på hjernen. Om noen tviler, er det bare å slå opp i en ordbok.

Skrevet

12:25 her

yess!!!! Jeg var etter overskriften knallgod i engelsk ;)

Skrevet

For noe tull 12:32, det var JEG som skrev innlegget av 12:25. Det er bare så typisk at det kommer noen etterpå og later som det ikke er kommet noen svar fra før.

For øvrig trenger man ikke være "knallgode i engelsk" for å slå opp i en ordbok.

Skrevet

Om en googler "Dust on the brain" kommer ingenting vettig opp iallefall....

Skrevet

er det mulig!!!

skal folk begynne å ta æren for hva jeg skriver inne her, såg gidder jeg ikke prøve være saklig engang...

Hvorfor skal du prøve å ta "æren" fra meg på ett anonymforum? Blir bare provosert av det. Men det var kanskje meningen???

Du får ta deg en tur inn på krangle hvis du trenger å krengle. Jeg er faktisk her for å si noe fornuftig

Kan signere med nick og jeg :)

Skrevet

Neat freak kanskje? For støv på hjernen betyr vel å være ryddig/like å vaske på en måte. I'm a neat freak betyr ihvertfall ryddig.

Skrevet

eller, leste litt feil...

Jeg var 12:24.. Altså ett minutt tidligere ute... men da trenger ikke 12:25 bli fornærmet over at jeg klarte å poste det først..

jeg var også 12:27 og 12:32

Skrevet

attpåklatt75 driver med løgn. Er du helt fjern?

Skrevet

Hva er det å bli så forbannet for da?? Er det kranglesiden jeg er på?

Jeg svarte ett minutt før, er det noe å klikke for da?

Skrevet

hva var feil med svaret på 12:27?

Regnet jo bare med at det kanskje fantes bedre uttrykk enn direkte oversatt... sånn som 12:43 sa : neat freak...

trodde ikke at det kunne bli en diskusjon av ett sånt spørsmål...

Skrevet

Du svarte bare i blinde, di høne.

Skrevet

hvis det var meg du mente...

Ja jeg svarte i blinde,,, men gjør det noe om jeg hadde flaks da?

Skjønner ikke hvorfor folk hisser seg opp over det,,,, men har vel vært for lite inne her skjønner jeg, til å blitt vant med snakkemåten

Skrevet

attpåklatten er fortsatt på bærtur, uten å skjønne det selv. Håper du finner noe til slutt, da, så ikke turen blir helt forgjeves.

Skrevet

ja, NÅ er jeg hvertfall på bærtur...

1. jeg svarte på ett spørsmål for moro skyld

2. noen andre sa at det var riktig oversatt

3. Jeg jublet for at det faktisk var riktig

4. noen ble sinte for at jeg tok æren (selv om eg faktisk var førstemann som skrev det..)

5. også fikk jeg beskjed om at jeg var ei høne fordi jeg hadde oversatt setningen bare med flaks

6. nå er eg på bærtur fordi jeg ikke skjønner noe...

jaja, det blir nok en lang tur, for her er det masse snø og lite bær... Får ta en tur på butikken og kjøpe noen der, så blir det ikke forgjeves ;)

Skrevet

Det er meg du nevner i pkt 2. Pkt 4 er feil framstilt. Du tok nemlig æren for å ha slått opp i ordboka for faktisk å sjekke om "dust on the brain" var riktig eller ikke, noe jeg gjorde deg oppmerksom på like etter, og som du selv erkjenner til slutt. Det var jo ikke et spørsmål om å være "førstemann" eller ikke, men om å bekrefte om en engelsk oversettelse var riktig eller ikke. Pkt 5 er misvisende framstilt. Du anbefales å lese ditt aller første innlegg på nytt, så kanskje du skjønner hva jeg sikter til.

Skrevet

WOW for en fantastisk underholdende tråd. :-)

Skrevet

jeg har jo ikke slått opp i noen ordbok . Jeg tok en direkte oversettelse i hodet mitt... fortsatt på bærtur jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...