Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #26 Skrevet 10. januar 2011 På nynorsk er det lov å skrive viss. Berre slik at du veit det.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #27 Skrevet 10. januar 2011 Jeg hater alle skrivefeil. Jeg skriver slurvete på maskin privat, blir masse bokstaver hulter til bulter, men jeg skriver ordentlig i arbeidet.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #28 Skrevet 10. januar 2011 Feil bruk av og / å Orddelingsfeil Bruken av hun / henne. (Jeg la hun i sengen sin... grøss) Når folk skriver de og mener di, f.eks "jenta de". (Hører jo ingensteds hjemme, det er jo ikke engang en feil som kommer av hvordan man uttaler et ord) Flirer også godt av stavefeil som honkle, akkorat, sitvasjon etc. Vil ikke egentlig si jeg irriterer meg over skrivefeil, men jeg tenker ofte "hvor i alle dager var du i norsktimene lille venn"? Sliter med å ta folk med mange skrivefeil seriøst.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #29 Skrevet 10. januar 2011 Forskjølet, beskymret osv. Det er ille nok at folk snakker sånn (og ja, jeg vet noen forsvarer det med diaklekt, men det er bare latskap mener jeg), men de trenger hvertfall ikke å skrive sånn. Forskjølet tror jeg er brukt oftere her enn forkjølet...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #30 Skrevet 10. januar 2011 Generelt når folk skriver feil. Og når folk irriterer seg over noe de ikke vet hva heter. Feil som "ananas biter" og "kontor pult" heter ikke orddelingsfeil, men særskrivingsfeil. Orddelingsfeil oppstår når et ord blir delt på feil plass ved overføring til ny linje, som i følgende: "hundek- jører". Og nei, jeg er ikke norsklærer, og norsk er ikke en gang mitt morsmål
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #31 Skrevet 10. januar 2011 Jeg bryr meg ikke så mye om det men er et ord jeg legger merke til og det er i fjord (som skal være i fjor)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #32 Skrevet 10. januar 2011 Ikke for å komme med unnskyldninger, men jeg er selv skyld i å ikke bruke stor bokstav her inne. Ikke så lett når man har en liten på fanget eller man ammer og kun har en hånd å skrive med. Fingrene rekker liksom ikke fra shift knappen og den pågjeldene bokstav. Sorry, sorry, sorry, skal ikke gjenta seg. Heretter går jeg over lik for å bruke stor bokstav Må også innrømme at jeg er en stor synder når det kommer til å bruke for mange komma i en setning. Sorry igjen. Men man har jo ofte så mye man vil ha sagt i et lite innlegg, og man må jo heller ikke skrive for lange innlegg, ingen som gidder lese dem da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå