Gå til innhold

Hvilke skrivefeil irriterer deg mest?


Anbefalte innlegg

Skrevet

- Tattoere

- Blande å/og

- Skrive hvert når man mener vært

- Alt med dialekt er ganske irriterende å lese

- Venninde, det synes jeg er snobbete og ekkelt

 

Få se din liste!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan staves venninde? (jeg spør forde jeg faktisk ikke vet)

 

Jeg regrer meg mest over mangel på stor bokstav og punktum og på de som ikke vet forskell på de/dem, han/ham og hun/henne.

Skrevet

Venninne staves det:) Stor bokstav og punktum og slikt irriterer meg også.

Skrevet

Hadde et fint år "I FJORD"

Hun var "FULL I" sand

 

Jaja, sånt fanger man opp når man leser blogger til mødre som bare er i tenårene....

 

Skrevet

Irriterer meg når folk skriver: Meg og "Morten".

Skrevet

Di ( det skrives "de")

 

Honkle (håndkle)

 

Misshandle, missforstå ol.

 

I fjord (det skrives "i fjor")

 

 

Skrevet

Ja, mange unge bloggere som ikke kan skrive.. Selv er jeg 19 år og prøver å skrive så rett som mulig når jeg blogger så det blir enklere for leserne. Men også fordi jeg er hjemme på permisjon og trenger å skrive litt for å ikke falle helt ut av hele rettskrivingen.

Skrevet

Folk som bruker "GÅSEØYNE" på feil plass. Og de som bruker " " for ofte.

Skrevet

Oj oj, 00:45... Følte du deg truffet lille venn? ;)

Skrevet

Hahaha, honkle:D Den har jeg sett mange ganger. Misshandle irriterer jeg meg også over. Men også folk som skriver fårstå og ikke hører forskjell på "for" og "får".

Skrevet

bærsje

sjokk (tjukk)

hvem farge skal jeg velge

Skrevet

Det skal IKKE være stor bokstav foran ukedager og måneder. Ser mange som skriver "jeg skal dra på Torsdag og kommer tilbake siste Onsdagen i Februar".

Skrevet

Proppet -den har jeg ikke hørt/sett før...

Skrevet

Når noen skriver "kjede" istedenfor "skjede".

 

Det irriterer meg også når bloggere bare er slurvete og ikke går over det de har skrevet.

Skrevet

Intrisert

Psikolog

Skjelden

At det går ann

Jeg er så kvalmen

 

Skrevet

Smukk = smokk

Deprisjon = depresjon

 

Skrevet

Det aller verste jeg ser er når folk ikke kan forskjell på et og ett.

Skrevet

- Og/å-feil er heller slitsomt.

 

- Noe av det verste jeg vet er orddelingsfeil, skrekk og gru! Det er så mange feil!

 

-Genitiv "s" skrevet med apostrof er også en klassiker, både i det daglige og på butikkskilt o.l., f.eks. "Linda's blomster". Vi bruker da ikke apostrof der på norsk!

 

-"Hvem honkle skal jeg velge?" Say no more, urk!

 

-"Jeg og mamma" istedenfor "mamma og jeg" er også feil som river litt i sjela.

 

-Når/da-feil.

 

-Viss = hvis

 

Skjønner at jeg burde ha valgt å bli norsklærer fremfor førskolelærer ja. Eller, kanskje like greit; hadde vel blitt litt for mange sjelelige sår, hehe ;)

Skrevet

SunDt. He he, den irriterer meg.

Skrevet

Når de bruker hvordan i stedet for hvilken. "Hvordan vogn skal jeg kjøpe?"

og ORDDELINGSFEIL!

Grrr.

Skrevet

00:54

 

Proppe er et dialekt, kanskje derfor du ikke har hørt det før;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...