Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #26 Skrevet 8. januar 2011 Jeg husker avisforside med bilde av lille Lykke, den yngste babyen som var vaksinert til da. Lurer på hva mora synes i dag...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #27 Skrevet 8. januar 2011 Hallo??? Har der mistet gangsynet? Skulle tro at dere har tatt gift og ikke en vaksine. Tenk alle dosene som er blitt satt og fortsatt har ingen klart å bevise at denne vaksinen er noe værre en andre vaksiner. Man har hatt teorier om norkolepsi, men har ikke kunnet si om det er sammenheng. Såg noen lurte på hva foreldrene til den lille babyen tenkte nå. jeg lurer på hva dere som kommer til å miste deres kommer til å si. for det er faktisk så godt som 100% sikkert at når influensasesongen kommer for fullt at noen barn eller unge kommer til å dø av den. Tipper foreldrene til det svenske barnet som døde sliter med sitt valg. Prøv å sett ting litt i perspektiv. Traff her en dag en som var så solt av seg selv for at han ikke hadde latt seg vaksinen. mens vi stod å prata tok han opp en røyk, fyrte på, og fortsette med konspirasjonsteoriene sine. Tenk på alle stoffer en får i seg gjennom luftforurensing og maten. Det blir som om å være redd edderkopper. eller som om å være redd for å fly. Bruk heller energien på de tingene du kan gjøre noe med. nytter ikke å angre på ting som en ikke kan gjøre noe med.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #28 Skrevet 8. januar 2011 Vi lot barna bli vaksinerte, jeg syns faktisk det er litt betryggene nå som det er ny runde med smitte. Jeg syns det var et vanskelig valg, og er fremdeles usikker på hva som er riktig. Syns ikke vi har fått noe sikkert svar, og kommer nok ikke til å få det heller. Altså jeg angrer ikke, men er like usikker som da på hva som er riktig å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #29 Skrevet 8. januar 2011 Jeg er så glad for, at vi ikke tok den vaksinen. Det var ikke mye om og men, men det ble heldigvis slik. Barnet mitt kunne nå ikke få den, da hun var så bitte liten, men hun hadde nok heller ikke fått den om hun kunnet.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #30 Skrevet 8. januar 2011 tror ikke vaksine mot sesonginfluensa er mer utprøvd og testet enn denne...og det er ingen som skriker om senvirkninger der! Så jeg tror det er et hysteri alt sammen. Enten er folk hysteriske for de vil ta den, noen for de ikke vil...og andre for at de har tatt...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #31 Skrevet 8. januar 2011 Den nye vaksina er for lite utforska og er noe diffus i bivirkninger og senskader.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #32 Skrevet 8. januar 2011 Nå vet ikke jeg når den vanlige sesonginfluensa vaksinen kom på markedet, men den har nå vært noen år allerede? Jeg har ikke satt meg inn i den, men det har heller vært noe behov for meg å ta den. Men vet du om myndighetene tar ansvar for evt. seriøse bivirkninger som måtte komme av den vaksinen? Har aldri hørt noe om det, så regner med at om det viser seg at en får alvorlige skader av den, så får en hjelp. Det får du ikke når du tar svinevaksinen. Der har de fraskrevet seg absolutt alt ansvar. Hvorfor gjør de det, hvis de så hardnakket påstår at den er trygg å ta? Hvis myndighetene ikke er villige til å ta på seg ansvar for evt. senbivirkninger vi skulle få av svinevaksina, så føler ikke jeg meg trygg på verken vaksinen eller myndighetene i det hele tatt. De vet ikke hva følgene av den er, det er jo helt tydelig! Evt. så kan vi ta på oss konspirasjonshatten, og påstå at de vet veldig godt hva vaksinen gjør, og det er nettopp derfor de ikke vil ta ansvar. Befolkningsreduksjon og alt dette her.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #33 Skrevet 8. januar 2011 Den vanlige influensavaksinen beskytter alltid mot tre forskjellige influensavirus. Da velger man de tre som en tror vil bli aktive den aktuelle sesongen. Dette året så er det altså en helt vanlig influensavaksine som også beskytter mot svineinfluensa, i motsettning til i fjor da svineinfluensaviruset kom så brått på at en måtte lage en egen vaksine som heter Pandermix, og det er denne Pandermix mange har vært skeptisk til, egentlig bare på synsing og nå har altså synsingen smittet over til dette årets (fortsatt) helt vanlige influensa vaksine. På tide å sette seg litt inn i saker og ting.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #34 Skrevet 8. januar 2011 Men nå lever vi lenger og da ser vi også mer krefttilfeller av den grunn. Men ja, det er absolutt grunn til å tenke på hva man smører på huden til seg selv og ungene, og hva man putter i munnen... Føre var prinsipp er bra å ha. Tok svineinfluensa vaksinen av nødvendighet i fjor, men vi tar ellers ikke influensavaksiner siden vi er frisk og rask til vanlig. Da går det nok bra med litt nøffenøff. Vi som tok vaksinen har gjort en innsats for å beskytte de rundt oss som ikke KAN ta vaksinen selv av en eller annen grunn. Det har noe for seg! Hysteriet tok litt overhånd i fjor, det skal medgis.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #36 Skrevet 8. januar 2011 Sesonginfluensavaksinen har jeg knapt hørt om tidligere, men svineinfluensavaksinen var jo det hotteste i nyhetsbildet i fjor. ALLE burde ta den, også friske..... Og nei, legemiddelfirmaet er ikke villige til å ta ansvar for f.eks senvirkninger av vaksinen, det har de totalt avskrevet. Og ingen vet med sikkerhet hva som egentlig er i den vaksinen, og bivirkninger med den, siden den ble produsert på noen få måneder. Da rekker dem ikke å teste for senvirkninger da! Ja, jeg kan ikke utelukke helt tanken på befolkningsreduksjonsteorien mht vaksinen....Jorda kan jo ikke befolkes i evighet...da blir det ikke noe mat til alle, og vi er godt på vei allerede. Det må nødvendigvis "tynnes ut i rekkene" på en eller annen måte. HI
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #37 Skrevet 8. januar 2011 Herregud, for en paranoia... Skal si skremselspropagandaen på begge sider virkelig slår igjennom!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #38 Skrevet 8. januar 2011 Dette har du tydligvis ikke så mye kunnskap om. metoden som ble brukt til å fremstille svineinfluesa vaksinen er en godt utprøvd metode. Det eneste som var nytt i den var selve viruset. så langt har ingen klart å bevise at den gir flere bivirkninger en noen andre vaksiner. Jeg personlig er mer skeptisk til gardasil vaksinen som faktisk er helt ny og ikke utprøvd. her har faktusk ekspertene sagt at vi vet den virker mot livmorshalskreft og derfor blir det uetisk å vente, fordi liv kan gå tapt mens vi venter. hva om det viser seg at feriliteten blir nedsett etter å ha blitt vaksinert med gardasil? da snakker vi om befolkningsreduksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå