Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 ...på at jeg har tatt svineinfluensavaksinen!!! Og at min 2,5 årige sønn også fikk den! Jeg var i god tro da jeg tok den at svineinfluensaen var skummel og det var fare for å bli alvorlig syk og i verste fall dø. Men nå er jeg egentlig bare sikker på at massvaksineringen er basert på økonomiske hensikter, og at bivirkningene kommer til å dukke opp for fullt om et par år. Faen så dum jeg var!!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 samme her....vaksinerte ungene siden de er i risikogruppen begge to.... Jeg har ikke tatt den, men heller meg enn dem
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Jeg tok den og jeg angrer ikke:) Tror du er noe paranoid om du tror myndighetene i et land som er såpass rikt og velstående, lot folk ta en vaksine som bare var humbug.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Samme her. Og at jeg gav den til min lille skjønne datter som ikke var året en gang da. Har aldri angret mer på noe annet i hele mitt liv. Blir dårlig når jeg hører snakk om vaksinen...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Har du lest noe av bakgrunnsstoffet om legemiddelselskapet som produserte vaksinen da? Greit Norge er et riktg land, men det er nå ikke et norsk selskap som produserer vaksinen og tjener seg søkk rik på den. Hadde det vært sånn, så hadde de jo delt den ut gratis i Norge, eller hur? HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Forstår tankegangen din. Jeg valgte å ikke ta den, og har ikke angret et sekund på det..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Sitter igjen med en meget dårlig følelse ovenfor min elskede sønn som jeg KAN ha påført varige skader på....på grunn av en lite utprøvd vaksine. Ingen av oss er i risikosgruppen engang. Og har hørt av mange at influensaen slett ikke var så ille som helsemyndigheten skulle ha det til. Når de ansatte i legemiddelfirmat som prod. vaksinen ikke har tatt den, ikke vil ta den eller anbefaler nærmeste familie å ta den, ja da skurrer det i mine ører. HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 Jeg tok den ikke, her hadde hele familen sv.influensaen og den var mild. Glad vi fikk den og er ferdig med det. Mange land frarådet å ta den og jeg er kjempe glad for at vi ikke har det i oss.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #10 Skrevet 7. januar 2011 jeg turte ikke ta den. helsepersonellet var svært delt om den. tro meg, var hete disksjoner rundt lunsjboret (hjemmesykepleien). jeg har gitt sønnen min alle vaksinene som man skal gi til barn, så jeg er ingen vaksinemotstander. men denne svineinfluensaen sa helsepersonellet at man tok på eget risiko, at man ikke aner hva bivirkninger som kan dukke opp, så jeg holdt meg glatt unna. fikk svineinfluensaen, og er nå ferdig med den. slipper å være redd for bivirkninger.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #11 Skrevet 7. januar 2011 Vel da skal du tro om igjen 00:20 det er ikke så mange år siden A/S Norge sende massevis av vaksine til New Zealand, der det endte i totalt skandale. Norge innrømte det også. Og det er heller ikke mange tiårene siden skandalen med testvaksinering av ungdomsskolebarn. Mange har heldigvis fått erstattning etter å ha fått ME av de vaksinene. Norge sitter bare å tar imot råd fra vaksineprodusentene og de såkalte innhabile råd gruppene. Som i ettertid viste seg å inneha folk med aksjer i de respektive vaksinefirmaene. Tyskland, Sveits og Danmark blant annet anbefalt ikke vanlige friske folk å ta den vaksinen. Frankrike laget/kjøpte inn en annen type vaksine som gravide kunne få om de ønsket det. Er de stokk dumme og vi så veldig smarte? Man bør se den store sammenhengen. Ikke tro at noen er utlært når det kommer til vaksiner. Det er vi langt ifra, alle land.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #12 Skrevet 7. januar 2011 Huff, får vondt i magen når jeg tenker på det jeg! :-( Ja, bare vær lykkelig for at dere har unnsluppet svineriet.... Skulle bare ønske jeg var litt mer opplyst to ett år siden da propagandaen slo til for fullt. Noen som vet eksakt hva den inneholder? HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #14 Skrevet 7. januar 2011 Og det som irriterer meg mest er at jeg i utgangspunktet var fast bestemt på å ikke ta den, inntil mamma overbeviste meg at det var riktig og viktig at vi tok den alle mann.... Mødre vet jaggu meg ikke best bestandig! HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #15 Skrevet 7. januar 2011 Tror det står på fhi sine sider. Vi får håpe det går godt med alle som har tatt den og at de ikke blir senskader av det.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #16 Skrevet 7. januar 2011 herregud, har ikke store problemene i livet du heller hvis dette er noe som plager deg veldig. denne vaksina inneholder akuratt de samme tilleggesstoffene som andre vaksiner vi har brukt de siste 20 årene pluss svekkede svineinfluensa virus. så om du har utviklet antistoffet ved vaksinering eller har hatt sykdommen på normalt vis er hipp som happ.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #17 Skrevet 7. januar 2011 til HI. jeg tror faktisk det værste for deg er redselen for ting som kan skje, at angsten er det værste og ikke bivirkingene som kaaaaaaanskje kan inkomme. ta det med ro og tenk at gjort er gjort. d gjør deg selv en tjeneste med å ikke tenke mer på det.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #18 Skrevet 7. januar 2011 er du like opptatt av innhold i mat og kosmetikk,krem,tabletter,drikke og lufta du puster og? skal fortelle deg at det er mange skumle gifter der ute som vi får i oss på daglig basis.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #19 Skrevet 7. januar 2011 00:38, nei det tror jeg ikke er hysteri....Les litt mer om vaksinen og folka bak og om Stoltenbergfamiliens sterke forbindelser med vaksineprodusenten så ser du litt mer kritisk på saken håper jeg. Nordmenn er så vanvittig naive i vår lille boble oppe i nord. Og blir utnyttet for det.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #20 Skrevet 7. januar 2011 Jeg holder meg unna lightprodukter med aspartam og sorbitol bl.a, men bruker nok vanlig sminke. Jeg tror at sammenhengen med antall nye sykdommer som flere krefttilfeller osv er påfallende med alle tilsetningsstoffene som blir puttet i maten vår. Før var det færre krefttilfeller og renere mat. Er utdannet innen mat og ernæring. HI
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #21 Skrevet 8. januar 2011 Man gjør så godt man kan som mor, det har du også gjort! Jeg er ikke vaksinert mot noen som helst influensa og det er heller ikke mann og barn. Vi er friske og ser ingen grunn til å ikke tåle influensa. Men jeg må si jeg er glad vi ikke er prøvekaniner for ny vaksine:)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #22 Skrevet 8. januar 2011 Helt enig med deg HI, bra det er fler som tenker slik :-)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #23 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har det på samme måte som deg. Jeg var faktisk i mot alt som var av vaksiner helt frem til høsten 2009. Da fant jeg ut at barna nå var blitt stor og det var på tide å ta de vaksinene som de ikke hadde tatt. Da vi akuratt var ferdige med alle vaksinene i vaksinasjonsprogrammet, dukket denne svineinfluensavaksinen opp. Jeg var fast bestemt på at den skulle ikke vi ha, men så er man som foreldre to, og etter mye frem og tilbake tok hele familien den. Ingen av oss har fått noen synlige bivirkninger, men jeg kjenner den ligger å gnager hele tiden på psyken min. Jeg angrer så på at vi har vaksinert i det hele tatt og spesielt svineinfluensavaksinen. Eneste trøst er at svineinfluensavaksinen er laget på samme måte som en lagte alle vaksine før i tiden så såå farlig tror ikke fornuften min at den egentlig er, men magefølelsen sier noe annrt. Det er nesten så at jeg håper at vi blir anbefalt å ta en dose til slik at jeg hvertfall da kan si klart og tydlig Neitakk.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #24 Skrevet 8. januar 2011 Hei! Jeg tok også vaksinen, sammen med min datter. Det var absolutt ikke noe lett valg å la henne ta den, jeg og min mann diskuterte dette frem og tilbake. Til slutt kom vi frem til at i valget mellom to onder så var det tross alt bedre å følge de retningslinjer som myndighetene ga. Bivirkninger av vaksinen ville vært ille. Men enda værre synes jeg det hadde vært om jeg med viten og vilje hadde gått i mot det som ble anbefalt, og min datter hadde blitt alvorlig syk. Dette hadde vært et valg jeg hadde gjort basert på antagelser jeg hadde, ikke nødvendig faktakunnskap, og det hadde vært en erkjennelse det hadde vært tøft å leve med. Jeg liker ikke tanken på eventuelle bivirkninger, og håper virkelig at vi slipper unna, men poenget er at man kan umulig vite hva som skjer i fremtiden, og der og da var man bare nødt til å ta et valg. De aller fleste ønsker ikke å skade barna sine, og tar de valg man mener er best. Akkurat dette føltes som et valg mellom pest og kolera, og da valgte vi å gjøre det som ble anbefalt. Man må nesten bare tro på at det er i myndighetenes interesse å holde befolkningen så frisk som mulig, og at de derfor ikke gambler med helsen vår. Så mitt råd er at du prøver å slå deg til ro med at du fulgte de retningslinjer som ble gitt i en vanskelig situasjon. Forhåpentligvis går dette helt fint. Uansett hvilke valg man tar kan det få konsekvenser senere som man umulig kan forutse. Du gjorde det du der og da mente var best for barnet ditt, mer kan ingen forlange av deg.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #25 Skrevet 8. januar 2011 Det finnes mye anti-vaksine-informasjon på nettet. Bare søk på "Pandemrix" eller "swine flu vaccine" på youtube. Ingredienser - søk på Pandemrix ingredients. Særlig var det mye snakk om skvalen. Jeg var gravid under kampanjen, og var heldigvis frekk/standhaftig nok til å stå imot, da jeg ikke tror at staten alltid vil oss vel. Helsestasjonen var kjernestedet for vaksineringen, og leder på helsestasjonen var vaksineringsleder. Jeg måtte gå på svangerskapskontroll akkurat da en gruppe skulle vaksineres med Pandemrix. Lederen for helsestasjonen kom forbi og lempet inn kasser med Pandemrix. Hun spurte "skal du på svangerskapskontroll?" Heldigvis spurte hun ikke om jeg hadde tatt vaksinen. Følte det stod skrevet i panna mi, "har ikke tatt vaksinen"... Men hun spurte takk Gud ikke. Hadde på meg en tykk ytterjakke, så hun hadde ikke sjanse til å kjøre ei sprøyte inn i armen på meg ;-) Blir kanskje litt paranoid under slike svære svineinfluensa-kampanjer. Puh!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå