Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Og hvilken var den største opplevelsen? Jeg har bare sett Pink, det var sykt bra!
It's all about me Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 NKOTB Bon Jovi Elton John No Doubt to ganger Green Day Postgirobygget tretten ganger. Og så skal jeg på My Chemical Romance i mars. Og jeg er 100% sikker på at den oplevelsen overgår alle de andre ) Men av de jeg har vært på allerede var den første med No Doubt en vanvittig opplevelse. De hadde akkurat slått igjennom og ga ALT. En av de på med Postgirobygget var også uforglemmelig da ei venninne og jeg ble dratt med i showet pga noe vi hadde gjort, he he.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Bla. Maria Mena, Paperboys, Joddski, 50 Cent, Kaizers, Amy McDonald, og en hel del lokale band. De lokale var ofte de beste, men 50 Cent og Paperboys var ikke så ille de heller!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Gamma Ray Behemoth Children of Bodom Ancient Alice cooper Motorhead Paul Di`Anno Guns N` Roses Pluss flere, men kommer ikke på alle..Vanskelig å huske alle konsertene på festivaler.
SameSara Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Bob Dylan Rolling Stones Ryan Adams The Dandy Warhols Madrugada Kaizers David Bowie Yoko Ono Nancy Sinatra Monster Magnet Chicks on Speed A-ha Dumdum Boys Einstürzende Neubauten Jethro Tull Frost Bel Canto Sepultura Soundgarden Morrissey Oasis og mange fler. Husker ikke alle konsertene jeg har vært på
Tante Blås Squaw Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Sir Douglas Quintet Lauryn Hill Michael Jackson Cure Jim Stärk Kaizers Orchestra Tom Hell Tom McRae Tori Amos (3 ganger) Apoptygma Berzerk Hellbillies Psyche Depeche Mode Smashing Pumpkins Madrugada (2 ganger) Ralph Myerz and the Jack Herren Band Jeg tok med Felizia for å se Tori Amos på Norwegian Wood på Felizias 7årsdag, det var stort )
Gjest Tale30 Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Det er så mange at jeg umulig kan nevne alle, men noen smakebiter: The cure (2 ganger) Sisters of Mercy Cocteau Twins Cranes PJ Harvey Type O Negative (2 ganger) Bjørk Suede (5 ganger) Placebo (4 ganger) Neil Young (2 ganger) Bob Dylan Scissor sisters NOFX The levellers Kent (ca 10 ganger) Madrugada (utallige ganger) Sofia Pink Floyd Robbie Williams Babes in Toyland St. Etienne Morrisey Beck Motorpsycho Unni Wilhelmsen (utallige ganger) Velvet Belly (utallige ganger) Poor rich ones (Utallige ganger) Radiohead (2 ganger) Mew (3 ganger) Sheryl Crow Jane Birkin Hather Nova (2 ganger) Suzanne Vega (3 ganger) Pavement Machinehead Sepultura Metallica Ozzy Osbourne Guns N Roses Slash's snakepit Aerosmith Nick cave David Bowie (2 ganger) Belle and sebastian (2 ganger) Pulp Sex pistols Red hot chili peppers Patti smith Alanis Morisette Sinead o connor REM The cranberries Aerosmith Pearl Jam The smashing pumpkins Pet shop boys osv, i det uendelige
Gjest Tale30 Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Må få med et av verdens beste band: Bel Canto - ca 20 ganger
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 Oi... Jeg tror ikke jeg klarer å huske alle en gang. Har vært på en del festivaler opp gjennom årene kan man si... Hehehe... Får prøve noen da: Metallica flere ganger Foo Fighters U2 flere ganger AC/DC Smashin Pumpkins <3 flere ganger Rage Against the Machine Motorhead Stone Sour Bjørk Simon & Garfunkel MED The Everly Brothers som specia guests Muse Skunk Anansie Kent Dum Dum Boys Vampire State Building De Lillos flere ganger Bel Canto Raga Rockers Halvdan Sivertsen flere ganger Robbie Williams to ganger Grant Lee Buffalo Clawfinger Sepultura REM The Cranberries The Cure Suede Black Crowes The Prodigy Slash´s Snakepit PJ Harvey Seigmenn mange ganger Red Hot Chili Peppers - på 90-tallet <3 Nick Cave and the Bad Seeds Cypress Hill D:A:D Kinky Vibes - veldig lokal, men bra lell Gartnerlosjen og de fleste andre prosjekter som disse gutta har hatt Apocalyptica Iggy Pop Audioslave Coldplay flere ganger Queens of the Stone Age Faithless PJ Harvey Tool - ikke helt overbevist der kjenner jeg Tungtvann Briskeby Saybia Iron Maiden Turboneger flere ganger Electric Eel Shock - fantastisk festivalopplevelse! =D Immortal Madrugada Korn Stonegard Anne Grete Preus Skin ...og en god del flere også, men nå kommer jeg sannelig ikke på flere i farten... Det ble jo litt dette da. Litt sånn broket forsamling med band og artister kanskje, men jeg liker veldig mye forskjellig musikk kan man si. Og jeg har foreløpig billetter til å se Skunk Anansie og Rihanna i år. =)
stjertløvetann Skrevet 7. januar 2011 #10 Skrevet 7. januar 2011 Sitter og prøver å huske alle, men har vært på en god del festivaler oppigjennom.. Ok, here goes (i tilfeldig rekkefølge): Neil Young Nick Cave Grinderman Rocky Ericsson Marilyn Manson Teenage Fanclub Suede The Charlatans REM Madrugada Modest Mouse Mogwai AC/DC Pavement My Bloody Valentine Paul Weller Iggy Pop Tori Amos Vibeke Saugestad Poor Rich Ones Sister Sonny Skambankt Kaizers Orchestra Ash Navigators The Soundtrack of Our Lives Gay Dad Gluecifer The Ladybug Transistor Einstürzende Neubaten Placebo Serena Maneesh Susanne Sundfør Marit Larsen Thom Hell Håkan Hellstrøm Kent Robbie Williams The Cure PJ Harvey Bob Hund Dum Dum Boys Bjørn Eidsvåg Satyricon Arctic Monkeys Lucy Swann Band of Horses ..And You Will Know Us By The Trail of Dead Oasis Black Grape Massive Attack Rage Against the Machine Florence and the Machine Morrissey Joe Strummer & the Mescaleros The Dandy Warhols Mew Patti Smith Turboneger Faithless The Hives Beastie Boys The Flaming Lips ..og der kaster jeg inn håndkledet, kommer ikke på flere gitt. De beste konsertene jeg har vært på må være Modest Mouse i Paris, Mogwai på Rockefeller og Neil Young i Frognerbadet på bursdagen min
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #11 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har sett: Michael Jackson Kent Bon Jovi Turboneger Jørn Hoel (hehe) Gavin de Graw CC cowboys Kiss Scissor Sisters Kan ikke komme på noen flere på rappen, er ingen konsertvanker heller.... Tror Kent er favorittopplevelsen, jeg er blodfan!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #12 Skrevet 7. januar 2011 Madonna Kylie Minogue Robyn Kent De Lillos Postgirobygget A-ha Briskeby
stjertløvetann Skrevet 7. januar 2011 #13 Skrevet 7. januar 2011 Glemte visst Wilco John Olav Nilsen & Gjengen Fjorden Baby! Mighty Mighty Bosstones Lars Lillo Stenberg CC Cowboys Truls and the Trees Lukestar Heroes and Zeros The Big Pink A Place To Bury Strangers Lillebjørn Nilsen Lo Fidelity Allstars Lee Scratch Perry Stereophonics Har sikkert glemt mange som jeg vil irritere meg grønn over i løpet av kvelden, men setter sluttstrek her for hvis ikke kommer jeg egenhendig til å holde denne tråden oppe, blir litt revet med på sånne lister hehe
Gjest Tale30 Skrevet 7. januar 2011 #14 Skrevet 7. januar 2011 Jøss, Magrat - vi har mange av de samme referansene Er det Roskilde du har vært på? Jeg har så og si vokst opp der Har du bodd i Paris, eller? Jeg var på nachpiel med Mogwai en gang. Vi var på den første Bowlie weekend, arrangert av Belle and Sebastian (i dag kalt ATP) Det var ikke noe backstageområde, og Belle and Sebastian hadde fest i leiligheten sin. Elliot Smith, Mogwai, Jarvis fra Pulp... må si jeg var ganske starstruck
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #15 Skrevet 7. januar 2011 Har faktisk aldri vært på festival, så har ikke så mange som de over. Men jeg har sett Kaizers, Kent, Hanne Boel, Robbie Williams, Metallica (2 ganger), Iron Maiden... Min absolutte favoritt er Metallica på Valle Hovin. Fantastisk!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #16 Skrevet 7. januar 2011 Kommer ikke på alle men noen er Metallica Red Hot Chili Peppers Korn Evanessence Tori Amos Motorpsycho Dum Dum Boys Span Stonegard El Caco Mew DDE (hehe!) D´Sound Björn Rosenström Phoenix Banana Airlines Postgirobygget + en god del flere norske (gratiskonserter o.l) ++
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #17 Skrevet 7. januar 2011 Og selvfølgelig Madrugada Sivert Høyem 20.11
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #18 Skrevet 7. januar 2011 Extreme, Metallica, Megadeth, Guns'n Roses, DumDum boys, CC Cowboys o.l gikk jeg på da jeg var i slutten av tenårene. Kan virkelig ikke huske alle, men var mye på Sentrum Scene, Rockefeller osv. Har etterhvert vært på en del festivaler, og det er jo som regel flere konserter på samme dag.. Er imponert over dere over her som ramser opp i det uendelige, husker ikke halvparten engang jeg tror jeg Bor på sørlandet, så de siste årene har jeg vært på Hove og på Canal Street festivalene, blir mange band bare det...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #19 Skrevet 7. januar 2011 Morten Harket Aleksander Rybak sølvguttene sputnik(haha) Luksus leverpostei vært på topp 20 og sånn i min ungdom, men husker ikke hvilke artister som var der er heller ikke så veldig konsertmenneske da så...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #20 Skrevet 7. januar 2011 Postgirobygget A-ha Within temptation Bruce Springsteen Rammstein Beste konsertopplevelsen var definitivt Rammsteinkonserten i Bergen i fjor sommer. De var RÅ!!
Ranveig R Skrevet 7. januar 2011 #21 Skrevet 7. januar 2011 På langt nær så mange som dei andre her ;p Har sett * Fish (ex-Marillion) fleire gongar og skal igjen 12. mars. Er innbitt fan, gler meg som ein unge til mars ) * Paddy Casey (muligens den søtaste artisten EVER, sett han to gongar) * Delays (elskar albumet "Faded seaside glamour") * Counting Crows (enkelt og greitt: Fantastisk! Har aldri opplevd maken til stemning) * Bob Dylan (gedigen nedtur etter Counting Crows, eg gjekk frå konserten) Og så har eg sett eit par danseforestillingar som og var store opplevingar: * Lord of the Dance (den gong var eg 16 år og på Oslotur med ei veninne. Veeeldig spennande!) * Mikhail Baryshnikov (fantastisk dansar, heilt utruleg) Eg har (som dåke nok ser) ikkje "vokst opp på Roskilde". Har berre vore på ein festival; Fleadh-festivalen i London i juli '04, ja og så Telemarkfestivalen i '98 eller noko, så eg har sett ein del folkemusikkband frå ulike land. Som ein kvar innbitt fan så har eg nytt kvart sekund av Fish-konsertane eg har vore på, og å høyre sangane eg har elska i 10 år live, i små lokaler, ein meter frå artisten er STORT. Likevel så var kanskje Counting Crows den største opplevelsen. Har alltid synest det var bra musikk, men aldri sett meg spesielt inn i det. Den utstrålinga og det publikumstekket Adam Duritz har er heilt utruleg. Sjølv no, snart 7 år etter blir eg heilt varm inni meg av å tenke på konserten. Counting Crows fan no ja )
Ranveig R Skrevet 7. januar 2011 #22 Skrevet 7. januar 2011 Såg The Charlatans og i '04, ok syntest det var ok, men ikkje fantastisk. Dei eg har aller aller aller mest lyst i heile verda til å sjå er The Cure, men det er neppe så enkelt å få til...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #23 Skrevet 7. januar 2011 Madonna George Michael Pink Björk Smashing pumpkins Big Bang Guns n Roses Soundtrack of our lives Alice in chains Faith No More (2 ganger) The prodigy Destinys child Metallica Rolling stones Robbie Williams hmm..det var de jeg kom på nå, tror det er flere. Største opplevelsen var George og Metallica!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #24 Skrevet 7. januar 2011 og sist men ikke minst; The black crowes i new york
Gjest Tale30 Skrevet 7. januar 2011 #25 Skrevet 7. januar 2011 The Cure er ikke en umulighet, men de kommer stort sett på festivaler (les: Roskilde) hvis de skal til Skandinavia. De er HELT fantastisk live! Det største jeg har vært med på er konserten på Roskilde i 2001(?) De spilte en slagerparade, og en liten stund etter at de hadde gått av scenen kom de på igjen til introen til "The kiss" Jeg har ALDRI før fått så mye gåsehud på en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå