Gå til innhold

Er det "normalt" å ha pressrier i tre timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for førstegangsfødende er det normalt med 1,5 time!!

Min første, 20 min

Min andre, 8 min.. da tenkte jeg, skal jeg ikke presse mer, var det alt??

Blir spennede å se åssen fødsel det blir denne gangen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nr.1 hadde jeg pressrier i 40 minutter, ble fortalt at dette er forholdsvis kort tid for en førstegangsfødende. Med nr.2 hadde jeg pressrier i 3-4 minutter

Skrevet

5 timer med 1. og 1 time med 2.

Med førstemann beklaget de veldig etterpå at de lot det gå så lenge, men de trodde hele tiden at NÅ kommer han... Han kom 10 min før keisersnitt pga at pulsen ble lavere.

Skrevet

Jeg kjenner en som hadde pressrier i 9 timer, fødselen varte totalt i nesten tre døgn, og ungen ble tatt med hastesnitt. Hun hadde en eksemplarisk fødsel med nummer to. Tror du kan ta det helt med ro. :)

Skrevet

pressrier i 9 timer høres ikke forsvarlig ut ! Og veldig usannsynlig om det skjedde på et sykehus i norge.

Jeg brukte 28 timer på nr 1 med halv time pressrier.

Brukte 3 timer på nr 2 hvor 20 min var pressrier.

Skrevet

med nr 1 hadde jeg pressrier i 25 min, hadde epidural

med nr 2 hadde jeg pressrier rundt 20 min, ikke epidural

Skrevet

Man skal ikke ligge med pressrier så lenge. 1-1,5 time mener jeg er grensa. Var mellom der på min første. Ikke sikkert alle her vet hva de snakker om når de sier 5-9timer. Jeg hadde trykketrang lenge før, men pressrier er noe annet

Skrevet

Jobber på sykehus. Har flere venner som er gynekologer. Tror ikke at noen jordmor vil la noen ligge med aktive pressrier i flere timer. På sykehuset jeg jobber er regelen ca 1 t. Hvis ikke noe har skjedd til da blir det vacum, tang eller sectio. Mulig du hadde trykketrang i lang tid. Nesten som å høre at folk sier de lå i fødsel i mange døgn. Hvis du spør jordmødrene etterpå regner de det på en helt annen måte. Dvs ai ofte blir 3 døgn kortet ned til 12-18 timer kanskje, siden de ikke regner at det er aktiv fødsel hele tiden selv om man har rier

Skrevet

Hadde pressrier og presset aktivt i 2,5 timer. Pannefødsel.

Skrevet

Det kan jo være lenge siden. Svigermor hadde pressrier i flere timer og besvimte til slutt av utmattelse. Først da gikk sykepleierne med på å ringe og "forstyrre" vakthavende lege og barnet ble forløst med tang. Men det er snart femti år siden. I dag ville det blitt gjort noe lenge før det gikk så langt.

Skrevet

Jeg skrev over her at grunnen til at jeg holdt på så lenge var fordi hun satt fast i bekkenet og kom ut helt skjevt. Jordmora sa etterpå at hun kunne ikke kjenne at hodet var "sammenklemt" at det var helt da hun kom ut. Hvis dere skjønner? Guuud så vondt, så håper på bedre, men ser jo at mange har holdt på lenge. Bare håper det ikke er så mange komplikasjoner. Dette er snart 3 år siden og drømmer om det enda.

Skrevet

er veldig uvanlig å ha pressrier i 3 timer så du har marginene på din side å få pressrier som varer kortere:)

Skrevet

Jeg presset i 30min med førstemann, og 5minutter med andremann.. De 5 minuttene føltes myye lengre enn med førstemann, da det gikk så fort.. hehe..

Skrevet

Det er ikke normalt å ha pressrier i 3 timer.

Med førstemann kom lege inn da jeg hadde presset i litt over en time. Babyen lå høyt opp og hadde såvidt festet seg i bekkenet. Jeg presset og presset og det gikk ikke an å bruke tang eller sugekopp pga at babyen ikke kom lenger nedover. Etter 3 timer fikk jeg full epidural og trillet inn på operasjonssalen for haste-ks. Babyen min ble født med "svulst", en stor kul på hodet som viste at han hadde ligget lenge i klem. Bekkenet mitt var for smalt til å føde en føde en baby med 38 cm i hodeomkrets, men det fant de da først ut etter ks.

Jeg ble fortalt at pressrier er svært stressende for fostre og at det blir vurdert hjelpemidler eller ks etter 1,5 time med pressrier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...