Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Skal prøve på enn lillebror eller lillesøster og gruer meg litt til fødselen allerede. Forrige var ganske lang og tøff. Med en del komplikasjoner, og husker at pressriene og vanlige rier annenhver gang uten pause i tre timer vil jeg ikke en gang til. Så lurer på hvor lenge DU hadde pressrier?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Jeg hadde pressrier i 4,5 timer! Tror ikke det er veldig normalt, å hadde de ikke fått han ut med vakuum når de gjorde det vet jeg ikke hva som hadde skjedd. Han er stjernekikker, sikkert derfor det tok sånn tid.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Tok vel 20 min fra pressriene begynte til han var ute
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Nr 4 her var stjernekikker så jeg brukte 2,5 timer. Som regel går det fortere. Forhåpentligvis slipper du samme forløpet neste gang.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Min var også sternekikker og ble tatt med vakuum da de så at hun gikk på "siste rest"
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Nei jeg tror ikke det er normalt, men jeg hadde det selv i 3,5 timer. Min fødsel ble satt igang og pressriene kom med en gang vannet ble tatt. Jeg hadde fortsatt bare 8 cm da de begynte og med igangsatte fødsler tar det ofte lengre tid med den siste kanten (spesielt når mor ikke var moden før igangsetting). Men samtidig må jeg si at jeg synes pressriene var bedre enn de riene jeg hadde rett før de kom. Pressrier synes jeg var fascinerende greier, det er hva jeg kaller vanvittige naturkrefter! )
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #8 Skrevet 6. januar 2011 1.gangen pressrier i 2,5 time, födselen varte i 16 timer. var helt utslitt av pressriene. han kom aldri liksom. 2. gangen födselen varte i 4 timer og pressrier i 15-20 min. Mye bedre form etterpå. Ved 1. födseln tok pressriene knekken på meg. HAdde vondt i hver eneste muskel i flere dager etterpå. Det går nok mye fortere andre gangen skal du se! Lykke til!
Gjest Skrevet 6. januar 2011 #9 Skrevet 6. januar 2011 Det vanlige er nok under en time. Førstemann var ute etter 45 min pressrier og yngste etter 10 min (unormalt raskt igjen).
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #10 Skrevet 6. januar 2011 Nei, det er ikke normalt og de fleste steder lar de deg ikke ligge med pressrier så lenge uten at du får hjelp. Jeg lå med pressrier 2timer når jeg fødte første gang, da hjalp de babyen ut ved å dytte han i rompa ved å dytte på magen min. Jeg har født en gang til etterpå, da følte jeg pressriene så vidt hadde begynt når babyen kom, så den gangen gikk det mye raskere og det er vanlig. Du kan jo også si at du ikke ønsker en fødsel lik den du hadde sist, da vil de nok helt sikkert vurdere å hjelpe deg tidligere hvis det, mot normalen, skulle drøye lenge denne gangen også.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #11 Skrevet 6. januar 2011 Jeg hadde trykketrang i ca 3 timer. Men pressrier hadde jeg nok ikke hele tiden. Jeg presset i ca 1 time, da ble det besluttet vakuum. Snakket med en bekjent som er fødselslege etter fødselen min, og hun sa at man skal ikke presse i noe særlig mer en 1 time, da skal de gjøre noe for å få babyen ut.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #12 Skrevet 6. januar 2011 Hei. Jeg har bare født engang før, men skal føde for andre gang i disse dager Første gang hadde jeg pressrier i ca 20 minutter, jordmor sa i ettertid at det var raskt og greit til å være førstegangs. Hele fødselen varte i bare 3,5 time da. Tror ikke det er normalt å ha pressrier så lenge som du hadde, du har nok bare vært veldig uheldig. Men dette er jo noe du bør ta opp med jordmor/lege tidlig ved neste svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #13 Skrevet 6. januar 2011 Jeg fikk beskjed om at det var "maks" 1 t 15 minutter med pressrier. Jeg hadde omtrent akkurat en time.
Gjest Skrevet 6. januar 2011 #14 Skrevet 6. januar 2011 Tok vel en ca 30 min fra de tok vannet til Mini var ute. Pressriene startet ikke så lenge etter de tok vannet men husker jeg hadde en vanlig i mellom. Så ca 20 min tror. Tror jeg hadde 5 skikkelige pressrier totalt.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #15 Skrevet 6. januar 2011 Med nr en hadde jeg ca 2 timer pressrier. Med nr to holdt det med ca 7 minutter, tre pressrier.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #16 Skrevet 6. januar 2011 Jeg hadde pressrier 1 time med nr 1, så kom lege springene og dro han ut med sugekopp. Fikk høre at de har regler på at man ikke skal presse mer enn 1 time. Dette var på Riskhospitalet. Merkelig om de praktiserer så ulikt på dette på sykehusene.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #17 Skrevet 6. januar 2011 Hun satt fast og lå helt skjevt så de brukte lang tid på å få hun ut. Hele rommet var fullt av leger og hun ble tatt ut av rommet med en gang. Gikk heldigvis bra. Håper på en lettere fødsel neste gang ja. HI
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #18 Skrevet 6. januar 2011 Jeg hadde pressrier 1 time med nr 1, så kom lege springene og dro han ut med sugekopp. Fikk høre at de har regler på at man ikke skal presse mer enn 1 time. Dette var på Riskhospitalet. Merkelig om de praktiserer så ulikt på dette på sykehusene.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #19 Skrevet 6. januar 2011 Lå med pressrier i 1 1/2 time uten og få lov til å presse og når jeg til slutt fikk lov tok det 45 min . Hele fødselen tok 2 døgn ,ble satt i gang .
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #20 Skrevet 6. januar 2011 om det er normalt aner jeg ikke, men er vanlig at pressriene varer mye kortere enn i 3 timer.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #21 Skrevet 6. januar 2011 Vanlig tid med press rier er 45 min uten epidural og 1,5 time med epidural. Men det er hvis alt går helt knirke fritt... Min var stjernekikker og jeg hadde pressrier i 3,5 timer uten pauser... Ble en del komplikasjoner og fikk tilslutt beskjed om at hvis han ikke kom under de to neste riene måtte de ta ham ut... Pressa for harde livet og der kom han ;o)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #22 Skrevet 6. januar 2011 Jeg hadde pressrier i 3 timer. De var ikke så sterke, det var derfor det varte så lenge. Vannet ble tatt + jeg ble satt på drypp for å få fortgang. Jeg synes ikke det var så ille jeg da.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #23 Skrevet 6. januar 2011 for meg tok d 45 min. brukte ikke smertestillende, så da går d fort
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #24 Skrevet 6. januar 2011 hadde pressrier i 1t før vakumet kom på plass. De lar deg ikke presse lengre en 1t og 15 min. Værtfall ikke på rikshospitalet.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #25 Skrevet 6. januar 2011 Hm tror ikke de som har svart her representerer gjennommsnittet. Opptil en tim er vel normalt med pressrier? Trodde ikke sykkehusene lot noen ha pressrier i 2-3 timer som mange her sier. Jeg var heldig, de tok vannet mitt rett før pressriene, da fikk jeg raskt STERK trykketrang, pressrier i 14 minutter. 1.gangs uten smertestillende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå