Gå til innhold

Skal aldri fly med norwegian igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

17 dager etterpå og de vet enda ikke hvor koffeten min er :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånt kan skje med hvem som helst i hvilket osm helst flyselskap. uheldigvis for deg skjedde dette deg nå.

Skrevet

Det skjedde faktisk veldig mange andre som fløy til Gatwick /London, koffertene lå overalt på flyplassen og norwegian hadde null kontroll over bagasjene osv, måtte gå rundt og lete selv, regner med kofferten ligger der et sted enda forhåpentligvis :(

Skrevet

Hehe, lite dumt å ikke ville fly med de igjen pga dette.. det er faktisk handlingsagentene som er ansvarlig for baggasjen og tull som måtte oppstå og ikke flyselskapet.. I dette tilfelle er det røros flyservice som er handlingsagentene, surr kan forekomme med alt av selskaper.

Jeg personlig har hatt mest trøbbel når jeg har reist med air france... aldir noen andre selskaper...

Skrevet

Hvis dette var under snøkaoset for noen uker siden på Gatwick, skal du være glad du fløy med Norwegian og ikke noen av de andre selskapene. At du ikke fikk med deg kofferten er en bagatell, og ikke Norwegian sin feil. Flyplassen hadde rett og slett ikke stuere på jobb, fordi de ikke kom seg frem i kaoset.

Norwegian satte opp mange ekstra flighter for å få folk hjem, og det kostet selskapet millioner av kroner. Flyvere og kabinansatte strakk seg lengere enn langt når det gjaldt arbeidstid,- og oppgaver. Enkelte flyvere var ute og lempet baggasje selv!

Så blås i kofferten din, du fikk sikkert flere tusen igjen på forsikringen uansett.

Skrevet

Hadde dere tatt like lett på det om det hadde vært deres koffert?

Jeg skjønner HI veldig godt jeg. Mistet kofferten min med Norwegian for ca 1 år siden. Sminke til 3-4000kr, klær til flere tusen kr og smykker som jeg fikk av min mormor som ikke lever lengre.....borte! Affeksjonsverdi kan ikke erstattes!

Skrevet

Jeg prøver å skygge unna Norwegian. Egentlig ikke så vanskelig, siden SAS har bedre beinplass (min mann er ca 1,90), og dessuten er SAS ofte billigere enn Norwegian, ihvertfall på den strekningen vi reiser mest.

Irriterende med alle de ekstra gebyrene som Norwegian tar underveis i bestillingen. Det betyr i praksis at den prisen de opererer med i utgangspunktet, er fiktiv, og ikke sammenlignbar med den fra andre selskaper. Mest tåpelig er kanskje gebyret for å bestille reisen med kredittkort. Også plagsomt å måtte bestemme seg på forhånd hvor mange kolli med bagasje man må sende, uten å betale et enda mye høyere gebyr i ettertid.

Skrevet

Trodde de fleste visste at man ikke skal legge ting i kofferten som man ikke tåler å miste. Smykker, medisiner og gjenstander med affeksjonsverdi tar du i håndbaggasjen.

Skrevet

Jeg har opplevd at bagasje har forsvunnet (midlertidig) med SAS, KLM, Finnair, Lufthansa og Norwegian. Så det kan nok forsvinne ting med de fleste flyselskap. Så i de senere år har jeg lært meg å pakke slik at jeg slipper å sende bagasje så lenge jeg skal være borte en uke eller mindre.

Jeg håper de finner bagen din, HI, men når det har gått så lang tid er den å betrakte som tapt og du kan kreve erstatning. Hør med reiseforsikringen hvordan du skal gå fram.

Skrevet

Når du skal flytte, så MÅ du putte ting i kofferten. Medisiner får du ikke igjennom i håndbagasje.

Skrevet

Det er nok ikke Norwegian som har ansvaret for å frakte bagasje, de ahr eget mannskap til det, så det kan skje med hvilket som helst flyselskap. Men bittert er det jo uansett! Har bare positive opplevelser med norwegian jeg. I motsetning til med SAS.

Skrevet

Medisiner får du med så fremt du har attest fra apoteket. Skulle tatt seg ut at en diabetiker ikka hadde fått ha med utstyret sitt inn på flyet.

Når det gjelder flytting så vet man jo at baggasje forsvinner på flyplassen. Har man noe av affeksjonsverdi som man ikke kan tåle å miste, sender man det med registrert post.

Skrevet

Man vet at ting forsvinner, men flyselskapet har et ansvar idet du leverer kofferten din inn. Når du betaler såpass for ekstra bagasje, syntes jeg det er på sin plass at de blir fulgt opp også!

Jeg hadde masse annet dyrt i min koffert, og kan ikke ha klær og sminke i håndbagasjen, så uansett hvordan du vrir på det, har jeg mistet mange 1000kr og mange flotte klær, pluss smykker og div.

Skrevet

Flyselskapene opplyser i reisevilkårene sine om at de ikke tar ansvar for verdisaker i innsjekket bagasje. Det har jeg alltid tolket dithen at man bør ha smykker ol. i håndbagasjen. Derfor dekker normalt sett ikke forsikringen verdisaker i innsjekket bagasje som forsvinner heller.

Skrevet

Nei nettopp. Og hvordan skal du få med deg et flyttelass i en håndbagasje?

Skrevet

Da må du sende det med en annen trasportør;-)

Skrevet

Fra Frankrike til Norge? Ja, da sender jeg regninga til deg....

Skrevet

Neimen i alle dager så irritert da;-)

Så lenge reglene er slik fra flyselskapets vegne at man ikke får dekket verdisaker som blir borte med baggasjen, ja da sender du verdisakene med baggasjen på eget ansvar, eller du bruker en annen transportør. Feks post, Cargo, DHL eller en annen trasportør som sikrer at verdisakene dine kommer frem til ankomststedet uten problemer.

Du kan ikke klage over at verdisakene dine er borte med baggasjen, når det ettertrykkelig står i reglene at man ikke bør sende dem med baggasjen.

Skrevet

Jeg tviler på at det er vanlig å ta med seg flyttelass på fly ;)

Skrevet

jeg tar heller ikke norwegian igjen etter opplevelsen vi hadde...

vi satt på flyet på vei hjem, så kom en av disse damene som jobber på flyet og skjeller, kjefter og banner til jenta mi på 3,5 år fordi hu reise seg opp i sette.

me sendte klage til norwegian og me fikk kun igjen en ørsel lite "undskyld skal ikke gjenta seg"

blei skuffet og kjempe sint, hu skremte ungen så mye at hun gråt hele veien hjem.

Skrevet

Men det er jo derfor jeg sier at jeg forstår HI! At jeg aldri mer skal fly med Norwegian igjen. For da kan jeg heller ta med meg bagasjen min til et flyselskap som tar ansvar for tingene mine, og flyr med de isteden. Jeg sender ikke en koffert på 8-9-10kg med DHL til 4000kr! Var det så vanskelig å forstå? Og kaklehøna, jeg har aldri sagt at jeg har sendt et flyttelass med på flyet, men de koffertene jeg hadde igjen etter at jeg hadde solgt alle tingene mine, ville jeg jo ha med meg hjem.

Skrevet

Har ikke sagt jeg tok med meg alt flyttelass på fly, noe ble sendt men jeg valgte å ta med klær og sånne personlige ting med i kofferten, jeg har flydd med sas i 20 år og aldri opplevd å miste en eneste koffert..

Jeg er bare ikke fornøyd med hvordan de har behandlet situasjonen, sånn jeg vet skal kofferten stå på Gatwick og det har vært umulig å få kontakt med noen på kundeservice eller på email.

Men jeg fikk først beskjed idag om å fylle ut skjema for mistet/forsinket bagasje og de beklaget det veldig siden jeg skulle ha fått det med det samme..

Grr...

Skrevet

Nå tror jeg du legger endel på her anonym over her!

Skrevet

Jeg flyr aldri med Norwegian. Flyr ofte, både for å besøke familie og gjennom jobb, og har hatt så mye tull med dem at det er helt utrolig. SAS er enklere å ha med å gjøre, opplever jeg. De er også mer punktlige.

Siste gang jeg skulle fly med Norwegian, klarte de å avbestille billetten min som allerede var betalt for. Aner ikke hvordan de fikk det til, oppdaget det da jeg skulle sjekke inn bagasjen. Ingen forstod noe som helst, eller hadde noen anelse om hvordan de skulle ordne opp. Etter å ha forklart igjen og igjen at jeg aldri hadde avbestilt billetten, fant de en person som kunne ta en avgjørelse. Men da var flyet selvfølgelig fullt. Kom tilslutt med, siden en annen passasjer ikke møtte opp.

Sånt har jeg aldri opplevd med SAS. Gjør de en feil, ordner de opp uten noen flere dikkedarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...