Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 tror dere " dysleksien " skylles latskap ,eller tror dere de som har mange skrivefeil faktiskt har dyleksi ? jeg tror det rett og slett skylles at de ikke gidder og skrive rett ,viss de bare hadde fulgt med litt mer på barneskolen hadde det hvert litt enklere og ikke slurve sånn med rettskrivningen ,mener jeg .aldrig har jeg sett så mange skrivefeil samlet på et sted som her inne på dib .
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Det finnes mange gode retteprogrammer så det er ingen grunn til skrivefeil. Majoriteten av de som skriver feil her inne gjør det av latskap og skylder på dysleksi når noen påpeker at de har skrevet feil.
Tante Blås Squaw Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Hvorfor skal man henge seg opp i andres skrivefeil da?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Enda et innlegg om dette? Nei, jeg har ikke dysleksi, men har barn med det. Og JEG vet hva det er, noe jeg syns andre (spesielt voksne) skulle satt seg inn i. Aldrig????! hahaha..... ALDRI.... Og har du hørt om komma?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Fordi det er slitsomt å lese innlegg fulle av skrivefeil? Fordi det får avsender til å fremstå som mindre smart? Og dermed legger jeg mindre vekt på hva vedkommende mener.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Jøje meg, kanskje litt selvinnsikt hadde gjort seg HI?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Jeg er selv veldig nøye med å skrive riktig. At andre ikke er det, får bli deres egen sak. Og inne på et slikt forum, er det vel ikke den helt store krisa heller... Men jeg mottar en del jobbsøknader fra forholdsvis unge jenter, og der er det forferdelig å se hvor mange skrivefeil man kan få med. Jeg gidder ikke å lese ferdig hvis det eneste jeg sitter igjen med er feilene og ikke et inntrykk av søkeren. Om man skal skrive en jobbsøknad og har dysleksi, så bør man få noen til å rette opp feilene før man sender den inn. Så, på DiB bryr jeg meg ikke hvordan andre skriver.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #8 Skrevet 5. januar 2011 Rette ræva som fiser.. Aldrig?? Skylles?? Lær deg rettskriving FØR du klager på andre sine mangler:)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #9 Skrevet 5. januar 2011 Respekterer dem som har dysleksi. Men skjønte ikke helt hva du sikter til? Har du dysleksi selv og er ironisk? Du har ihvertfall endel skrivefeil selv som kan tyde på det. Eller er du en av de late som ikke har fulgt med i barneskolen?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #10 Skrevet 5. januar 2011 Hadde dårlige karakterer i norsk og låg på Ng og G-. Fikk vennina min til å skrive ein stil og testa læraren. Jeg fikk Ng+ og ho skreiv den til sinn lærer og fikk G+. Så ed eg var det nok kem jeg var.
Tante Blås Squaw Skrevet 5. januar 2011 #11 Skrevet 5. januar 2011 21:08 - du kommer til å gå glipp av mange interessante mennesker hvis du skal dømme folk etter sånne småting.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #12 Skrevet 5. januar 2011 Hallo - innlegget ditt er pakka med feil! -skylles, skulle vært skyldes -gidder og skrive rett, skulle vært gidder å skrive riktig -viss, skulle vært hvis -hvert, skulle vært vært -enklere og ikke slurve, skulle vært enklere å ikke slurve -aldrig, skulle vært aldri -samlet på et sted, skulle vært samlet på ett sted Stryk på barneskoleeksamen, altså ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #13 Skrevet 5. januar 2011 Dysleksi er et slitsomt, vanskelig problem som en del mennesker dessverre er født med. Det vet jeg da jeg kjenner flere som har slitt med dette hele sitt liv- min søster inkludert. Jeg, derimot, har vært språknazi som ikke tollererer feil og alltid har elsket språk, med toppkarakterer som utfall. Jeg mener faktisk den eldre betegnelsen "ordblindhet" egner seg mye bedre enn fremmedordet dysleksi, som ikke sier noen verdens ting om lidelsen. Men det er faktisk det disse menneskene er; "blinde" for ords rettskrivning. Vi som ikke har det, synes gjerne det er rart at de ikke har den minste "følelse" av hvordan et ord skal skrives. Men min søster hadde ikke det, hun kunne like gjerne skrive "turs" som "tusj", for det hørtes jo helt likt ut.. Dette er noe som er veldig sårt for de som lider av det, og i mange tilfeller hjelper heller ikke all verdens drilling (dog for noen), så vær så snill- la dette gå nå. Spiller det virkelig noen rolle? Som jeg skrev: jeg er selv språknazi og har lav terskel for skrivefeil (vrir meg litt i stolen), men jeg VET samtidig hvor tungt det er for de som sliter med det så jeg hever meg faktisk over å kommentere slikt på en negativ måte.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #14 Skrevet 5. januar 2011 hehe, nesten riktig 21.16 Men det heter vel enklere ikke å slurve;) "Å" er infinitivsmerke og skal alltid stå foran verbet:) ikke foran "ikke". Men mange som gjør den bommerten uten at de har dysleksi av den grunn da.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #15 Skrevet 5. januar 2011 Ja, fillern! Takk :-D Jeg gadd ikke å gå inn på alle de språklige feilene, tror det ville blitt overdose for HI som faktisk tror at hun skriver mer riktig enn en dyslektiker, he he.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #16 Skrevet 5. januar 2011 Hehe, du kan jo begynne med ditt eget innlegg Skylles? Det heter skyldes. Aldrig? Det heter aldri. Hvert? Det heter vært Dysleksi skyldes ikke latskap, det synes jeg er ille å påstå. Men at mange slurver tror jeg nok. Eller som meg som ofte skriver så fort at jeg hopper over en bokstav eller lignende Så lenge man forstår hva som menes så fatter jeg ikke poenget med å henge seg opp i små skrivefeil
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #17 Skrevet 5. januar 2011 ;-) Den var jo litt morsom da. Selv jeg som er dyslektikker ser humoren.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #18 Skrevet 5. januar 2011 Sønnen min gjorde noe av det samme. Leverte stilen som hans søster fikk 5 på, og han fikk 2-3. Han ville også sjekke om det var trynefaktoren som gjorde at han fikk så mye dårligere karakterer enn henne.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #19 Skrevet 5. januar 2011 Godt jobba! Den eneste som så ironien i hovedinnlegget var en dyslektiker! HI
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #20 Skrevet 5. januar 2011 Åch... får så VONDT av sånne som deg, nn 21:00!!!!!! Jaja... kanskje noen bare skylder på dysleski, men er dysleksi fastskrevne feil? Eller kan en ha noen ulikheter fra alle andre med dysleksi? hehehe... VET du noe som helst om de retteprogrammene for de med dysleksi???? Og vet du HVA dysleksi ER? Nei..... du er nok som de lærerene til mitt barn med dysleksi - gir retteprogrammet, og da forventer at de skal skrive som de uten dysleksi.... Hvor er opplæringsbiten, og hvor er tilretteleggingsbiten? Og hvor ER kunnskapen om hva dysleksi er????!!!!! Ville DU bedt en som var lam om å prestere det samme som de funksjonsfriske, bare han/hun fikk en rullestol? Ja, sikkert.....
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #21 Skrevet 5. januar 2011 Her inne tror jeg det blir mest feil pga. man skriver raskt. Du har jo selv skrevet dyleksi og aldrig?? Du burde jo iallefall lest igjennom før du postet. Eller burde du fulgt med bedre på barneskolen?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #22 Skrevet 5. januar 2011 Kjempebra å hevde ironi i etterkant, bra jobba til deg også! PS: Det mangler et komma i innlegg 21:28.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #23 Skrevet 5. januar 2011 "Viss" er ikke feil. Det er valgfritt om man skriver viss eller hvis.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #24 Skrevet 5. januar 2011 Noen har sikkert dysleksi, men mange har ikke. Jeg kjenner flere som skriver ord som hvet og vordan og andre skrivefeil uten at de har dysleksi.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #25 Skrevet 5. januar 2011 Å, herregud, 21:50, skaff deg et liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå