Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #26 Skrevet 5. januar 2011 jeg elsker familie, og vil at mine barn skal ha flere søsken rundt seg når det blir eldre:) Har selv 3 søsken og elsker det! Jeg vil ha 4, men min mann vil ha 3, så vi får se. Min mann er forøvrig alenebarn og Hater det over alt på jord.. Det er han som må gjøre ALT for sine eldre foreldre, og det er kun han di kan be om hjelp. Han syns ikke det er kjekt at våre barn har kun tanter og onkler på min side.. han har liksom ingen å stille opp med..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #27 Skrevet 5. januar 2011 Jeg skjønner heller ikke det utsagnet med at en må ha tre i tillfelle en dør. En vet vel aldri hva fremtiden bringer, og en kan umulig få en til på grunn av det..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #28 Skrevet 5. januar 2011 vi har tre barn, tro meg, to er mer enn nok... ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #29 Skrevet 5. januar 2011 hvorfor skal du plutselig ta henne lissom?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #30 Skrevet 5. januar 2011 Huff, sier hvirkelig folk det? Jeg har 5 barn, og viss jeg mister ett av de, så vil jeg jo for alltid ha ett barn for lite, og ungene vil ha ett søsken for lite, det gjelder vell uansett hvor mange de blir. Jeg vokste opp med bare et søsken, og synst det er litt lite, spessielt i voksen alder. Det viktigste er at en får så mange barn som det passer for seg og partneren, om det er ett eller ørten barn, spiller ingen rolle. For MEG hadde to barn vært for lite. Jeg elsker storfamilien min, og livet og røra det skaper i heimen
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #31 Skrevet 5. januar 2011 All ære til deg som har 5 barn, for jeg synes 2 kan være slitsomt. Men det er jo bra at noen vil ha mange barn også
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #33 Skrevet 5. januar 2011 Vi har to barn, og vi skal ikke ha flere, vi har nok med dem vi har.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #34 Skrevet 5. januar 2011 Teitste jeg har hørt "hva om en dør" er det mulig å si noe sånt ? Det er vel ingen mal for hvordan en familiesammensetning skal være, eller hvor mange barn man skal ha. Du må da ikke føle deg presset, men kjenne etter hva dere vil , ikke hva andre mener dere bør. Har selv to barn med stooor aldersforkjell, venter nr 3, men ville aldri hatt en til hvis jeg ikke aldersforskjellen var så stor, rett og slett fordi det hadde vært alt for slitsomt i tillegg til full jobb. Barna skal følges opp også. Første er nå voksen.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #35 Skrevet 5. januar 2011 Vi er over 6 mrd mennesker i verden. Verdensbefolkningen øker med 1.5 % årlig..Pr dags dato blir det produsert nok mat til alle (om det hadde vært likt fordelt) (som det ikke er) Nei, synes absolutt at folk burde ta litt felles ansvar og ikke ha en skokk med unger. To holder i massevis:)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #36 Skrevet 6. januar 2011 Ikke føl deg presset du. To er så absolutt ikke for lite. Noen ønsker flere, men det er deres sak. Og det er viktig at en har energi og overskudd til å ta seg av alle barna, og det er det bare en selv som vet. Kos deg med dine søte små
ConsuelaBananaHammock Skrevet 6. januar 2011 #37 Skrevet 6. januar 2011 Om du føler at 2 er nok, ja da er det nok ) uansett hva alle andre måtte mene! I min vennegjeng har de aller fleste 2, og syns det er nok. Jeg har 3, og det er nok for meg! hehe...
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #38 Skrevet 6. januar 2011 har snart 2 jeg. kanskje jeg ikke vil ha fler men er singel så hvis jeg treffer en barnløs mann som jeg gifter seg med og han vil ha barn så skal jeg vel få fler. er bare 22 jeg da.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #39 Skrevet 6. januar 2011 jeg skjønner ikke diskusjonen jeg asså, må vel være opptil enhver hvor mange barn de vil ha, kjenner flere som syns det er nok med 2 og ikke kunne tenke seg fler...og som fremdeles sliter med dårlig nattesøvn pga de to de har! jeg venter nå mitt 4 barn og vet ikke om jeg kommer til å stoppe der heller, de 3 jeg har har sovet hele natten siden de var nyfødt så har jo vært ganske heldig der da=) syns ikke noen skal tenke så hardt over hva alle andre syns og mener, er jo du som skal føde dem og ta deg av dem..! og det med å få 3 i tilfelle den ene dør er jo helt borti natta tullete sagt...er vel ingen som går å tenker på at det ene barnet en gang kan dø!!! ???
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #40 Skrevet 6. januar 2011 Helt enig med deg i at det må være opp til hver enkelt. Men føler jeg oftere møter holdningen om at to er for lite. Flere sier til meg: " du må jo få en til". Hvorfor det liksom? Hvis jeg er fornøyd med de to jeg har, hvorfor skal folk mene så mye om det?? Det jeg lurer litt på er om mange som har to føler seg ferdige eller om de ønsker seg fler? Jeg kan av og til ønske meg en til, men synes i det store og hele at jeg har nok med de to kranglefantene jeg har Og uansett hvor mye jeg skulle ønske meg en baby, så tror jeg virkelig ikke jeg har overskudd til det, så det sier seg liksom selv.
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 6. januar 2011 #41 Skrevet 6. januar 2011 Plutselig er det mer vanlig med tre enn den vanlige gjennomsnittsfamilien to voksne to barn.. Jeg har aldri ønsket meg fler enn to, men når førstemann viste seg å være to, så har det ønsket endret seg:-) Det var som to i en pakke..føler av hele meg at jeg vil ha en til. De var trillinger i begynnelsen, så kanskje det trigger den følelsen litt ekstra? Man velger det som passer en best og hva man har mulighet til, og driter i hva andre synes.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #42 Skrevet 6. januar 2011 Skulle egentlig har bare en, men har nå to, og er fornøyd med det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå