Gå til innhold

Unnnskyld meg, men mener dere at en som prioriterer barn i småbarnsstadiet og har redusert stilling...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

..er arbeidsky eller har dårlig arbeidsmoral? Da snakker jeg ikke om folk som evnt tilsnusker seg noen støtteordninger, men som bare prioriterer litt mindre lønn mot mer tid.

 

Det kan dere da umulig mene?

 

Isåfall mener jeg at de som prioriterer karriere (altså ikke de som IKKE HAR RÅD TIL Å LA VÆRE Å JOBBE MYE) har dårlig familiemoral.

Det er jo mange som nesten ikke ser barna i løpet av et døgn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du drar det litt langt i sammenligningen din, men ellers er jeg enig med deg.

 

Jeg skulle veldig veldig gjerne jobbet 60 % for å få mer tid med barnet mitt, men med et boliglån på 4 mill. har vi ikke sjans. Så kan man vel diskutere om vi kanskje burde kjøpt et billigere hus, jeg har tenkt tanken selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig innlegg. Du uttrykker frustrasjon over manglende forståelse for en måte å organisere familien sin på ved å kritisere en annen måte???

 

For meg må folk organisere livet sitt akkurat som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg isåfall en av de. Jobber redusert stilling for å se sønnen min litt mer enn 2 timer hver ettermiddag/kveld, og får han skal slippe å ha så lange dager i bhg. Jeg har bare ett barn, og kommer ikke til å få fler, da skal jeg ikke jobbe døgnet rundt så jeg aldri ser han, skal tilbringe mest mulig tid med han. Samboer ville nok jeg skulle jobbet fullt, men vi prioriterer dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med det, HI?

 

Selv jobber jeg 100%, men har da ikke valgt karrieren forran ungen min.

 

Føler at du går sterkt ut mot de som gjør det motsatte av deg, og slenger med leppa til alle som jobber 100%. Ikke helt klokkeren måte å starte en debatt på eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med Hi. Enkelte ser jo knapt ungene sine for at jobber tar opp all tid. Levere i barnhagen tidlig om morningen og henter ikke før 16.30. Da er det hjemme å lage en rask middag før barnetv og deretter stelle ungene å få de i seng.

Hadde nok heller valgt å bo litt mindre fint jeg da ja å fått mere tid til ungene mine når de er så små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det ble litt rart, er selvsagt ikke et likhetstegn der, altså "hvis noen misliker det, så misliker jeg det".

 

Men, jeg fikk inntrykk av at noen mente det var dårlig arbeidsmoral å jobbe mindre mot mer tid, og I TILLEGG reagerer jeg vel på de som prioriterer mer jobb enn de strengt tatt er nødt til, spesielt i denne perioden, når det så tydelig går ut over barnas tid med foreldrene.

 

Klarere nå? :)

Er ikkke så høytidelig når jeg skriver her inne, altså, så går litt fort!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, jeg reagerte ganske kraftig på det innlegget hvor det sto at man hadde en plikt ovenfor samfunnet til å jobbe 100% etc etc.... jeg føler selv jeg har en større plikt ovenfor barna jeg har valgt å sette til verden. så når jeg får tredjemann ut skal jeg redusere til 80% stilling og jeg gleeeder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, slapp av, jeg er klar over at mange jobber 100 % både fordi de må og kanskje vil, snakker egentlig om de som jobber mer enn dette, om du skjønner. Ikke noe angrep til deg.

 

Jeg mener de som har et valg, og som likevel jobber og satser veldig på karriere i denne fasen.

 

(Og jeg mener heller ikke at man skal utslette seg selv fullstendig, hva det innebærer av interesser, fritid, jobb, selv om man har fått barn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk med meg den tråden tidligere i dag. Enten klager trollene på at man ikke prioriterer barna og syns det er såå synd på de barna som blir levert først og henta sist i barnehage, men nå er det pinadø feil å jobbe i en lavere stillingsprosent for å faktisk prioritere barna også. Logisk hvor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange måter å gjøre ting på! Her er vi to personer i 100% stilling med to små barn i barnehage. De leveres av samboer kl 09:30 og hentes av meg kl 15:30. Jeg jobber fra 07 til 15, samboer jobber fra 10-17, og ellers noen timer hjemmefra på kvelden etter at barna er lagt ca to dager i uken. Så de har korte dager i barnehagen og lange koselige morgener hjemme selv om vi jobber fullt begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må ikke du være vanskelig her, Linnis!

 

Hun presiserer jo hav hun mener to ganger, og hun skriver også at det ikke gjelder de som ikke har RÅD til å la være å jobbe 100%...

 

Jeg er forøvrig enig med HI, dersom mulig syns jeg foreldre bør prioritere barna før karriere i småbarnstiden...

 

Jeg kan også si at det spørs hvor jeg får jobb om jeg kommer til å jobbe 80 eller 100%. Vi har egentlig ikke så god råd at jeg kan la være å jobbe 100, men med pendlig og en mann som reiser bort i lange perioder med jobben blir da bhg dagen minimum 10 timer om jeg jobber 100% og må kjøre til byen. Det vil jeg overhodet ikke så håper å få 80% i nærheten kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott da!

Da prioriterer dere jo absolutt barna på en glimrende måte, så bra dere har mulighet til dette!

 

Innlegget må jo ikke misforstås dit hen at din familiemoral måles i stillingsprosenten!!

Og det er jo feks dere et flott eksempel på at det ikke er! :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge denne personen betaler moroa selv, så spiller det ingen rolle for meg. Er veldig i mot kontantstøtte og lignende ordninger. Og så regner jeg med at denne personen har sikret seg økonomisk vmht pensjon, avt samlivbrudd etc slik at hun ikke ligger samfunnet til byrde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med 21:42.

Organiser hverdagen deres akkurat som dere vil, men ikke send regninga til fellesskapet slik at andre må jobbe for at dere skal dasse hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig? Om du ser på klokkeslettet, ser du at hi ikke forklarte seg før etter at jeg postet innlegget, for hovedinnlegget syntes jeg var motsigende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er å dasse hjemme når man slutter halvannen time tidligere på jobb hver dag for å la ungen slippe å være i bhg 9,5 timer om dagen.. Her er det samboer som jobber ekstra for at vi skal ha råd til at jeg jobber 80%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei 21:59, det er ikke det vi snakker om.

Som sagt; jobb redusert så mye du gidder, men BETAL FOR DET SELV!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vi, og dropper gladelig å kjøpe meg nye klær og sko, eller ha masse fint interiør i huset vårt, for å tilbringe mer tid med barnet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du i mot kontantstøtte? Det er da flot at det gir folk mulighet til å være hjemme litt lenger med de små? Hvordan kan du ha noe i mot det?

Det er da flust av andre avskyelige ting du kunne reagert på a skatepengene gikk til...

 

Og om du tenker på folk med språkproblemer, eller som faller litt av lassetav ulike årsaker, så blir det spesielle tilfeller, spør du meg. Klart at de bør fanges opp gjennom helsestasjon el.l, og integreres på best måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du betaler ikke for en barnehageplass du da?

Det gjør jeg. Samtidig som jeg betaler 42% skatt av hver eneste time jeg jobber til staten, i motsetning til de som går hjemme og mottar kontantstøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...