Gå til innhold

Dattra mi skulle vært hjemme kl 18....

Anbefalte innlegg

Skrevet

men jeg er stygt redd hun ikke kommer før i morgen.

Jeg blir så lei og irritert! Jeg og barnefar har en samværsavtale, og i den står det at hun skal hjem idag kl 18.00 (og nei, han er ikke bare "litt forsinka", fordi han leverer alltid MINST 1 time FØR tida, alle andre ganger)

Han sendte meg en mail tidligere i desember, hvor han skrev hvordan det skulle være i jula. Jeg henviste til avtalen, og sa at det sto ganske greit beskrevet der hvordan det skulle være. Bemerket også at dersom han ønsket å bli enig med meg om levering fra gang til gang, så var det helt greit, men da kunne vi like gjerne la avtalen være.

Har ikke fått noe svar på den i det hele tatt, og nå sitter jeg her.

Jeg kan ringe han, og be han komme med henne, men da vil han bli sur og sint, sende masse sinna mail, osv osv. Dattra mi kommer til å bli lei seg fordi hun er innstillt på å være der til i morgen (har mulig add, så veldig avhengig av rutiner, og takler ikke slike bytter så lett), pluss at hun helt sikkert skal legge seg hvert øyeblikk.

Så hva gjør jeg? Han har brutt avtalene nå hver eneste gang (gang=de gangene hun skal hjem) i over 3 år. Jeg er lei! Dersom jeg kommer for sent med henne når hun skal til han (av naturlige grunner som at jeg faktisk har vært på jobb, det har vært kø, minsten har slått seg vrang, osv osv) så blir det et helvette! Men for han er det visst bare å ture frem som han vil....

Hva gjør jeg med avtalen? Er den ugyldig når han bryter den? Kan jeg oppheve den alene? Han vil gjerne ha den, slik at han kan kontrollere meg, men han vil ikke følge den selv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ordne med ny time til mekling.

men skjønner ikke helt hvorfor han skal bli sur hvis du ringer å etterlyser henne, han har jo ikke gitt deg beskjed om han er forsinket eller ikke. Hadde ringt jeg altså, spurt om de var forsinket eller hadde fått nye planer? Han kan ikke forvente at du skal sitte å vente en hel kveld for så å bare forstå at hun skal overnatte der uten at du får beskjed om det.

Skrevet

Hvis du vet at datteren din er trygg hos faren sin, og at datteren din setter pris på å være der til imorgen så gjør ingeneting idag. Men imorgen kan du ringe familievernkontoret og be om et møte for revurdering av avtalen. Håper du har skrevet ned alle brutte avtaler, det er alltid greit å ha noe konkret å fortelle.

Skrevet

Uansett om du velger å ikke handle så hadde jeg ringt barnefar og hørt at hun var der. Om han blir sint fordi en mor etterlyser et barn hun skulle hatt hjem og ikke vet hvor er akkurat da er han ikke helt på nett.

Masse lykke til, trist at dere befinner dere i en slik situasjon og håper det løser seg for det beste.

Skrevet

Selvfølgelig skal hun kunne ringe for å få bekreftet at datteren skal overnatte der! Han har da ingen grunn til å bli sur for det.

Du kan jo si på en fin måte at det er greit hun overnatter, men at du vil ha beskjed om det så du slipper å bekymre deg for om det skulle ha skjedd de noe.

Skrevet

Nei, det er nettopp det. Iom at det er så sent på kveld, så vet jeg ikke om jeg vil gjøre det mot dattera mi. Nå er jo klokka snart 19, og han bor en 30-40 minutters kjøring unna. Så det er ikke verdt det, idag.

Familievernkontoret har jeg vært på, men fikk beskjed om at de ikke kan hjelpe meg siden vi har en rettslig avtale.

Ordnet en tileggsavtale i sommer, som kosta meg skjorta og litt til, men den har han heller ikke fulgt... (der dette om at hun skal hjem idag står, b.la)

HI

Skrevet

18:48; hun er der :) Er bare 6 år, så det er ikke sånn at hun tar seg hjem på egenhånd. Da hadde saken vært en helt annen :)

Takk for lykkeønskninger, og jeg skulle virkelig ønske at jeg så en lys fremtid mtp dette, men det har jeg desverre gitt opp

Skrevet

Hva hvis de har kjørt av veien?

Skjønner ikke hvorfor du ikke vil ringe?

Skrevet

Brudd på rettslig avtale = anmeldelse til politiet. Eller? Er det ikke på tide at du slutter med å la han valse over deg, selv om du gjør det for å skåne datteren deres.....?

Skrevet

De har ikke kjørt av veien. Hadde han ment å levere henne idag ville hun vært her for MANGE timer siden. Siden han aldri leverer i tida, men alltid 1-2 timer før.

Og hadde de kjørt av veien, så hadde samboeren hans fått beskjed, og da hadde hun ringt meg.

Jeg vil ikke ringe fordi han ødelegger dagene mine i lange tider hver gang jeg snakker med han.

Skrevet

Ring politiet om han bryter avtalen neste gang. Fortell ham at du kommet til å gjøre det, dere har ikke vært i retten for moro skyld. Halloen.

Skrevet

Kan man det? Altså, anmelde det til politiet? Jeg ønsker jo ikke det, selvsagt, men det hadde vært fint om han snart plukka opp bitene og begynte å oppføre seg skikkelig...

Jo, selvsagt bør jeg ha baller nok til å si fra, og si at nok faktisk er nok, men uansett hvordan jeg prøver å anngripe dette ender det alltid med at jeg tenker på alt det negative datteren vår må oppleve som følge av det.

Han har allerede skrevet ned alt det grusomme (hva nå enn det er) jeg tydeligvis har gjort siden jeg flyttet ut (og før) i en bok som datteren vår skal få på 18årsdagen sin...visstnok.

Skrevet

Nei, vi har jo ikke det.

Jeg har ikke noe problemer med å bli enige fra gang til gang, evnt spørre hverandre om det er greit at hun kommer hjem senere eller tidligere, men det krever at han snakker med meg, og det ønsker han ikke.

Det er mange punkter i den avtalen jeg må "slite ræva av meg" for å klare å overholde, men jeg har faktisk signert på den avtalen, og da må jeg holde den....

Skrevet

Selvsagt kan du anmelde til politiet! Hadde noen brutt en rettslig avtale som gjaldt noe f.eks, økonimisk, hadde det blitt anmeldelse tvert.

I det lange løp vil det gagne datteren din at du rydder opp i dette nå, selv om det blir ubehagelig for deg å gjøre det.

Skrevet

han tufsen din av en x, hadde jeg anmeldt tvert, annet skjønner han ikke.

og hvis du er den jeg tror du er, så kan du jo ikke få mere trøbbel enn det du allerede har hatt med han....det er han som bryter avtalen, som han "måtte" få igjenom, og som du tapte xx kr på....

ta han ,en gang for alle.....

ps: vi er på fb og på msn? ikke sant...jeg mottok vogn :-)

Skrevet

Takk for svar 19:00. Nå pusher tårene på her også....

Han ødelegger meg, har alltid gjort det, og kommer alltid til å gjøre det. Etter et 5 år langt liv med han hvor jeg alltid har vært trykket ned i gjørma av "du duger ikke"-statuser, så er jeg redd han. Faktisk.

Kjenner klumpen i halsen kommer pressende bare jeg tenker tanken på å skulle ta opp telefonen å ringe han og spørre hvor hun er, og hvorfor hun ikke er hjemme. Om jeg i det hele tatt tør.... :(

Skrevet

Jeg skjønte hvem du var på første linje, 19:03, så joda :)

Jammen, grrrrrrr!!! Han har psyket meg ned i 5 år, hvordan skal jeg klare å manne meg opp?? Jeg tør jo ikke engang se på han, det er først i det siste jeg har turt å si hei når jeg har levert henne.... Det er så fælt at det skal være sånn! Kanskje jeg burde vurdert en psykolog....

Skrevet

Håper du kan få noen til å hjelpe deg med å få anmeldt han til politiet. Han vet sikkert allerede at det kan bli konsekvensen av å bryte en rettslig avtale.

Selv om du er redd han, er ikke politiet det... Forresten; hva med barnevernet? De liker ikke vold i familien, heller ikke psykisk terror. Det er jo det han utøver når han med hensikt bryter avtalen deres og ikke engang gidder å gi deg beskjed.

Skrevet

Du tør ikke ringe eksen for å spørre om datteren din er hos ham og har det bra?.. Vel, du burde i alle fall skaffe deg "baller" for datteren din sin skyld.. Hadde gitt meg faen om han gikk etter meg, men jeg ville vite hvor datteren min er, hadde ringt en halvtime etter at de skulle vært hos deg, uten å gå innom dib!..

Skrevet

Ifølge dib kan jeg ikke ta kontakt med barnevernet, fordi det er min plikt å sørge for at hun har det bra (og det har hun jo).

Nei, jeg tør ikke å ringe han. Jeg VET at hun er der, og jeg VET at hun har det bra. Hadde jeg vært i tvil hadde jeg stått på trappa hans nå, det er jo det ikke det det handler om. Hun er der, men skulle vært her.

Skrevet

jeg skjønner godt hvordan du har det, og det er ikke lett...

men han har kanskje skjønt at du er redd, og at det er mye derfor han holder på sånn, og tror han kan gjøre som han vil, er en litt sjefete og sta mann det der tror jeg....og lite fornuftig, spør du meg.

alt skal jo lissom gå utover deg, og igjenom din datter, så han tenker ikke så forbaska langt.

jeg hadde ( lett for meg å si, jeg vet ) men jeg hadde annmeldt han, for alt som går ann, også hadde jeg kontaktet en psykolog, for du trenger noen å snakke med....du må komme deg på høyde med han, og ta igjen....

jeg tror du trenger bekreftelser i fra andre utenforstående, at det du gjør er rett, både for deg, og dine....

uff...gir deg en god klem jeg :-))

Skrevet

Ok, men da slenger jeg ut et spørsmål: om en avtale er rettslig bindende, hva skjer om man gjentatte ganger bryter den? Noe må vel skje? Noe må man vel kunne gjøre? Ellers er jo poenget med en slik avtale ganske lite...

Finn ut av det og gjør det!

Noen med juridisk kompetanse som vet kanskje?

Skrevet

Det lurer jeg også på, nemlig

Slik jeg har forstått det så er det den med hovedomsorgen som må være rigid på avtalen, mens den som har samvær kan slumpe unna som en selv vil

Skrevet

Jeg tenkte mest på om noe hadde skjedd på veien.

Skjønner at du ikke vil lage noe bråk nå som hun er midt oppi det og jeg tror du vil gavne på å forholde deg rolig og avbalansert når det kommer til denne faren. Etterhvert som jenta di blir større vil hun nok se og forstå mye mer og gjøre sine egne valg om besøk til sin far.

Men om dette er blitt hverdagskost for han, å styre som han vil, hadde jeg gitt han beskjed om (når ikke datteren din er tilstede) at neste gang dette skjer og han ikke ringer deg så blir det politianmeldelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...