Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #26 Skrevet 1. januar 2011 Vannet mitt gikk i det vi skulle ut av døren her hjemme. Altså i gangen. Tok med hånkle jeg hadde med i bilen. Men jordmor tok vannet på meg på sykehuset også, mener jeg å huske. Det samler seg opp igjen visst nok.
Hikken Skrevet 1. januar 2011 #27 Skrevet 1. januar 2011 Vannet mitt gikk i det jeg satte meg ned på do
Ranveig R Skrevet 1. januar 2011 #28 Skrevet 1. januar 2011 Det er visst berre ca 1/3 av fødslar som startar med vannavgang. Under første fødsel blei vatnet tatt ca 30 min før ungen kom ut, då dei måtte feste ein elektrode på hovudet hans. Under andre fødsel gjekk vatnet under pressriene ca 5 min før ungen var ute.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #29 Skrevet 1. januar 2011 Begge gangene gikk vannet like før forløsning (altså før jeg fikk lov til å begynne å presse).
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #30 Skrevet 1. januar 2011 Jeg våknet i 4-tiden på morgenen at det sa "knepp" i magen. Jeg mistenkte at noe var i ferd med å skje, så jeg tok veeeeeldig forsiktig bena utenfor sengekanten, og var rimelig kjapt ute av senga for å si det sånn...Det sa rett og slett bare plask, og fostervann lå utover hele gulvet, og inn på badet...Jeg hadde noen dager tidligere fått beskjed om at hodet ikke var festet, og at hvis vannet gikk måtte jeg bare bli liggende i senga til ambulansen kom. Dette kom jeg på da jeg hadde satt meg på do :=) Vet at det er litt forskjellig praksis på disse rådene fra sykehus til sykehus, men på Kongsvinger vil de ikke at man skal opp å gå hvis vannet går uten at hodet er festet. Jeg leste en artikkel en gang om ei som fikk navlestrengen ut når dette skjedde. Og det er jo mildt sagt farlig for babyen. Men, aner ikke hvorfor ikke andre sykehus praktiserer det samme...Da jeg kom på sykehuset et par timer etterpå, fikk jeg ikke gå på do før en lege hadde fastslått at hodet lå litt mer fast nedi bekkenet.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #31 Skrevet 1. januar 2011 Jeg lå med masse ubrukelige rier på sykehuset,og det gikk saaaaakte! Hadde vel 5cm åpning,og jordmora ville "ta" vannet,for å prøve å få fortgang. Jeg lå med beina til værst,og ho skulle til og begynne,så sa det SPLÆTT! Så jeg "kom" av meg selv
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #32 Skrevet 1. januar 2011 Ved første så gikk vannet når jeg var på ett kjøpesenter sammen med mamma. Butikken tok ikke kort så jeg måtte finne en minibank og ta ut penger mens mamma venta i butikken. mens jeg tok ut penger kjente jeg at det rant litt nedover låra. Jeg fant en do og skjønte etterhvert at det var vannet som hadde gått. Stappet masse papir i trusa, gikk tilbake til buttikken og handlet ferdig. Fortalte det til mamma, før jeg ringte sykehuset. Jeg hadde ingen hast med å komme meg på sykehuset så jeg dro hjem for å hente baggen og litt andre ting. Satt for det meste på do siden det rant så mye, byttet endel bukser på den lille turen jeg var hjemme. Å være ute i 15minus når vannet går er heller ikke det lureste fant jeg ut, den våte buksa frøys på vei fra bilen og inn på sykehuset. følte meg skikkelig lur der jeg gikk, men ikek så mye å gjøre når de store bindene ikke var store nok. Med andre så tok ve vannet noen timer før jeg fødte.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 1. januar 2011 #33 Skrevet 1. januar 2011 Gikk på sykehuset, 1,5t før ungen var ute med første:) Ble tatt på sykehuset med andre
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #34 Skrevet 1. januar 2011 Med første gikk vannet hjemme i sengen en tidlig morgen. Hadde tisselaken i sengen. Med andre gikk vannet da jeg hilste på jordmoren på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #35 Skrevet 1. januar 2011 Første gangen gikk det etter jeg hadde vært på do på natta. Trodde jeg tisset på meg, kom bare litt og litt fordi hodet var festa og det piplet når hodet beveget seg. Andre gangen gikk det i ekte hollywood stil når jeg stod opp om morgenen. Jeg lå i senga og hørte ett "knepp" og reiste meg opp, da fosset det på gulvet. Og det fortsatt og fortsatte. Så jeg gikk gjennom korridoren på sykehuset med klissvåte bukser og våte sko.... VELDIG MORSOMT. Hjalp ikke mye med bind der gitt.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #37 Skrevet 1. januar 2011 Vannet mitt gikk da jeg hadde lagt meg for kvelden... Det sa bare "knepp" der nede, svosj så var hele sengen bløt Måtte ha ny overmadrass... Neste gang blir det tisselaken i senga mot slutten
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #38 Skrevet 2. januar 2011 Vannet mitt gikk på kontoret til mamma, hun jobber i politiet. Ganske pinlig, men blir gøy å fortelle lillegutt at mamma kjørte (sivil)politibil til føden
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #39 Skrevet 2. januar 2011 Vannet gikk mens jeg var på do sist, følte meg tissetreng, gikk på do, og da jeg skulle reise meg igjen, så gikk det, ble lett da, null å tørke opp igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå