Gå til innhold

3 timer i kø på legevakten ......

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du virker litt for "grunn" til å kunne forstå hva jeg snakket om i utgangspunktet ja, så du bekreftet bare mine mistanker.

Bla bla bla (sånn for å komme deg i forkjøpet)

Skrevet

Jeg har vært oppe å lagt mini nå, så har ikke sittet på pcen.... Og du virker litt "grunn" som tar det for gitt at det var meg (hi) som svarte bla bla bla..... ANONYM forum dette her, og som du leser i innlegget her er det mange som er enige med meg....

kan jo være andre som har skrevet...????

Og bare for å ha sagt det; har virkelig ALDRI tenkt at du er noen MODER theresa eller noe i nærheten!

hi

Skrevet

idiot... du som svarer blablabla, altså.

jeg holder med den anonym som ikke er den blabla-personen.

vi har det sykt godt her i Norge. men mye vil ha mer, og helst skal jo alt gå på skinner, alltid.

Skrevet

Denne diskusjonen har utviklet seg til å bli så dum som bare en diskusjon på Dib kan bli, så jeg trekker meg tilbake og bruker tiden min til noe mer fornuftig.

Og du trenger faktisk ikke bli så personlig indignert Hi, at du må ty til usakeligheter som minner om personhets bare fordi noen har et annet syn på ting enn deg selv. Jeg er fristet med å komme med noen dårlig skjulte antydninger om hvor utrolig mye bedre menneske jeg er enn deg (som, oooooooo, har et fadderbarn i India og har en BETALT jobb for å tilrettelegge for psykisk utviklingshemmede, hellige moder hvilken medmenneskelighet!), men jeg finner meg for god til det!

Nei... det gjorde jeg visst ikke helt allikevel! :)

Skrevet

Og hvem er du ?

Og hvem er du bedre enn... ?

Går litt i surr her!!!

Skrevet

jaja, satt du tre timer i kø ble det vel strengt tatt vurdert i slik hastegrad at det kunne ha venta til mandag.

Skrevet

Det kommer da helt an på hva slags andre tilfeller det var på legevakten...

Skrevet

Til deg som sier at streptokokker MÅ behandles: det er feil.... greit nok at det blir tatt en halsprøve som viser positiv, men det er utrolig mange leger som velger å ikke behandle. Både ut i fra allmenntilstanden og at det generelt er overforbruk av penicillin.

Arbeider på legekontor selv, så jeg vet dette med sikkerhet. Ikke sikkert det er samme praksis alle steder, men der hvor jeg arbeider er det ikke slik at streptokokker MÅ behandles!

Skrevet

Lillesnupp sine sreptokoker skulle hvertfall behandles, så nå er vi igang med pencelinkur... Men nå må jeg avslutte her, hun er våken igjen.... Stakkar lille gullet itt....!

hi

ha en fin kveld alle sammen!

Skrevet

Du gjorde helt rett!

Jeg hadde streptokakker i halsen og det spredde seg til ett annet organ... HUDEN! Fikk fullt i sår i ansiktet og ble ganske alvorlig syk!

Jeg hadde ett lite sår på haken som fikk bakterien i seg når jeg hostet og dermed var det gjort... Måtte gå med hansker dag og natt, det gjorde j*** vondt og klødde så sinnsykt!

Skal være sjeleglad for at jeg ikke har arr den dag i dag!

SÅ VENTE TIL MANDAG HADDE JEG ALDRI GJORT!

Skrevet

Stakkats liten.... om det er streptokokk eller ikke så er det stort sett almenntilstand man ser etter når det gjelder hastegrad på legevakt (jobber selv på legevakt). Og når du beskriver en 1 år gammel jente som har så høy feber og ikke har spist på to dager er det klart at det er på sin plass med legetilsyn. Men desverre er det ofte slik at det er stor pågang på legevakten i denne tiden hvor legekontorene ikke har vanlige åpningstider. Derfor må en hele tiden prioritere de mest alvorlige tilfellene først. Håper det går bedre med lillejenten:)

Skrevet

Det går bedre nå ja =)

Takk

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...