Gå til innhold

3 timer i kø på legevakten ......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kipt med syke unger i helgene....!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva var så alvorlig at dere måtte på legevakten da?

Skrevet

Jeg kom inn på et kvarter i går morges...

Men i februar satt jeg i 7 timer en lørdags ettermiddag/kveld...

Skrevet

Steptokokker på lille frøkna..

Skrevet

Slikt går jo også over av seg selv faktisk.

Skrevet

Det skal behandles sa legen. Kan spre seg til andre organer. Og jeg stoler mer på legen enn på deg.

Skrevet

Mye som KAN spre seg til andre organer, en helt vanlig forkjølelse f.eks.

Skrevet

Så jeg burde altså ikke hørt på legen...?

Skrevet

Du kunne godt ventet til mandag med å dra til legen i det hele tatt. Så hadde du sluppet vente i 3 timer på legevakten også.

Skrevet

Vel, jeg ringte opp, snakket med sykepleier, og han sa at vi skulle opp! Viktiger for meg at lille nurket blir fortere frisk enn om jeg må vente i tre timer på legevakten..... Barna går først vet du! Og håper pencelinen vil hjelpe fort, så vi får i henne noen mat snart.

Utrolig usaklig å gi råd når du ike aner noe om formen hennes! Hun er ett år, og har ikke spist på et par to dager, og hadde 40.8 i feber når vi reise opp på legevakten.....

Streptokokker er IKKE som en vanlig liten forkjølelse!

Skrevet

Støtter deg, hadde så absolutt tatt barnet mitt til legevakten!

Skrevet

Er så mange hobbyleger her at jeg får fnatt av og til! For ikke å glemme hobbyjordmødre, hobbyhelsesøstre og hobbypedagoger!

Skrevet

Enig....! Ville aldri spurt om råd til noe sånt her inne... Folk svarer jo temlig usaklig å totalt uten noen som helst form for kunnskap om sykdom.....! Godt Hi her hører på legen, og ikke ho slappe mora som ikke gider å gå til legevakten med streptokokker på en liten jente......!

Skrevet

Huffameg. Hele tre timer! Du måtte vente hele 3 timer på kyndig, trygg legehjelp og medisiner til ungen, og det uten å måtte betale en eneste krone for det!

Blir kvalm av utakknemlige nordmenn. Reis ut i verden og se hvilket tilbud foreldre har til syke unger der. De hadde ledd deg opp i trynet om du klagde på at du måtte vente HELE TRE TIMER på kyndig, gratis legehjelp.

Skrevet

Har hun klagd så veldig....?

Skrev; Kjelelig med syke barn i helgene..... Gud for ei grinete sur kjerring du var da, 18:06!!!!!!!

Skrevet

Selvfølgelig er det et klageinnlegg. Hun skrev vel ikke akkuratt "da var jeg så heldig å få time på legevakten som heldigvis er åpen også i helgene, og har fått medisiner til dattera mi så hun blir frisk".

Jeg har vært ute i verden og sett mer dritt enn du trolig kan tenke deg. For kunne du tenke deg det, så hadde du ikke reagert sånn på innlegget mitt.

Jeg har nok bare et litt annet perspektiv på ting enn deg. Og ja, jeg blir som sagt kvalm av utakknemlige nordmenn, og hvis det gjør meg til ei sur kjerring; deal med det!

Skrevet

Les innlegget før du svarer!

Skrevet

Syntes ikke jeg klagde så mye jeg......

Skal vi ikke kunne forvente at de gamle og syke har det bra, bare forde de ikke har det bra i andre land??

Og ikke minst funksjonshemmede... Skal vi ikke kjempe for å gi den et verdig liv, bare fordi de ikke har det i andre land...????

Sånne som deg, 18:06, skjønner jeg meg virkelig ikke på!!1

HI

HI

Skrevet

Hvem synes det er gøy med syke barn som må på legevakten!!?

Selvom det finnes masse tragedier rundt omkring i verden så er barna mine like syke når de er syke og det er jeg som må ta meg av dem.

Hva vet vel du 18:06 hva HI bidrar med ellers for de som trenger det!?

Skrevet

Til deg som sier at streptokokker ikke trenger å behandles: Du har tydeligvis aldri hatt streptokokker.

Skrevet

Ok, jeg ser at jeg kanskje er litt farget av all dritten jeg har sett i andre land og er litt "edgy" på dette området. Og at jeg oppfattet innlegget ditt som mer sytete enn det faktisk var.

Så jeg setter en strek over det jeg skrev tidligere, og sier heller: Ok Hi, skjønner at det er kjipt med syke unger, men det var jo veldig bra at du var så heldig å få hjelp selv om det er nyttårshelg og alt!

For øvrig er det helt ok at du ikke skjønner deg på "sånne som meg". Du må nok se det jeg har sett for å gjøre det.

At nordmenn burde være mer takknemlige for den helsetjenesten vi har her til lands, mener jeg dog. Tror ikke vi skal ta det for gitt.

Skrevet

Jeg tar på ingen måte ting for gitt, og jobber selv innenfor helsetjenesten. Jeg jobber med tilrettelegging for fykisk utviklingshemmed ungdom, og selv om jeg vet at de har de bedre i Norge enn i de fleste andre land kommer jeg til å fortsette med å kjempe for at de skal få det enda bedre!!!

Det jeg jobber med nå er bl.annet tiltak for at saksbehandlingen på hjelpemiddelsøknader ikke skal ta så lang tid. Foreldre blir slitt ut i hjemmet, fordi søknader skal ligge i bunker på x antall kontorer før de i det hele tatt skal behandles... Det er jo bedre enn i andre land, men hvorfor ikke kjempe for at det skal bli bedre her hjemme også? Kan ikke bar godtta at det er sånn, jeg vil gjøre noe med det!

Og hva vet du om hva jeg har sett og opplevd?

Har et fadderbarn som bor på et barnehjem i India. Han har jeg besøkt en gang, og det er helt helt helt horibelt hvordan barn behandles der nede.... Men skjønner fortsatt ikke at jeg er utakknemmelig fordi jeg sier at en lang kø på legevakten med ei syk lita tuppe er kipt.....

Men det er jo meg da!

hi

Skrevet

Men herregud, get over it da! Fikk du i det hele tatt med deg det siste innlegget mitt?

Og jeg har da ikke påstått at jeg vet noe som helst om deg??

Jeg sier bare at jeg synes nordmenn GENERELT er utakknemlige og tar ting for gitt, spesielt når det kommer til helsetjenesten. Det er da ikke direkte grensesprengende radikalt å mene det? Jeg kan ikke være den eneste i verden du har hørt om som mener at nordmenn ofte er utakknemlige?

Dette her er da ingen konkurranse om hvem av oss to som er den største moder-Teresaen, jeg har sett, opplevd og gjort mitt, du har sett, opplevd og gjort ditt!

Skrevet

Det ble for mye for deg å forholde deg til eller? Gikk det helt i stå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...