Gå til innhold

Frø! Frø! Frø!

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Akeleier kan man antakelig klassifisere som sterkt avhengighetsskapende, Himmel og Hav, og burde egt bare fås på resept. Jeg har sådd akeleie-frø fra de jeg har (nydelige, evigblomstrende og rosa) overalt, og håper at noe av det faktisk kommer opp (er jo en mill frø i hver kapsel). Og så stjal jeg frøkapsler i en hage oppi gata her, de var nok litt mørkere enn dine, amandine, men også blå. I tillegg skal jeg bestille noen nesten sorte fra Impecta-katalogen som kom i går (livsfarlig - kommer til å måtte grave opp hele plenen for å få plass til alle blomstene jeg ønsker meg). Det sies jo at de krysser seg vilt og hemningsløst så det er mulig å håpe på nye farger i hagen også, om de bare etablerer seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok frø fra akeleiene i høst, nå må jeg bare finne ut hvordan man får dem til å spire. Tror de skal ha en kuldeperiode.

Jeg trenger større hage.

Skrevet

Der minte du meg på noe! Jeg knabba jo noen frøkapsler fra naboen i fjor. Hun har noen sarte rosa og hvite akeleier. De kan jeg jo så...men hvor la jeg de...

Ellers så må jeg ha de sjokoladebrune fra solfang, tror jeg, men blå høres jo nydelig ut. *drømme*

Gjest sug lut
Skrevet

Hvis du har en mann i huset som likner det aller minste på min så er de kapslene kastet - "jeg trodde det bare var noe rot" og der forsvant frøene fra planter jeg aldri har klart å finne ut hva heter eller hvor jeg kan få tak i igjen, grrrr. Eller, jeg har faktisk funnet igjen en av dem, men den andre er tapt for alltid.

Gjest sug lut
Skrevet

Mulig du må legge dem i kjøleskap før du sår dem? Jeg drysset ut fortløpende i sommer, de har DEFINITIVT fått kuldeperioden sin i vinter.

Husk at de ikke skal ha jord over seg, visstnok. (Vet ikke hvordan det gikk med det, for jeg planta om mye annet i det bedet etter jeg sådde, men det må være en god del hundre frø spredt på tomta så noe må da komme igjen.)

Skrevet

Hm.... idé: Hemmelig frøvenn! Hadde det vært noe for gartnerlosjen???

Gjest amandine
Skrevet

Absolutt! Med frøposer eller liknende på våren eller med hagens frukter på høsten? Eller begge deler?

Skrevet

Dere er så innmari gøye, og jeg skulle ønske deres befant dere i umiddelbar nærhet!

Gjest amandine
Skrevet

Det hadde vært noe ja! Tror nok dessverre at selv om det kanskje er en liten overvekt av Oslodamer, så er vi godt spredd over hele landet, egentlig? Men vi kan jo møtes på midten? Hi hi, da er jeg nærmest;-)

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg er i alle fall for en frøsirkulering, siden jeg ikke har mulighet i dette liv til å plante alle frøene fra alle de posene jeg er i ferd med å kjøpe. Hemmeligvenn høres bittelitt organisatorisk ut og da blir jeg sliten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...