Gå til innhold

Jeg er alenemor i 100 % jobb!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får min lønn fra NAV, fordi jeg har et handikapet barn. Så da er det billigere for staten å "lønne" meg, enn det er å skaffe den hjelpen vi ellers hadde trengt ;)

Hadde det ikke vært for dette, så hadde jeg nok jobbet tilnærmet 100% ute.

• 6 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir sint av å lese dette. 

Er det noen som forstår eller har tenkt på at vanlig arbeidstid er innimellom fra før barnehagen åpner til langt på dag? Har dere tenkt på at det finnes aleneforeldre som kanskje ikke har barnepass i tiden bedriftene har behov for ansatte? 

Dermed blir det litt vanskeligere for noen av oss å få jobb om hele familien også jobber på sine egne arbeidstider slik folk flest gjør. :-) Det er ikke alltid det er meningen å " snylte" på staten. Dessuten er det også slik at det ikke er store pengesummene fra nav. Det er nok til å klare seg! Og,- tenk at det finnes et så flott tilbud for aleneforsørgere den dag idag! Det finnes aleneforsørgere som har måttet sette karrieren på vent på grunn av ugunstige arbeidstider! Men det finnes muligheter for alle. Det er kanskje bare litt vanskeligere innimellom, og kanskje man må motta stønader en periode eller jobbe deltid... Studere og " snylte" på staten. Hei ikke slå alle over en kam og prøv å sett dere inn i situasjonen. Alle mennesker kan komme i ulike situasjoner, det er ikke alltid så negativt og "snyltete"... 

Skrevet
9 minutter siden, Lizzz skrev:

Jeg blir sint av å lese dette. 

Er det noen som forstår eller har tenkt på at vanlig arbeidstid er innimellom fra før barnehagen åpner til langt på dag? Har dere tenkt på at det finnes aleneforeldre som kanskje ikke har barnepass i tiden bedriftene har behov for ansatte? 

Dermed blir det litt vanskeligere for noen av oss å få jobb om hele familien også jobber på sine egne arbeidstider slik folk flest gjør. :-) Det er ikke alltid det er meningen å " snylte" på staten. Dessuten er det også slik at det ikke er store pengesummene fra nav. Det er nok til å klare seg! Og,- tenk at det finnes et så flott tilbud for aleneforsørgere den dag idag! Det finnes aleneforsørgere som har måttet sette karrieren på vent på grunn av ugunstige arbeidstider! Men det finnes muligheter for alle. Det er kanskje bare litt vanskeligere innimellom, og kanskje man må motta stønader en periode eller jobbe deltid... Studere og " snylte" på staten. Hei ikke slå alle over en kam og prøv å sett dere inn i situasjonen. Alle mennesker kan komme i ulike situasjoner, det er ikke alltid så negativt og "snyltete"... 

Tråden er 7 år gammel! Jeg tror neppe de du diskuterer med her er engasjert i tråden ennå😝😂🙈

Anonymkode: 5dd5e...12f

Skrevet
På 28.12.2010 den 21.22, Anonym bruker skrev:

Men det er jo helt sykt at man skal kunne gå hjemme på fellesskapets penger, bare fordi man er alenemor? Hvorfor skal ikke de måtte ut og jobbe for penga som alle andre?

Også helt til unga er tre år???? Forstår ikke det der.

Vel... jeg har fått overgangsstønad på ca 4000 i mnd. 3 barn. Hadde vært tøft å overlevd på bare det... Har jobba 80 % og vært heldig som har fått overgangsstønad slik at jeg kunne ha redusert stilling en tid etter et slikt tøft brudd og livsendring en skilsmisse kan være (er for mange).  

Kjempebra om noen klarer seg uten og kan jobbe 100 altså! Og fint vi bor i Norge med goder som gagner både voksne og barn i en slik situasjon. 

Jeg setter veldig pris på det. 

Anonymkode: fcdf7...3f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...