Gå til innhold

Jeg er alenemor i 100 % jobb!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere?

Syns jeg ser om og om igjen at folk her inne tror ALLE alenemødre mottar stønader. Så her er et opprop for oss som IKKE snylter på nav!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber 100% og alle alenemødre jeg kjenner jobber 100% eller 80%. Kjenner ingen som bare går og dasser hjemme. De jeg kjenner som går hjemme er gifte og de vil nok få seg en smell den dagen skilsmissen er et faktum og de ikke kan forsørge seg selv og må gå på stønader fra NAV.

Skrevet

Alenemor, jobber 100% stilling og null stønader.

Skrevet

100% jobb og 100 & alene;)

Tok utdannelsen før jeg fikk barn så trodde jeg hadde alt på stell jeg. Dvs at jeg aldri har brukt av skattepengene til de som syter her, da jeg sikkert har mer utdannelse enn mange av de som roper høyest her;)

Skrevet

Jeg tror ingen alenemødre med barn OVER 3 år går hjemme og dasser, men de som har småbarn nytter nok muligheten til å græbbe til seg noe penger frem til ungene fyller 3, og mye av stønadene faller bort!

Skrevet

100% jobb og klarer meg finfint alene med god jobb og fin lønn:) Tok også utdannelsen før ungen kom:)

Skrevet

Jepp, jeg er alene og jobber 100% ikke mange stønader her i gården, foruten om den ekstra barnetrygden og skattefordelen.

Skrevet

Er alenemor for 2 i 100% jobb. Eneste jeg mottar er barnetrygd for et barn ekstra:)

Skrevet

Alenemor i 100%jobb, har ei datter på 2 1/2år.

Skrevet

Jeg er i 100% jobb og har utdannelse.

Men skal sies at de i omgangskretsen min i samme båt fortsatt går på OS. De er ikke flau heller!

De mener jeg har vært heldig som har skaffet meg utdannelse og fått jobb etter jeg ble alenemor, (er 23år nå). Men jeg mener bestemt at ALLE kan, om de vil.

Skrevet

Jada. Dere er flinke. Men hvorfor må jeg hive lille jenten min i barnehagen før hun er året når jeg har muligheten til og ha henne hjemme litt lengre nå? Jeg har da betalt min del skatt som alle andre. Og når jeg føler hun er klar for og begynne i barnehagen så har jeg tenkt å ta utdannelse. Har to små barn og har noen tøffe år bak meg med barnefar, og føler ikke at jeg snylter på noen nå fordi om jeg får den støtten som vi faktisk har rett på i dette landet! Dib kjerringer er så skinn hellige at det er kvalmendes noen ganger.. bare ute etter og hevde seg liksom.

Men for all del, flott for dere liksom..

Skrevet

Du kan da begynne studere mens du har minste hjemme. Bruke kveldene og slikt. Vet en del alenemødre som går hjemme på os i 2-3 år, for så begynne å studere. Da får de utvidet perioden med os, og betalt hver en blyant de kjøper. Selv om jeg er alenemor selv har jeg meninger om dette og mener det er feil prioritering.

Skal en gå hjemme etter barnet er 1 år bør det være krav til noe aktivitet, eller at en allerede har utdannelse. En kan ikke vente flere år med den, for så å få utvidet stønaden.,

Skrevet

Som snart selvvalgt alenemor skal jeg si deg at jeg gladelig kommer til å nytte meg av 3 år med os for å være sammen med barnet mitt så mye som overhode mulig, før jeg må ut i jobb igjen for resten av livet, og levere barnet mitt til ukjente store deler av dagen, for kun å få middag og leggerutiner sammen med h*n.

Jeg vil ikke engang skjemmes en plass av et slikt valg, for tid med barnet mitt er viktigere for meg enn noe annet. Jeg har jobbet, og kommer til å jobbe og betale for de 3 årene mange ganger over etter det, så hva er det dere egentlig syter etter?

Eller skal de første årene hjemme med barna sine kun være forbeholdt par som har råd til at en av forelderne kan ta ubetalt permisjon, og som ikke behøver å ta i bruk de rettigheter vi faktisk BETALER for?

Skrevet

Jeg har gjort begge deler;)

Først var jeg hjemme med yngsten til han var to og ett halvt på full OS, og siden har jeg jobbet 100%. Har to unger, og syntes det var ett privilegium å få være tilstede for mine to små.

Trives nå veldig godt i 100% stilling, men kunna godt ha gått ned til 80% da jeg ikke har noe annahver helg "fri" som så mange andre har. Her er ikke faren lenger tilstede etter eget ønske, og jeg kan desverre ikke tvinge han selv om jeg har prøvd.

Skrevet

Og hvem skal passe ungene mine mens jeg studerer på kveldstid da? du??

Skrevet

Du studerer etter at du har lagt ungene og trenger ingen til å passe ungene.

Skrevet

så flott at du har mulighet til å jobbe 100%, men det er faktisk ikke alle alenemødre som har mulighet til dette, synes du ikke det er litt drøyt å kalle de snyltere av den grunn, fordi di mottar stønader? Hva med alle sykemeldte, eller folk som ikke gidder å jobbe i det hele tatt.. Sistnevnte kan jeg godt kalle snyltere.

Tenkte at du var flink, med en gang jeg leste starten på innlegget. Men så sank oppfatningen av deg ganske bra.

Skrevet

Dere er flinke. Kjempe flinke. Akkurat som ikke-alenemødre som gjør det samme som dere.

Men er det så sjeldent å jobbe når man er frisk nok til det, at man må lage en skrytetråd av det?

Selv ser jeg det som en selvfølge at alle som er friske, barn eller ikke, mann eller ikke, jobber!

Skrevet

20:18:

Jeg vil også gå hjemme til ungen min er tre år, så jeg slipper å levere h*m til ukjente store deler av dagen!

Skal jeg kunne det syns du, selv om jeg ikke er alenemor? Eller skal de første årene hjemme med barna kun være forebehold par som har råd til at en av foreldrene kan ta ubetalt permisjon, samt alenemødre?? Burde ikke ALLE som vil det gå hjemme til barna er tre år?

Vi har råd til det selv om halve norges befolkning slutter å jobbe og betale skatt, ikke sant?

Skrevet

Hva er egentlig denne greia med os?

Får alenemødre penger bare for å gå hjemme med barna sine, kun fordi de er alene med barna? Og i så fall, WHY?

Hvorfor må ikke de ut i jobb på lik linje med alle andre?

Skrevet

OS er forkortelse for overgangsstønad. De som mottar os har muligheten til å være hjemme med barna til de er 3 år. Dersom man mottar os etter barnet er 3 år, så må man være yrkesaktiv eller student. Os blir avkortet dersom man tjener mer enn 38.000,- og blir borte dersom man tjener 440.000. Man får os i inntill 3 år inntill det yngste barnet er 8 år. Jeg jobber 100% og får redusert os frem til sommeren.

Skrevet

Men... man kan altså, når man får overgangsstønad, gå hjemme i hele tre år, uten å jobbe? Altså man kan overleve kun på os?

Skrevet

os, kontantstøtte, bidrag, barnetrygd og småbarnstillegg. Blir endel til slutt. Men når barnet fyller 3, så må man ut i jobb/bli jobbsøker, eller på skolebenken.

Skrevet

Jobber 100%

Er alene med 2, minste er 8mndr - skal tilbake i full jobb i mai.

Har studert ved høgskole før jeg fikk barn. Fast stabil jobb.

Akkurat kjøpt meg leilighet, og er veldig stolt over at jeg klarer meg så bra som jeg gjør. Det er veldig mange flinke alenemødre.

Syntes bare at denne "alenemødre/alenefedre - moten er så trist". Skulle ønske vi var flinkere til å holde sammen.

Jeg håper min tid kommer. Apropo om det er noen som kan spå...181277.

STÅ PÅ!

Skrevet

Men det er jo helt sykt at man skal kunne gå hjemme på fellesskapets penger, bare fordi man er alenemor? Hvorfor skal ikke de måtte ut og jobbe for penga som alle andre?

Også helt til unga er tre år???? Forstår ikke det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...