Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #1 Skrevet 27. desember 2010 Mannen og jeg har blitt bedt på fest på nyttårsaften, og har litt problemer med å skaffe barnevakt til våre to barn på 2 og 5 år. Men mannen min har en kompis som er x-narkoman. Han har nettopp vært gjennom et opphold på en klinikk og er blitt som et nytt menneske! Hadde dere vært skeptisk?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #3 Skrevet 27. desember 2010 Ja hadde nok det. Kan godt være han er et nytt menneske å ALDRI rører slikt igjen, men her kommer mine fordommer inn og jeg hadde vært ganske nervøs. Men kommer litt annpå da, om du kjenner han godt, hvor lenge han har vært clean, hvor lenge dere har kjent han osv.. Har han humørsvigninger, vært voldelig osv... Lett å si ja jeg hadde vært skeptisk nå, men mennesker kan endre seg kan være han er den mest empatiske varmeste flinkeste barnevakten i verden. Dere må kjenne etter og veie for og imot.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #4 Skrevet 27. desember 2010 HI skriver at han nettopp har vert igjennom et opphold... da mener jeg det er for tidlig å gi han et slikt ansvar. Men det er min mening da...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #5 Skrevet 27. desember 2010 Må le litt av spørsmålet. Klassisk "la oss se hvor dumme folk her inne egentlig er, og hva de ville gjort" spørsmål. Nice try! hehe
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #6 Skrevet 27. desember 2010 Jeg kjenner han egentlig ikke, han er en bekjent av mannen min. Han er liksom eneste alternativ.. HI
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #7 Skrevet 27. desember 2010 Man feirer da nyttårsaften sammen med barna sine!?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #8 Skrevet 27. desember 2010 Joda, det er det vi pleier. Men i år var jeg sugen på en fest. Lett for dere å dømme som har masse familie som stiller opp som barnevakt når som helst. HI
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 27. desember 2010 #9 Skrevet 27. desember 2010 Jeg ville ikke latt han sitte barnevakt uten å kjenne han godt personlig, så da v ille jeg latt være. Håper dere finner en annen løsning da =)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #10 Skrevet 27. desember 2010 Trenger dere barnevakt da? Har dere ikke en hund dere kan etterlate barna med? Må vel være barnevakt godt nok det.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #11 Skrevet 27. desember 2010 X-narkoman eller ikke, jeg tenker : kjenner ikke DU mannen så kjenner vel ikke barna dine denne mannen?? Utenkelig å overlate barna mine til noen de ikke kjenner og er trygge på. Selv om de legges før dere drar så må det da være rimelig traumatisk å våkne opp og finne en totalt ukjent mann i stuen... Hva er det egentlig du tenker på???
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #12 Skrevet 27. desember 2010 Er du helt fjern HI? Først reagerer jeg på at dere ikke vil feire nyttår med barna deres, og så vil tar dere den barnevakten dere for, og det var vel siste utvei..en eks narkoman?! Hjelp...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #13 Skrevet 27. desember 2010 Finner egentlig foreldres festebehov på nyttårsaften veldig teit... Det er ingen som kan sitte barnevakt denne dagen, jo! Foresten en "kanskje" eks narkoman! Med kanskje, så mener jeg at det er ganske så ferskt når han netopp er tillbake fra oppholdet! JODA, vi lar HAN passe ungene, for feste det MÅ vi jo!!!!! Du skulle ikke ha drøya di små en liten stund til? Bare så du var klar for å slå deg litt til ro liksom?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #14 Skrevet 27. desember 2010 Hans fortid er for meg fullstendig irrelevant, godt mulig han er en fantastisk barnevakt tross sine tidligere problemer. Men det er to ting her; skal dere virkelig ikke være sammen med barna en så spennende og flott kveld som inngangen til det nye året er? Og det andre, kjenner denne mannen barna og de ham? Hvis ikke barna og denne mannen kjenner hverandre så nei, jeg ville ikke satt bort barna til en fremmed.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #15 Skrevet 27. desember 2010 Når du ikke kjenner fyren, men han er en "bekjent" av mannen din, så spiller det i mine øyne liten rolle om han x-narkoman eller norges mest kjente person
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #16 Skrevet 27. desember 2010 Jeg antar at dette ikke er et reelt spørsmål, og at det kun er postet for å trekke opp damene her og lage diskusjon. Men i tilfelle det ikke er det, så skal jeg svare. HI, du sier du ikke kjenner denne mannen, og at han kun er en bekjent av din mann. Det er nok til å være skeptisk, x-narkoman eller ei. Man overlater da ikke sine barn til mennesker man ikke kjenner og som barna ikke er fortrolige med? Når det er sagt, så trenger man ikke dømme alle narkomane/x-narkomane nedenom og hjem. Min egen mor var narkoman, og deretter x-narkoman. Jeg hadde uten problemer kunnet overlatt mine barn til henne for en kveld, men det er jo fordi jeg kjenner henne, stoler på henne, og vet at hun ikke hadde utsatt mine barn for ting de ikke skulle blitt utsatt for. De hadde vært trygge i hennes varetekt til tross for hennes egne problemer. Og jeg vet at å vise en slik tillit til henne ved å la henne ha mine barn, hadde bare vært positivt for hennes selvtillit og vilje til å komme seg bort fra "miljøet". Men poenget mitt her er altså, vit hvem du overlater barna dine til, uansett hvilke problemer de har eller ikke har. Klarer du virkelig kose deg på fest, når en mann du ikke kjenner har ansvar for barna dine? Det du kan gjøre er å invitere ham over til dere og bli kjent med mannen, se hvordan han oppfører seg, og hvordan han samhandler med barna. Noe du forøvrig bør gjøre med alle potensielle barnevakter som barna ikke kjenner på forhånd, slik at barna blir fortrolige, og dere foreldre får en følelse for barnevakten, om de er istand til oppgaven eller ei.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #17 Skrevet 27. desember 2010 En barnevakt på bør være noen som barna allerede kjenner veldig godt og ser på som en omsorgsperson de kan søke trøst hos. Nyttårsaften er en spesiell natt med mange skumle lyder og lys som kan skremme de små. De vil selvfølgelig rope på mamma og pappa om de er redde. Da er det ekstra viktig at den voksne de våkner opp til er en de stoler på og som kan gi gode klemmer, utstråle ro og trygghet, og som barna er helt trygge på.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #18 Skrevet 27. desember 2010 En fest på nyttårsaften er jo greit. hvis barna er med noen de er trygge sammen med. Jeg hadde aldri levert barna mine til en jeg ikke kjente personlig, x-narkoman eller ei, nyttårsaften eller andre dager i året!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #19 Skrevet 27. desember 2010 Jeg ville aldri latt en X-narkoman som jeg ikke kjente være barnevakt. Nå ville jeg ikke brukt en barnevakt som ikke barna kjente uansett hvilken dag det var. Nyttårsaften kan jo barna våkne, og hva om de er redde og det kommer en fremmed for å trøste? Reagerer også på at dere skal ha barnevakt denne dagen i det hele tatt. har en 4 åring her som storgleder seg til selskap den kvelden med andre barn på samme alder. Kan ikke skjønne at ikke 5-åringen får ta del i feiringen.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #20 Skrevet 27. desember 2010 Som enkelte av dere er inne på: de skal jo sove uansett! Vi har det hyggelig sammen ellers i året, så at vi tar oss en kveld med festing har jeg ingen problemer med. Raketter sender vi opp før på kvelden/dagen etter. Jo, de kan våkne, men fyren er jo ikke noe monster heller. Han har hatt hund i mange år, så jeg vet at han er omsorgsfull. Han kommer selvfølgelig tidlig på dagen så ungene kan hilse på han. Dessuten er jeg jo bare en mobilsamtale borte, skal jo ikke dra til månen! HI
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #22 Skrevet 27. desember 2010 Seriøst??? Klarer du ikke tenke selv at man ikke overlater barna til fremmede? x-narkoman eller ei, du kjenner ikke fyren, barna kjenner ikke fyren og da sier det seg selv at man ikke overlater barna til han. Herregud altså. Hvor korttenkt går detegentlig ann å bli??
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #23 Skrevet 27. desember 2010 Joda, gå og kos dere. Og våkner barna til rakettene og først oppdager at mamma og pappa er vekk for så å finne ut at en totalt fremmed er barnevakt så går det sikkert glittrende, så lenge dere får kost dere...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #24 Skrevet 27. desember 2010 Får bare håpe han virkelig er sluttet da. Broren til en venninne av meg er 32 og har allerede vært på rehab 3 ganger. Har 2 barn han ikke får ha samvær med av barnevernet. Og tiden etter å ha kommet ut fra rehab er KRITISK. Mange går på en smell da når de kommer ut til firheten igjen! Får bare håpe han ikke plutselig får besøk av noen som han skylder penger e.l. Miljøet fører med seg mye. Og for all del ikke håpe noe skjer, da har dere barnevernet raskt på nakken. Regner med du er et troll men syns det er skummelt uansett at det fins så masse rare folk. Sitte å dikte opp slike historier, du må jo virkelig mangle noe i livet ditt.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #25 Skrevet 27. desember 2010 At andre her inne har familie som kan stille opp er vel ikke en unnskyldning for at dere kan overlate ungen til en de ikke kjenner så dere kan ta dere en fest? Nei, hvis dette er enesten alternativ så hold dere hjemme og evt. få hjelp av denne kameraten ved en senere anledning, når dere og barna deres faktisk kjenner han og du også vet at det går bra med han. At han har hund er jo ikke noe garanti på at han vil ta godt vare på barna deres...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå