Gå til innhold

Uten Vgs.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken jobb har du som ikke har fullført Vgs?

Hvilke givende jobber finnes for meg som ikke har gått ferdig vgs?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobb kan du alltid få, men givende jobb: neppe!

Skrevet

Om du starter for deg selv og blir din egen sjef så kan du nok klare deg bra. Risikoen er at du ikke har noe å falle tilbake på om det går dårlig ...

Ellers får du nok ikke annen jobb en kasse/butikk, renhold, eller som assistent på sykehjem

Skrevet

Jeg jobber i barnehage som assistent, og så fort jeg er ferdig med å få barn begynner jeg på høyskole for å bli førskolelærer. UTEN å ha gått vgs.

Skrevet

Jeg jobber som koordinator i en stor bedrift. Tjener greit og trives. Fullt mulig å lykkes selv om man ikke har så mye utdannelse.

Skrevet

Og bare sånn for å ha sagt det: assistent i barnehage er en m e g e t givende jobb!

Skrevet

Sikkert, men det ville vært minst like givende å jobbe som førskolelærer, og lønna ville vært langt bedre...

Skrevet

På låven sitter Helene:

Hvordan kan du begynne på høyskole uten å ha tatt vgs?

Skrevet

Jeg jobber som salgskonsulent i en trygg og kjent bedrift, kjører rundt til diverse bedrifter og tjener greit må jeg si.. Fastlønn + årlig bonus ved oppnådd budsjett.. Firmabil, gode pensjonsordninger, gode forsikringer og ikke minst en veldig fleksibel hverdag:)

Så tror nok man klarer seg uten vgs, og er vel opp til hver enkelt hva man finner givende eller ikke. Men det er jo klart at med vgs kan man som regel komme et stykke lengre, både når det gjelder karriere og lønn.

Skrevet

Jeg jobber som salgskonsulent i en trygg og kjent bedrift, kjører rundt til diverse bedrifter og tjener greit må jeg si.. Fastlønn + årlig bonus ved oppnådd budsjett.. Firmabil, gode pensjonsordninger, gode forsikringer og ikke minst en veldig fleksibel hverdag:)

Så tror nok man klarer seg uten vgs, og er vel opp til hver enkelt hva man finner givende eller ikke. Men det er jo klart at med vgs kan man som regel komme et stykke lengre, både når det gjelder karriere og lønn..

Skrevet

Man får ikke realkompetanse automatisk, det er en rekke kriterier som må oppfylles (i tillegg til alder+ antall år med praksis). Har du sjekket konkret med den skolen du ønsker å gå på?

Skrevet

jobber som regnskapsansvarlig. Har ingen utdannelse etter 9 klasse, kun jobbet som vikar og tatt ett par kveldskurs. Jobbet meg oppover.

Skrevet

Jeg har store planer om å bli førskolelærer, men venter med å søke meg inn på skole til etter at jeg har fått de barna jeg skal ha.

Er forøvrig kjempeglad for å ha vært assistent så lenge som jeg har vært, jeg har lært utrolig mye av det, jeg får de utfordringene jeg trenger for å utvikle meg og jeg vet mye om hvordan en barnehage fungerer.

Jeg vet også at en førskolelærer som har noen år på baken i en barnehage ofte kan gjøre en bedre jobb enn en som kommer rett fra skole og er ferdig utdannet som 25-åring uten å vite hvordan ting fungerer utenfor bøkene.

Skrevet

Er det nok til å få realkompetanse?

For da lurer jeg på hvorfor jeg slet meg gjennom 3 år ved allmenne fag på vgs :P

Skrevet

HI, Hvordan mener du at du skal klare å fullføre høyskole, når du ikke har klart vgs?

Bare lurer...

Skrevet

øhhh, man må være over 25, og

Realkompetanse

Med realkompetansevurdering kan universiteter og høgskoler ta inn studenter som er over 25 år som ikke har formell studiekompetanse til et studium du kan dokumentere kunnskaper i

Realkompetanse er all den kompetanse en person har skaffet seg gjennom betalt eller ubetalt arbeid, etterutdanning, fritidsaktiviteter og annet som kommer i tillegg til den kompetansen som er dokumentert gjennom grunnutdanning.

Hvert enkelt lærested skal selv vurdere søkeres realkompetanse i forhold til sine studier. Dette betyr at en realkompetansevurdering som er gitt ved ett lærested, ikke gjelder for opptak til andre læresteder. Hvis du ønsker mer detaljerte opplysninger om hva lærestedet krever for vurdering av realkompetanse, må du kontakte lærestedet direkte.

Skrevet

Ikke givende å jobbe i barnehage om man IKKE har førskolelærerbakgrunn?? Tull!!

MEN, det er jo klart at man har lært MER om barn, og dermed kan hjelpe dem bedre!! Og man har mer ansvar , på godt og vondt!! Og etterhver har det blitt mye papirarbeid, og det kan jo være så som så intressangt!!

Lønna er jo ikke akkurat SÅÅ mye å skryte av!!

Skrevet

øhhh, man må være over 25, og

Realkompetanse

Med realkompetansevurdering kan universiteter og høgskoler ta inn studenter som er over 25 år som ikke har formell studiekompetanse til et studium du kan dokumentere kunnskaper i

Realkompetanse er all den kompetanse en person har skaffet seg gjennom betalt eller ubetalt arbeid, etterutdanning, fritidsaktiviteter og annet som kommer i tillegg til den kompetansen som er dokumentert gjennom grunnutdanning.

Hvert enkelt lærested skal selv vurdere søkeres realkompetanse i forhold til sine studier. Dette betyr at en realkompetansevurdering som er gitt ved ett lærested, ikke gjelder for opptak til andre læresteder. Hvis du ønsker mer detaljerte opplysninger om hva lærestedet krever for vurdering av realkompetanse, må du kontakte lærestedet direkte.

Skrevet

Prosjektleder. 457 000 i året. Har hatt flaks!

Skrevet

Konsulent innen helsevesenet og 350 000 i året

Skrevet

18:06

Lurer fortsatt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...