Gå til innhold

Okay. Et kjapt spm.... (ang julepresang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om han er milionær eller bare lever fra mnd til mnd er det vel uansetthans penger og han som bestemmer hva han vil bruke dem på. Blir så irritert på folk som mener andre må betale fordi de har råd til det. Det er det jo absolutt ikke andre som bestemmer.

Vi har ganske mye penger i banken. Huset er nedbetalt og vi er unge. Dette er fordi vi har jobbet hardt hele livet. De fleste venner våre vet at vi går i pluss. Når vi er ute forventer de at vi skal spandere en ekstra øl eller noe annet. Det er faktisk våre penger og vi bestemmer hva vi vil bruke dem på.

Jeg syntes du er utaknemmelig for de gavene du faktisk har fått jeg. At han velger å slutte å gi deg gaver er hans valg. Det er veldig vanlig at man gir like mye per familie når noen får barn og dette går til barna. Det er helt normalt, likevel er du sur. Gutten din fikk lego, har du glemt det. Kanskje også glemt å takke?

Det er mange som ikke får gaver av nær familie. Jeg får ikke av besteforeldre på noen av sidene enda jeg går ærend for dem flere ganger i uka og besøker dem flere ganger i uka. Min bestemor henter jeg posten til hver dag før jobb selv om det er 1,5 km ekstra å kjøre. Jeg må inrømme at jeg ikke engang tenker over at jeg ikke får noe. Det er bare sånn. Det er mange som bare får fra mann og egne foreldre og ikke barn, søsken, tanter og onkler. Vær taknemmelig for det du får du.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Himmel du er 25 år og voksen. Hadde ikke reagert et sek om jeg ikke fikk gave da. Så utrolig barnslig. Har null å si om han han god økonomi, det betyr ikke at han er forpliktet til å gi en masse gaver.

Skrevet

jo det hardangerbestikke vi samler på koster 30 per kniv/gaffel, det vet jeg, jeg har da kjøpt det vi har hjemme selv. det er det billigste de har å vi har valgt det billigste siden vi bruker det til hverdags.

Skrevet

jeg sier foresten heller ikke at jeg er utakknemlig, men vi fikk besjed om å ikke ønske oss noe mer enn til 2000 å da gjorde ikke vi det. Vi ønsker oss jo også tv men jeg ville da ikke si det siden det kostet mer.

Skrevet

Er du helt bortreist?

Ungen din fikk gave, du får ikke lenger gave av onkelen din fordi du er voksen med barn. Brødrene dine er fortsatt barn og har ikke egne barn, så de får. Dette er helt normalt. Jo mer du skriver HI jo mer bortskjemt og storforlangende virker du.

Skrevet

Det er veldig vanlig å slutte å gi nevøer/nieser gaver når disse får barn.

Skrevet

Herregud så utakknemlig du er HI. Bortjemt.

Det er faktisk helt normalt at noen slutter å gi til voksne som har fått barn.

Dessuten er dine brødre under 18år også, da er det helt normalt at de fåt gaver. De er jo barn som ditt eget barn. !!

At de er millionærer , hva har det med saken og gjøre?

Skrevet

Til dere som sier at jeg er bortskjemt. Det er jeg absolutt ikke!!! Og glad er jeg for ALLE gaver jeg får. Og hadde jeg ikke hatt yngre brødre, så hadde jeg forstått at jeg har blitt for voksen til å få presanger av han. Men nå har jeg to brødre, som fikk forholdsvis dyre presanger, og jeg KAN IKKE NOE FOR å føle meg utelatt og bortprioritert, noe jeg gjør. Det er ikke kult å alltid være den som kommer til kort. At alltid mine mindre brødre får alt, mens jeg ikke er påtenkt! Regner med at de fleste som har skrevet inn her på denne tråden ikke har småbrødre på samme måte, så de kan vel kanskje ikke sette seg inn i situasjonen.

Jeg er ikke bortskjemt, ikke utakknemlig og heller ikke sur på min onkel. Jeg bare lurte på om dette var normalt.....

HI

Skrevet

I min familie slutter tanter og onkler å kjøpe gaver når man er 25 eller har fått barn. Grei regel som ikke gjør forskjell på noen

Skrevet

Jeg har yngre søsken, hele 3 stk.

Min bror (på mors side) får gaver av våre tanter og onkler. Jeg får ikke, men barna mine får

På pappa sin side får jeg gave av tante, og de 2 søsknene mine der får gave av tante. Ungene mine får ikke.

Nei, her tror jeg nok bare du er misunnelig på Bergans'n, gitt ;)

Skrevet

Er ikke så veldig misunnelig på Bergans`n nei. Har nok penger til å kjøpe en selv, men jeg syntes det er litt leit og dårlig at mine brødre skal få så mye heletiden, mens jeg kommer dåligst ut....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...