Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #1 Skrevet 22. desember 2010 Min var den da storesøster bestemte at vi ikke skulle ha julegaver i familien... Ikke å ille kanskje hvis det er det værste jeg kan by på...men regner med at andre ha hatt det værre!?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #2 Skrevet 22. desember 2010 I fjor da jeg satt alene og gravid på juleaften og i år når jeg blir alene med baby. Jeg ville glatt byttet bort alle gavene mot en familie som bryr seg og som ønsker en velkommen, også i juletiden.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #3 Skrevet 22. desember 2010 Har bare hatt flotte julafter jeg - heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #4 Skrevet 22. desember 2010 Det året bestemor ble full og sovna i senga mi.. Da var jeg 14. Jeg måtte sove på sofaen, men stakk av til kjæresten min og sov der i steden. Hadde helt fortrengt det til jeg så dette innlegget....
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #5 Skrevet 22. desember 2010 Husker ikke når det var, men jeg var i alle fall veldig såra over bare å ha fått en lampe som eneste julegave. Syntes ikke den var veldig fin heller:) Men, det skal sies at jeg ble fort såra som tenåring.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #6 Skrevet 22. desember 2010 Kan storesøster bestemme at ingen i familien skal gi hverandre gaver? Hun bestemmer da bare hvem hun selv gir gaver til?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #8 Skrevet 22. desember 2010 min siste jul sammen med foreldrene mine. Muggent brød til forkost, syltetøy som det eneste "staspålegg", en kjip julegave fra Nille (telysestake som moren min på lillejulaften skrøt av til en nabo om hvor billig den var), sammen med mine ekstremt innrøkte foreldre.. Jeg sov i kjelleren hvor de ikke hadde orket å sette på varme, så jeg holdt på å fryse ihjel. Grusomt! Men garantert noen som har det værre..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #9 Skrevet 22. desember 2010 Moder'n drita full på vår første julefeiring. Ny leilighet, ny sofa, og moren min tissa ut sofa og seng. TRAGISK
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #10 Skrevet 22. desember 2010 Den julaften da min samboer bestemte seg for at det var en fin dag å bedrive "oppdragelse" på sønnen min (særkullsbarn) vad å slå av barne-tv da det var 5 minutter igjen fordi bordet var dekket. I stedet for å skyve ut måltidet i 5 minutter og slå av etterpå, måtte han markere seg overfor en seksåring som selvsagt begynte å gråte. Mannen min kræsja dermed kvelden for alle, og forlangte at jeg skulle gå inn og være streng og ta tak i saker og ting med gutten, for ellers ville han melde seg ut av hele feiringen.Spenningen er høy nok på en julaften om man ikke også skal bruke tid på å "disiplinere" litt sånn vilkårlig hist og her... Og året etterpå, da han syntes det tok for lang tid med det jeg sto og lagde (deilige fileter av vilt) så han begynte å baute seg plass i kjøkkenet for å lage speilegg!! Hører til historien at den mannen ikke lenger er del av livet mitt. Egoistisk drittsekk.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #11 Skrevet 22. desember 2010 Kan i grunnen ikke huske å ha hatt noen dårlige julaftener
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #12 Skrevet 22. desember 2010 Da jeg var 14 år og fikk Nutrilett i gave av tente og onkel
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #13 Skrevet 22. desember 2010 Da jeg var 12 år... Mamma stakk til London lille julaften med stefaren min. Han var forresten voldelig, så det positive var at jeg slapp å bli kult opp. En venninne av mamma ringte på å fortalte meg det. Hadde med seg pizzza til meg og så dro hun. Jeg Ringte til pappa, men han var på vei til Sverige og kunne ikke snu. Så da var jeg alene julaften da, men omtrent null mat i heimen. Mamma la forresten igjen 200 eller no sånt no til meg
Multimamma<3<3<3 Skrevet 22. desember 2010 #14 Skrevet 22. desember 2010 Det var ifjor... Første julaften uten ungene mine pga skilsmissen... Gleder meg stort til i år da vi drar hele slekta på hytta og feirer skikkelig gammeldags god jul - med ungene selvsagt <3<3<3
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #15 Skrevet 22. desember 2010 Hvor bor du hen da 23:02? Ingen som burde sitte alene i julen Har ikke hatt noen veldig fæle julafter som jeg ser flere her har hatt, og kan vel egentlig ikke klage, men de siste 3 årene har vært virkelig kjipe, og jeg gleder meg aldeles ikke til jul lenger. Min mor døde for over 3 år siden, og alle i familien har flyttet til små leiligheter hvor vi ikke lenger har plass til å feire alle sammen på en plass. Så om det ikke var nok å sitte med sorg over dødsfall, er nå familien vår nødt til å dele seg opp i små puljer, så vi har ikke engang den gleden av å få feire sammen hele gjengen. Jeg er en person som også prøver å glede alle andre, og deler meg opp på julaften, litt her og litt der. Utrolig slitsomt, samtidig som det er sårt og miste alle tradisjonen man har vokst opp med.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #16 Skrevet 22. desember 2010 For 3 år siden da begge brøderene mine som er tungt narkomane ikke hadde hørt av seg på 3 uker. Hele familien var ute å lette etter de mange dager før julaften... da julaften kom kom de begge dinglende inn (heldigvis etter at ungene hadde lagt seg) Å begynte å lage kvalme og bråk noe som endte i at de fløy på pappa og dytta mamma så hun brakk kragebeinet......
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #17 Skrevet 22. desember 2010 Da min vakre mormor var så syk, at vi viste hun ville dø iløpet av julehelga. Den tristeste julen noensinne.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #18 Skrevet 22. desember 2010 Den julen jeg måtte avlive hesten min på juleaften pga akutt sykdom. Han ble bare 3,5 år og jeg hadde hatt han siden han var et par mnd. Endte opp på legevakta dagen etter fordi jeg ikke orka tanken på å jobbe(i serviceyrke) og fikk utskrevet beroligende. Ble en tårefylt jul, spesielt da jeg fikk en gave av besteforeldrene mine som jeg kunne bruke i stallen. De hadde levert gave på forhånd så tenkte ikke på å endre den. Stakkars, de fikk dårlig samvittighet etterpå..... Må jo innrømme at jeg ikke har mista noen nære, så dette var det vondeste jeg hadde opplevd da. Men de som har hatt dyr veit at det er ufattelig vondt å miste de, spesielt hvis det kommer brått på
LinnisR83 Skrevet 22. desember 2010 #19 Skrevet 22. desember 2010 Det var for 2 år siden. Første julen til sønnen min, og første julen min med barn. Gledet meg som en liten unge! Natt til 24. begynte jeg å spy. Og fikk 40 i feber. Endte med at jeg måtte ligge hjemme med omgangsyken og dårlig samvittighet, å tenke på hvordan sønnen min og samboer hadde det med alle i familien.....uten meg. Var nok verre for meg enn for sønnen min da, men jeg følte veldig på det, og var ekstra stakkarslig der jeg lå syk, sulten, kvalm og savnet sønnen min. Ser at det er mange verre situasjoner her, men dette er iallefall min verste jul.... Håper jeg slipper det flere ganger...Var nære på i år, men våknet heldigvis frisk i dag
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #20 Skrevet 22. desember 2010 Da jeg var 11 år og måtte feire julaften med mamma og hennes kjæreste hos hans familie. Måtte ta x antall bilder av at jeg satt på fanget hans med mamma ved siden av, det ingen visste da var at han voldtok meg flere ganger, inkl. den dagen, og under julemiddagen satt han å klådde meg mellom bena. Herlig feiring... Min mor fant ut av det senere, og de er heldigvis ikke sammen lenger nå, og jeg har bare hatt kjempekoselige feiringer både før og etter!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #21 Skrevet 22. desember 2010 Har ikke hatt noen "fæl" julaften sånn sett, men et år våknet jeg natt til julaften og var skikkelig dårlig, tilbrakte julaften med å ligge strekk ut og kaste opp.. kjekk dag å få spysjuka på ja:( Rørte ikke julemiddagen, og pakket opp gaver mens jeg lå strekk ut på sofaen..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #22 Skrevet 22. desember 2010 Herregud for en trist tråd dette var...
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #23 Skrevet 22. desember 2010 Klarer ikke riktig å velge ut EN spesiell jul, men de siste årene jeg bodde hjemme (fra 13-16 år) har vært grusom! Mor og far som kranglet om alt og stemningen var ekkel.. Etter siste jula skilte de seg (til min store lettelse), men julene etter det har heller ikke vært noe bra.. Jeg feirer med mor og hun er sur og bitter hele desember mnd, inkludert julaften. Nyttårsaften er hun full og da er vi som oftest ikke sammen, så hun er vel ikke bitter da.. Vurderer sterkt å bare samle en vennegjeng til neste år siden jeg ikke har noe med familie. Feire sammen med glade venner istedetfor sur mamma!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #24 Skrevet 22. desember 2010 min verste jul? må vel si alle da, fordi alle har vært like ille, eller for å så det opå en annen måte: alle har vært like bra. har ikke hatt noen ille jul så kan ikke pukke ut en. heldige meg. jeg har bare hatt bra julaftner. samme håper jeg barnet mitt får også
Gjest la8pv Skrevet 22. desember 2010 #25 Skrevet 22. desember 2010 Det året både min tante og min onkel lå på dødsleie av kreft. De hadde ikke barn og bodde på andre siden av landet, og det var mine foreldre som tok seg av dem. Jeg var 17 år. Foreldrene mine var hjemme med meg julaften, men reiste tidlig dagen etter, så jeg ble alene hele romjulen. Husker også at det året hadde de ikke hatt særlig tid til å handle julegaver så jeg fikk bare en koffert til jul;) (pleide å få flotte gaver)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå