Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Er så forbanna at jeg bare har lyst å sette meg ned å grine!! Samboeren min skulle få penger enten 21. eller 23. desember. Han ringte idag og spurte om de kunne se hvilke av dagene de kom så vi kunne få barnevakt til julehandlinga. Og da sier de at han ikke får penger derfra, men fra arbeidsgiveren sin?? Han har ikke jobba der siden september og nav har gjort feil hver forbanna mnd og sendt pengene til arbeidsgiver så de betaler ut, men denne mnd lovde de at de skulle gjøre det rett, men nei!! Det betyr utbetaling 30. desember, og ca 40 kr på konto til da, og null julemat!!!!!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Ta kontakt med arbeidsgiver og hør om det er mulighet for å få en raskere utbetaling, evt bare på deler av beløpet.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Neida, de gjør unntak når de har feil. Han må ned på NAV-kontoret i morgen tidlig med de rette papirene og så forklare at hans familie inkludert barn blir sittende uten mat og gaver. De må betale ut pengene med det samme. Har skjedd meg også en gang, og da fikk jeg inn pengene på noen timer lille julaften (sykepenger). Riktignok før vi fikk barn og slikt, men allikevel kjipt. Lykke til:)!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 Går det altså? Han skal ned i morgen tidlig! Håper det går!! Takk for det
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #5 Skrevet 20. desember 2010 Eller be banken forskuttere beløpet i påvente av utbetaling. Bedre å tenke løsninger enn å sette seg ned å sutre. Dersom dere ikke har så godt forhold til banken kan dere evnt. be NAV dokumentere at pengene kommer og be dem skrive at dette skyldes en feil av dem.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #6 Skrevet 20. desember 2010 Er det sykepenger det dreier seg om? I så fall er det mange arbeidsgivere som har avtale med NAV om at de betaler ut sykepenger som lønn, og at de deretter får etterbetalt av NAV. Det er kanskje det som er greia her?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #7 Skrevet 20. desember 2010 Ja legg hele skylda på nav. Hva med å ta litt ansvar selv da?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #8 Skrevet 20. desember 2010 dumt å gjøre seg økonomisk avhengig av nav da....
ij30 Skrevet 20. desember 2010 #9 Skrevet 20. desember 2010 ja det måtte vel komme en slik kommentar..Hvis du er langtidsykemeldt og NAV skal vbetale sykepengene dine og de ikke gjøre det..hvor skal man da få penger fra 21.44? Tror du de fleste har en annen lønnskonto det kommer penger innpå`? NÅr de er sykemeldt i tillegg?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #10 Skrevet 20. desember 2010 Haha 21:44!! Det der var dagens!! Vær snill og fortell hvordan man unngår slikt ved sykdom-fødsel/barseltid-uføretrygdet-arb.ledig...
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #11 Skrevet 20. desember 2010 Nav gjorde samme feilen med meg for et par år tilbake. Jeg skulle flytte, dro for å leie flyttebil og fikk avvist på kontoen. Kontaktet NAV og de hadde utbetalt til min tidligere arbeidsgiver. 3.gangen de gjorde feil, så jeg ble litt irritert. Forklarte situasjonen og da fikk jeg beskjed om at de skulle rydde opp. Jeg skulle få pengene fra de og de ville kreve tilbake fra arbeidsgiver. Det ville ta et par dager, så jeg ble bedt om å komme tilbake noen timer senere for å hente en bekreftelse jeg kunne ta med til banken som bevis for at penger var på vei inn. Tok papirene med de banken og de ga meg "kredit". Så be mannen din ta seg en tur på NAV i morgen for å snakke med de. Krysser fingrene for at det ordner seg for dere også og at dere får en fin jul.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #12 Skrevet 20. desember 2010 jo jeg mener at alle har muligheten å lage seg en liten buffer nettopp i tillfelle slike situasjoner oppstår. Jeg vet at man kan være sykemeldt, arbeidsledig, i permisjon etc og dermed trenge penger fra nav. Men poenget mitt er at folk bør vel ikke leve fra lønn til lønn, man bør spare opp litt slik at man kan komme seg gjennom jula. Dritlei alle disse klageinnleggene om folk som mener hele jula er ødelagt fordi de ikke har penger. Stakkars folk, synes ikke synd å de fordi de ikke har penger men fordi de er så forbanna korttenkte.... Og ja, jeg vet jævligf godt hvordan det er å ha lite å rutte med, men jeg har likevel klart å spart! 21.44
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #13 Skrevet 20. desember 2010 En liten buffer? Hva mener du er en liten buffer da?
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 20. desember 2010 #14 Skrevet 20. desember 2010 21:44 Du har virkelig ikke peiling...
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #15 Skrevet 20. desember 2010 Drittfolk som sutrer over NAV er jeg faen meg lei av. Vær nå glad at dere bor i Norge og faktisk FÅR penger. Jesus.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #16 Skrevet 20. desember 2010 10-15000 bør man alltid ha i bakhånd.... Men som sagt det er min mening, og ja folk må gjerne si at jeg ikke har peil osv, men jeg mener fremdeles at det er for dumt å ikke ha noe reserve. Voksne mennesker bør ha det! 21.44
ij30 Skrevet 20. desember 2010 #17 Skrevet 20. desember 2010 Okey..Så 10-15000 mener du...Hvis vi hadde hatt en buffer på 15000, og ikke fått noe i inntekt 1 mnd pga av en tabbe fra nav, da hadde det gått med 1200 i huslån, 1000 i studielån, 1500 i billån. I tillegg kommer telefon, strøm osv. Vi har ikke barn i barnehage eller sfo,men hadde vi hatt det så hadde det i tillegg gått med 3000, da hadde vi hatt minus etter bufferen hadde vært brukt opp og enda hadde vi ikke kjøpt noe mat. I tillegg er det jul og da kjøper man ekstra mat + julegaver. Nå var det vel julegaver og mat som var problemet her da 21.44, så da spør jeg, hva ville du gjort da?!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #19 Skrevet 20. desember 2010 Jeg er enig med 21.44 om at alle bør ha en buffer, sånn i tilfelle noe skulle skje, men ut fra det HI skriver her, så aner jo ikke vi noen ting om hva som har skjedd utenom at de nå ikke har penger. Det kan jo hende de har hatt en stor buffer tidligere, men at det har skjedd noe så de har brukt den opp og enda ikke kommet seg nok ovenpå til at de har klart å spare opp en ny buffer. Det er jo ikke hvorfor de skal ha penger fra nav som er saken i det hele tatt her, det er jo rett og slett at nav ikke har betalt ut pengene riktig. Jeg opplevde det samme, men hadde heldigvis en buffer OG en arbeidsgiver som betalte dem ut til meg så raskt hun fant ut at nav hadde betalt dem til arbeidsgiver ved en feil.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #20 Skrevet 20. desember 2010 Har dere ikke et kredittkort dere kan bruke så lenge da? De fleste kredittkort er rentefrie hvis du betaler inn beløpet etter et vist antall dager og det er for det meste gebyrfritt betale med i betalingsterminal. Jeg fikk Mastercard automatisk da jeg byttet bank til DNB, og dette kortet er også rentefritt hvis du betaler inn pengene igjen innen en viss tid. Tror det er 60 dager eller noe....
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #21 Skrevet 20. desember 2010 NAV forvalter velferdsordninger i Norge. Dersom vi blir syke, får barn eller blir uføre blir vi fort klare over hvor viktig det er at NAV fungerer som det skal. Det handler slettes ikke om at man skal holde seg unna NAV, for innom der kommer vi alle som én. Måtte alle som opphøyer seg selv til noe bedre enn HI knekke lårhalsen iløpet av romjula, så skal vi se hvor morsomt det er å være prisgitt NAV når regningene for Januar skal betales.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #22 Skrevet 20. desember 2010 enig. Trygdesystemet her i norge er helt unikt. Men alikevel gjør man ikke annet enn å klage og klage, Man har litt ansvar for sin egen situasjon selv. forstår godt det er surt at han ikke får feriepengene sine, men forsto jeg rett i at han har avsluttet arb forholdet i september? eller har han vært sykemeldt siden september? I så fall, om arb giveren har betalt ut direkte, og fått tilbakebetalt fra nav tidligere, så bør jo arb giveren kunne utbetale ev feiloverført lønn til han? Men uansett bør han stå opp tidlig og være på nav kontoret når det åpner i morgen, og forklare situasjonen, så er de fleste nav ansatte villige til å prøve å hjelpe så godt de kan.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #23 Skrevet 20. desember 2010 Selvfølgelig (!) skal man klage dersom systemet ikke virker som det skal! NAV skal være forutsigbart. Blir man sykemeldt skal det være en selvfølge at man får sykepenger uten å vente mange måneder på dem, og naturligvis skal fødselspengene være på konto den datoen de skal være utbetalt! Når du sier man har litt ansvar for sin egen situasjon - gjelder det også dersom arbeidsgiveren din ikke greier å utbetale lønna rett flere måneder på rad, og deretter klusser til desemberlønna? - ifølge din uttalelse vil det jo faktisk være ditt eget problem, for du må da ta ansvar for din egen situasjon.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #25 Skrevet 20. desember 2010 21:44 Noen har vist dansa på roser gjennom livet, og blitt mata med sølvskje! Hilsen "forsørget" av NAV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå