Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 17. desember 2010 #26 Skrevet 17. desember 2010 Godt mulig det. Men styrer nok ikke livet mitt ut i fra hva jeg muligens kommer til å tenke på dødsleiet.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #27 Skrevet 17. desember 2010 Dødsleie er nå en relativt kort periode av livet da. Livet uten småbarn derimot, den er over på et blunk. Det er ikke snakk om å gi opp livene sine selv om man har barn, bare å prioritere litt annerledes noen år, som i ettertid vil virke som veldig få år. Men det har vært mange slike tråder her inne, og folk får gjøre som de vil. Jeg håper bare ikke at folk angrer i ettertid. Og dersom man visste at man bare hadde barnet hos seg i ett år til, ville man da prioritert annerledes? I tilfelle hvorfor?
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 17. desember 2010 #28 Skrevet 17. desember 2010 Det er ikke alle som kan prioritere da. Jeg har kikket på jobber i to år. Dukket opp stillinger, den ene her på ungdomskole (noe jeg egentlig ikke har lyst til) på den stillingen var den 80 søkende, så nyutdannede meg fikk den nok ikke. Søkte så på vgs som innebar pendling, og den fikk jeg. Var ferdig utdannet i vår, og er fult og helt avhengig av jobb for å holde på huset. Håper selvsagt det dukker opp en jobb på vgs. her med tid og stunder. Men inntil da blir det som nå. Har jo helgene, og er lærer, så har vinter, høst, påske, jule og sommerferie samt diverse andre fridager.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #29 Skrevet 17. desember 2010 Ja, men det går egentlig fint som lærer:) Slutter tidligere på dagen enn mange andre yrker.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 17. desember 2010 #30 Skrevet 17. desember 2010 JEG SLUTTER TRE ELLER FIRE SOM OFTEST, OG ER DA HJEMME FEM ELLER SEKS;)
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 17. desember 2010 #31 Skrevet 17. desember 2010 oi, var ikke meningen å skrike sånn.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #32 Skrevet 17. desember 2010 Ja og det er jeg kjempe glad for!! Jeg synes det er så mange late personer i Norge,
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #33 Skrevet 17. desember 2010 Er man lat når man velger å heller bruke tiden på barna sine enn på jobb? Herrefred å vrangsynt!
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 17. desember 2010 #34 Skrevet 17. desember 2010 Hah, jeg syns faktisk det er mer slitsomt å være hjemme med ungene enn å være på jobb jeg. Så latskap kan det vel neppe kalles.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #35 Skrevet 17. desember 2010 Har jobbet 100% frem til nå, men er helt utslitt og gleder meg til å gå i permisjon.. Han ikke planer om å gå tilbake til jobben etter jeg er ferdig med permisjon. Jeg skal begynne å studere på høyskole etter permisjon. Og etter utdannelsen, skal jeg jobbe redusert i 2 år før jeg starter å jobbe 100%. vet at jeg vil ha mer tid med mine barn enn det jeg har hatt.. er ikke vits for meg å jobbe så ubegrupelig mye når jeg har en mann som tjener fett og har selv vært i full arbeid i 10 år.. om det blir et lite opphold på 5 år der jeg tjener minimalt, vil det ha svært lite å si på pensjonen min, og mannen min tjener det dobbelte utbetalt enn edet jeg har før skatt.. Om han jobber overtid 3 dager, har han tjent inn hele min mnd`s lønn.. Så han har selv sagt at jeg burde kutte ut jobbing helt og bli hjemmeværende.. MEN det vil ikke jeg.. men er jo godt å ha mulghet til å gjøre hva enn jeg vil da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå