Gå til innhold

Noen som har gått på ketolysekuren?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- 10 kg på fem uker... Går helt automatisk etterhvert. Tenker ikke på å spise brød og pasta lengre, som jeg eeeelsket før!

Skrevet

Jeg gikk ned 15 kg, og la på alle pluss litt til etterpå.

Skrevet

Noe ala. 15kg av. Spiser moderat lavkarbo lavkarbo nå og holder vekta helt fint :)

Skrevet

Gikk ned 23 kg, og opp 25. Det var SURT!!!!! Men skal kose meg masse nå ut desember, også ksal jeg begynne igjen i januar.

Skrevet

Hva slags mat spiste dere da, middager og sånn asså, jeg har tenkt å begynne på nyåret.. Det jeg tror jeg kommer til å savne mest er brød, poteter og pasta.. For ikke å snakke om all sukkeret!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

lavkarbo.no

ketose.no

Massevis av gode oppskrtifter på slike sider. :) Til og med brødoppskrifter... Brødene smaker sånn pø om pø da, men smaken er som baken! ;)

- 30 kg på 3 mnd, på ketose, og nå spiser vi moderat lavkarbo hele familien. Sunt og godt! :)

Skrevet

19:01, hvordan klarte du 30 kg på 3 mnd? Jeg gikk ned mine 23 på 5 mnd, men klart, da var det litt slækk her og litt slækk der..... Noen tips? Mye trening?

Skrevet

Jeg har :) Men jeg var ikke overvektig i utgangspunktet,ville bare ned 5-7 kg (gikk ned 6kg), men det fungerte ja, selv om jeg ikke var i ketose! Egentkig bør man jo være minst 15 kg overvektig for å få god effekt av denne kuren. La på meg 2 kg etter jeg sluttet med kuren, og nå har jeg vel egentlig idealvekta :) Verdens mest behagelige "slankekur" vil jeg tørre å påstå! Kunne spise så fantastisk mye god mat, og mett var jeg hver dag. Hadde mer energi, og fin hud fikk jeg også :) Nå spiser jeg noe brød, men det er skjelden. Har aldri brød hjemme, men kan finne på å spise brød hjemme. Spiser pasta ett en ganger i uken, men ikke ofte :) I tacoen kuttet jeg bare lefsa, og lagde tacosalat i stedet, mmm, kjempegodt! :)

Skrevet

Jeg har gått ed 6 kg. siden august. Ikke så veldig fornøyd med det, men det gikke sakte når jeg gikk på kuren for 3 år siden også. Det beste for min del er at jeg har fått mensen igjen og til og med finner eggløsning hver måned. Har pcos så er veldig bra for min helse.

Skrevet

Noen som har gode tips til middag??

Gjest Supperådet
Skrevet

Jeg har gjort den èn gang tidligere. Har ikke så mye overvekt, men har dårlig effekt av "vanlige" slankekurer pga stoffskifteproblemer.

Gikk ned 10 kg på 8 uker forrige gang, og holdt vekten til jeg ble gravid igjen et år senere. Et år etter fødsel har jeg 7 kg tilovers som ikke går bort ved vanlig slanking. Derfor blir det ketolyse igjen fom 1 januar. Gleder meg faktisk!

Ting jeg spiste mye av er:

eggerøre, laks, scampi, blomkålsalat (som potetsalat, men med blomkål), gryteretter med "ris" laget av raspet lettkokt blomkål, lavkarbobrød (ikke så godt, men greit med tynne skiver med myyye pålegg), tacosalat, biff med soppstuing og hvitløkssmør, asparges med spekeskinke, lapper laget av egg, ost og cottage cheese (gode med pålegg på), kylling med salat, nøtter

Til helgekos lagde jeg gjerne is eller spiste lavkarbosjokolade eller Atkins dekadent bar (nydelig, spiser den av og til enda istedenfor sjokolade). Ellers kan man spise baconcrisp (null karbo) eller man kan lage gele uten karbo og ha vispet krem til.

Anbefaler denne dietten på det varmeste! Spesielt velegnet for dem med mye overvekt og for oss med stoffskiftesykdommer og/eller insulinresistens.

Dersom noen vil være med meg å starte 1 jan foreslår jeg at vi lager en tråd her inne der vi kan følge hverandre.

Skrevet

Ja, men ble forferdelig dårlig av det. Følte at jeg hadde bomull mellom øra og var kvalm og svimmel konstant. Heller lubben og i fin form tenker jeg da:)

Nå kjører jeg lavkarbo (rundt 100 karber pr dag) og føler meg MYE bedre og raser ned i vekt.

Gjest Supperådet
Skrevet

23.49: spiste du alle vitaminene da?

Man blir kanskje litt uvel første uka, men så går det seg til er min erfaring. Men dersom man slurver med pillene blir man dårlig.

Skrevet

Supperådet.

Jeg er gjerne med på en lavkarbotråd :) Har etterlyst det tidligere, blir bare henvist til lenabeatrice.net :P

Synes det ville vært spennende å følge hverandre, dele oppskrifter osv.

Så, ja takk! Gjerne :)

Gjest Supperådet
Skrevet

Storebror: Da er vi 2 som starte 1 jan:)

Hvor mange kilo skal du ned?

Monajenten; tusen takk for mange gode oppskrifter. Skal prøve den lasagnen din. Men etter min oppfatning tror jeg du spiste litt for mye tomater. Tomater skal man bare ha i små mengder. Jeg pleide å droppe det helt for å spare karber. Ketchup er også fy da den inneholder sukker.

Jeg tror at skal man lykkes på denne kuren må man følge den slavisk.

Siden jeg først har deg her monajenten kan jeg jo si at jeg syns du har et veldig pent utseende. Har lagt merke til at du er kritisk til deg selv, og det har du virkelig ingen grunn til!

Skrevet

Supperådet: Det er godt mulig jeg gjorde spiste for mange tomater. Jeg var vel ikke så nøye på å være i ketose hele tiden, men jeg gikk nå ned likevel:-) Ble faktisk litt inspirert selv av alle oppskriftene mine haha, jeg laget jo i grunnen ganske mye god mat:-p

Jeg var i utgangspunktet ikke overvektig, så gikk ned ganske sakte, kanskje tomatene har litt av skylden for det? Men i motsetning til mange (?) andre her på denne tråden, har jeg holdt vekten siden april. Har lyst å gå ned de siste 3 kg da, men jeg stresser ikke. Kanskje jeg burde, hehe;-)

Brødet er forresten utrolig godt! Det har jeg planer om å lage igjen, for det var faktisk kjempegodt på smak OG konsistens!

Tusen tusen takk for kjempekoselig kompliment, sånt blir jeg veldig glad for!!! :-)

Skrevet

Næmmen! Så fint a :)

Jeg har trøsta på meg 10 kg, som skal vekk! Jeg har insulinresistens pga pcos så jeg er veldig følsom for sukker og karbohydrater.

Ærlig talt synes jeg det er sykt å kunne legge på seg 10 kg av å spise tacolefser, hamburgerbrød, frokostblandinger, brødskiver og litt ekstra kos på lørdager ila 1 mnd ( ! )

Er 160 høy og veier nå 70 kg :( Blir flott å samarbeide om dette!

Jeg har intensjon om å gjøre lavkarbo til en livstil og ikke bare en "kur",

:) gleder meg til tråden kommer opp! Er sikkert flere i samme båt som oss, og.

Hva med deg ?

Skrevet

PS: Den ketchupen med grønn kork er sukkerfri og mye mindre karbohydrater i:-)

Gjest Supperådet
Skrevet

Du bør etter mitt skjønn ikke gå ned mer etter bildene å dømme!

Det man må bestemme seg for på forhånd er om man vil følge ketolysekuren eller en mindre "streng" lavkarbokur (som du gjorde siden du ikke alltid var i ketose). Dersom man skal følge en mindre streng lavkarbokur må man samtidig spise mer fettfattig enn på ketolysekuren. Dersom man spiser mye fett samtidig som man ikke er i ketose legger man heller på seg.

Brødet kan være redningen når man er lei og har behov for litt "vanlig" mat. Men jeg syns ikke smaken er så veldig god, men som sagt- godt alternativ å ha under et berg av pålegg.

Gjest Supperådet
Skrevet

Jeg er 170 cm og veide 76 kg sist jeg sjekket (to uker siden). Nå tør jeg ikke sjekke siden jeg tror jeg har lagt på meg (begynt å julekose meg;)

Så innen 1 jan har jeg sikkert nærmere 10 kg jeg også. Skal ned til 68-69.

Jeg må også tenke lavkarbo på lenger sikt, men å leve på ketolyse gjør jeg bare frem til jeg når idealvekt, og uansett ikke lenger enn 2-3 mnd.

Dette blir bra!

Gjest Supperådet
Skrevet

Men fortsatt for mange til å kunne bruke noe særlig av den:) Jeg velger helle rå bruke mine tilmålte 15 karber om dagen til å kunne spise en del varierte grønnsaker til alle måltider, men så trenger jeg ikke tomatsmaken heller. Men det hadde klart vært godt til den lasagnen, men godt med bare fløtesaus også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...