Gå til innhold

Jeg ble selv gravid som 14åring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror ikke du er en hyggelig person å bo sammen med lille pernille.

uansett hvor mye man opplyser en person om faren for graviditet så kan det skje. og skjer det så ja? du synes det er tragisk. huff, du er fæl.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spar det heller til en senere anledning anno 20:28.

Hitler som i Adolf Hitler? He he he... Kan du gi meg et eksempel?

Skrevet

Ja, Jeg synes det er TRAGISK hvis en 14åring blir gravid.

Hvis det gjør meg til et fælt menneske så helt greit!

Skrevet

Jeg ble gravid som 14åring. Hadde en støttende familie, og bodde hjemme sammen med min mor og yngre søster.

Fødte et velskapt, friskt barn. Hadde en fin fødsel, helt uten smertelindring:) Ble ikke skremt, hadde en helt fantastisk opplevelse!

Fikk overgangsstønad fra nav, og var på skolen 1 dag i uka når barnet var 2-4mnd. Da passet min mor barnet, og jeg var hjemme og ammet noen ganger i løpet av dagen.

Etter sommerferien startet jeg fulltid i 10kl., og barnet i barnehagen. Gikk ut fra U.skolen med helt greie karakterer:)

Hadde ansvar for barnet mitt helt selv, og betalte en liten sum til min mor i husleie og mat. Bodde hjemme til jeg ble 16år.

Er nå 22år, eier hus, forlovet, har flere barn, og ett flott liv!

Mitt første barn går på skolen, og gjør det kjempebra der! Er ei glad, fornøyd og smart jente, med mange venner:)

Så å få barn som 14/15åring kan faktisk gå helt fint!!

Mvh. ung, men lykkelig mor.

Skrevet

for mange kan det være værre å bli tvunget til abort enn å faktisk beholde barnet. det tror jeg ikke folk som lille pernille osv forstår.

Skrevet

det kommer selvsagt ann på jenta, men anatomisk sett er det et perfekt tidspunkt å få barn på.

Det er overhodet ikke noen ønskesituasjon, men har det skjedd så har det skjedd. Jeg ville ALDRI ha ødelagt ungen min ved å presse den, til hverken det ene eller det andre.

Skrevet

Tar av meg hatten for deg 20:44. Det er absolutt noe du skal være stolt over - stå på!

Skrevet

Ikke uttal deg om ting du ikke har greie på, 17:55. Foreldre kan IKKE tvinge en 14 åring til abort. Ingen kan tvinge deg til abort om du er umyndig aldri så mye. Lær deg litt om lovene før du uttaler deg så bombastisk.

Skrevet

Kan du anno 20:54 vise til hvor jeg har skrevet at abort er løsningen på noe som helst?

Tvert imot så skriver jeg at jeg er imot tvang. Men her leser og skjønner folk det de selv vil....

Skrevet

LINK til påstand om at det anatomisk er perfekt å få barn i en alder av 14 anno 20:59?!

Skrevet

Jeg tror at en 14åring, fra en mer eller mindre normal familie, som blir uplanlagt gravid, og føder ungen, ofte blir en bedre og mer ansvarsfull mor enn ei på 17-19 som planlegger barn med "mannen i sitt liv", får en unge og ikke vet hverken hva hun vil studerer eller jobbe med...

En 14 åring som blir gravid følges NØYE opp. Det settes krav til henne, OG familien rundt...Det kreves at hun fullfører grunnskolen, noe som også ofte fører til at hun tar vider utdanning og kommer seg "normalt" frem i livet mtp utdanning og jobb....Tror også de bør flytte for seg selv/hybel hjemme hos foreldre og vise at de takler både barn og skole...Tror det var en her inne som ble mor som 14 åring som skrev at hun ville bli tatt fra ungen om hun ikke kom seg tilbake til skolebenekn innen så og så lang tid.....Flertallet av de som blir gravide mellom 17 og 19 kommer seg ikkeut i jobb eller fullfører en form for utdanning, heller ikke videregående skole... Det settes heller ikke slike krav til de, da den "tvungne" eller berettigede skolegang(alt etter hvordan man ser det) er ferdig da......Alle som blir foreldre,som ikke har jobb eller er under utdanning, burde få samme krav som "barna" på 14(15....Krav om å finne seg jobb eller starte utdanning...Om de ikke lever på ektemann/kjæreste eller har annen gyldig grunn......

Skrevet

Siden det er endel som hadde presset 14åringen sin til abort - se for deg dette:

Du har en datter på 14 år. Hun blir gravid. Hun ser små tegn til at noe er på gang, men siden hun er uarfaring og kan lite om temaet klarer hun ikke se hva som faktisk har skjedd. Tiden går, spiren inni magen hennes vokser, plustelig er hun 20 uker ut i svangerskapet.

Det blir altså oppdaget så seint at abort blir ingen diskusjon. Hva hadde du som mor gjort? Hadde du kastet ut din datter, latt henne klare seg selv? Hadde du tvunget henne til å adoptere bort barnet?

Skrevet

Jeg har et halvveis svar til det.

Først og fremst, hadde jeg hatt en datter, og hun kom i en slik jævlig situasjon så er jeg overbevist om at jeg som mor ville vært der og støttet henne både emosjonelt, økonomisk og prøvd å gjøre det beste ut av situasjonen.

Jeg hadde vært enormt skuffet, flau og lei meg på datteren min sine vegne!

Jeg håper at jeg som forelder kunne unngått en slik situasjon ved å opplyse min datter om seksualitet, kropp, utvikling, barndom, voksenliv, kjærlighet, forhold, morsrolle, skolegang, økonomi, prevensjon m.m.

Jeg vil fortelle mine barn at de tidsnok vil få oppleve gleder, og muligens også sorger, ved å være seksuelt aktiv og at det er en naturlig del av voksenlivet!

Jeg ser faktisk ikke hvorfor det er sånt hastverk for enkelte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...