Gå til innhold

Jeg ble selv gravid som 14åring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

da ber jeg anonym 1831 og sjekke lovdata. er det lovlig å bruke dop? er det lovlig å gå gravid? om bare en er lovlig og ikke den andre, hva kan grunnen være? er ikke til å sammenlikne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde dere selv villet tatt abort? blitt tvunget til det? Ærlig talt.... skjønner ikke dere kan være så følelsekalde med deres egne unger.

Skrevet

1831, og du tror det å bli TVUNGET til abort ikke kan gi skade?

Skrevet

så hvis man kan sammenlikne å gå på dop med å være gravid så kan jeg sammenlikne det å bli tvunget til abort og det å gå på dop med begrunnelse i at begge kan gi stor skade. ;) tenke litt bedre enste gang anonym 1831

Skrevet

Mamma fikk meg da hun var 14 år gammel, og hun har klart seg helt fantastisk! Kunne ikke vært mer stolt over henne! Utdanningen har hun tatt på alvor- og har nå en høyere utdanning og full jobb.

Skrevet

Ja, og det er barne - og ungdomsskolen.

Men for all del, vi sier ungdomsskolen. Som om det gjorde saken noe bedre......

Skrevet

Ja, og det er barne - og ungdomsskolen.

Men for all del, vi sier ungdomsskolen. Som om det gjorde saken noe bedre......

Skrevet

jeg vet med meg selv at jeg elsker barna mine så høyt og at om jeg hadde fått en gravid 14 år gammel datter så hadde jeg aldri tvunget henne til abort. aldri aldri aldri.

Skrevet

Bruker man hjernen riktig slipper man å ta mammapermisjon fra ungdomsskolen!

Skrevet

visste at den kom. når graviditeten først er ute så er det kanskje litt sent, er det ikke ;) man kan selvfølgelig tvinge henne til abort, om man har hjerte til det. vet du hvor stor skade en tvungen abort kan gi?

Skrevet

Vet der hva, men kan diskutere dette opp, ned, bort og frem, men det finnes ikke fasitsvar på noe sånn.. Uansett om man er 14 eller 24, så kan man ikke "tvinge" noen til å ta abort. Nå har jeg ikke opplevd å ha noen i nærmeste omgangskrets som har blitt mor så tidlig, men hadde jo selv sex som 14-åring, så i teorien hadde jeg kunne blitt mor som ca 15 åring.. Ventet heldigvis nesten 10 år til da, men ;)

Å få barn som 14/15 er selvfølgelig ikke heldig, men, flertallet av dette fåtallet (hehe), har faktisk klart seg ganske bra, men det krever mye støtte og tilrettelegging fra familie og nettverket. En 14 åring som står alene i verden, vil nok snart miste omsorgsretten for ett lite barn. Dret jeg mener er, Man kan klare det sammen, men ikke alene.. Så, jeg ville nok ikke ha tvunget min 14 åring til å ta ett slik valg, men det hadde vært en trist situasjon. Barn bør ikke få barn, men med nok hjelp, så kan det gå! Vi må slutte å dømme!

Skrevet

Som tidligere nevnt så er ikke jeg tilhenger av tvang, men heller opplysning.

Jeg mener at en 14åring ikke burde ha sex, og så absolutt ikke bli gravid.

Jeg vet ikke hvor stor skade en tvungen abort kan gi. Vet du hvor stor skade en fødsel og morsrolle i en alder av 14 år er? Og hva med barnet som skal vokse opp, har ikke det krav på stabilitet og trygghet?

Joda, med mye hjelp, økonomisk støtte, veiledning m.m så vil det nok sikkert gå bra. Og er jo nettopp det som er poenget mitt. En 14åring har ikke noe å tilby et barn!

Bruker man hjernen riktig så får man ikke barn når man selv er et!

Skrevet

Slutte å dømme anno 19:08?

Jada. Så bør vi jo i grunn holde kjeft om en 10 åring føder og når en 65 åring gjør det...

Skrevet

du kan si at jeg ikke vet om å tvinge abort kan gi skade.

og jeg kan si du ikke kan si at det å la henne beholde med mye støtte fra meg kan gi skade. det gir såklart begrensninger.

og vi er begge enige om at det er langt ifra ideelt å få barn som 14 åring. men hadde ulykken først skjedd og hun ikke ville tatt abort hadde jeg heller stilt opp for hun og barnet enn å tvinge henne til abort. ingenting du sier kan forandre på det.

Skrevet

Beklager 19:20, men tror ikke du leser hva jeg skriver...

For svaret du nå kom med kan umulig ha vært til meg!

Hvor har jeg snakket om abort og tvang???

Skrevet

Eksakt hva loven sier og ikke sier er jeg usikker på.

Jeg tok abort da jeg var 14 år gammel, noe som var fullt og holdent mitt eget valg. Min mor var en ekstremt stor støtte for meg og at hun lot meg ta valget selv er jeg ubeskrivelig takknemlig for. Selvom det er rart å tenke på at jeg idag kunne hatt et barn på 6 år så er det ikke et valg jeg angrer på.

Skrevet

Lille-Pernille uansett hvor mye du informerer en 14 åring om så er det noe som rår sterkere en dine ord. Menneskets sterkeste drift, libido.

sorry, den bestemmer du ikke over!

Du kan proppe 14 åringen din full av all slags skremselspropaganda og like herlig har de har sex!

Personlig hadde jeg ikke sex før jeg var 17 år, fordi jeg hverken var klar eller hadde lysten på det.

Det riktigste er å være "bedre føre var". Er 14åringen jente så gi henne p-sprøyte!

Det er overhodet ingen ønsket situasjon for 14 åringer flest og foreldrene dems at de skulle ende opp som kommende foreldre!

Jeg fikk p-piller av mamma når jeg var 13 år. Det oppmuntret ikke meg til å ville ha promiskiøs sex.

Skrevet

Har jeg sagt at jeg bestemmer over noe eller noen som helst Storebror?

Og libido som i seksualdrift antar jeg at du tenker på og ikke som i forplantningsdriften er ikke nødvendigvis tilstedeværende hos alle 14åringer.

Proppe full av skemselspropaganda??? Nå må jeg nesten være like usaklig tilbake - går du på dop???

Det å opplyse om konsekvenser og anbefal å vente et par år er vel ingen skremselspropaganda?

At din mor satte deg på p-piller som 13åring er irrelevant for debatten....

Men jeg må ærlig si at jeg tenker mitt!

Skrevet

Jeg mener en graviditet ,fødsel og det å bli mor i så ung alder kan være like skadelig som å drive med dop i så ung alder .

En kropp på 14 år er IKKE klar for en graviditet og fødsel , det er en stor belasting for kroppen og en fødsel kan ødelegge underlivet til jenta .Hun kan få STORE skader .

En 14 åring er heller ikke mentalt klar for å bli mor , hun har ingen anelse om hva som venter henne .

Samme med dop ,hun ødelegger kroppen sin og skjønner ikke konsekvensene av det.

Hun mister hele ungdomstiden sin og den kan hun ALDRI få tilbake .

Barn skal IKKE ha barn !

Skrevet

lille pernille

DU skriver så mye dumt på dette forumet lille pernille. DU kan ikke være riktig smart. Jeg har sett flere av dine svar på forskjellige innlegg og må si at virker ikke som en hyggelig og opplyst person. Jeg grøsser!

Huff!!

Skrevet

Huff da. Får håpe du ikke grøsser altfor mye....

Regner med at, smart som du er, ikke lar deg plages så alt for mye med svarene min!

Skrevet

Ja, du får bare tenke ditt om at jeg fikk p-piller som 13 åring.

Bedre det enn å ende opp som gravid, vel? :)

Du får ha en fin kveld! Kansje en idè å roe ned peppern litt. Det inviterer ikke til diskusjon, heller irritasjon.

Skrevet

Jeg plages ikke, blir bare flau på dine vegne.. Du minner meg om hitler på en måte..

Skrevet

du må jo skjønne, at lille pernille er imot ppiller til 14 åringer og imot at de blir gravide og at hun har forståelse for at ikke alle barna hører på foreldrene når de skal ha sex første gang ;)

bare satse på at alt går bra da, om din pike skulle hatt sex bak din rygg? og om det skulle gått kalt så tvinge henne til abort? bedre det enn å ta forhåndsregler og sette henne på prevensjon? ja, for all del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...