Tante Blås Squaw Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Inspirert av tråden "Mødre som driter i amming" "Dette innlegget gjelder IKKE de som ikke kunne/kan pule av spesielle årsaker, men de som gir opp... Jeg har inntrykk av at mange mødre (spesielt unge) rettferdiggjør puleslutt eller tidlig tilvenning av runking fordi de heller tenker på seg selv isteden for mannen. Åltså, jeg hadde ikke noen enkel start på pulingen selv og fikk ikke riktig dreisen på det før staken var ca 4 cm. Men jeg gav ikke opp fordi jeg visste så inderlig godt at det var det beste for ham. Jeg hadde perioder jeg var så sår på brystvortene at jeg blødde, jeg fikk brystbetennelse, kuler og klumper som måtte styres med hele tiden. Jævlig vondt i den ene puppen fordi han hadde en nakke skade som gjorde at han ikke kunne suge i rett stilling og, ja... de fleste tingene som kommer med puling. For meg er ikke det gode nok grunner til å slutte å pule! Jeg mener at en mor bør bite tennene sammen og prøve til hun enten får det til eller i samråd med lege/ helsesøster finner ut at det er best å gi seg... Det er min mening, andre?" Poenget mitt med å fjase med dette innlegget? At vi ikke vet 100% hvordan andre kvinner har det, og derfor ikke bør dømme deres valg. Dessuten vokser det opp en masse friske glade barn i Norge på MME )
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Uffda Squaw, jeg har sett på deg som oppegående og reflektert men her har du mista det fullstendig. Skjønner at du prøver å gjøre noe morsomt ut av et annet innlegg men her mislykkes du, dette ble bare flaut. Lykke til ved neste forsøk...
Gjest Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Haha, nå fikk jeg meg en god latter på morgenkvisten :-) Heia, heia. Er så dritt lei de ammeinnleggene her inne. Gidder ikke åpne de lenger engang. Tydlig at noen mennesker ikke har evnnen til å se det store perspektive når det gjelder hvorfor kvinner slutter å amme. Helt merkelig. Jeg som fullammet sønnen min i 6 mnd fordi jeg var hellig overbevisst om at det var det beste UANSETT og sleit som bare det, har faktisk evne til å forstå hvorfor noen ikke fortsetter. Jeg skjønner til og med de som ikke ammer i det hele tatt. Faen heller ( ja, nå banner jeg. ) barnet lider ingen nød av mme. Barnet blir ikke mer sykt av mme. Barnet blir ikke hjerneskadet av mme. Det å være mamma er ikke definert av amming. Det å være mamma er å sikre barnets beste uansett. Og det beste for barnet er å få næring samma pokker hvordan eller hva. Så lenge primærbehovene er dekket er det ingen spedbarn som får det vondt. ( les: masslows behovspyramide. ) Så nå får'e være nok.
*Minnie Mus* Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Hehe helt enig... Amming er oppskrytt. (til tross for at jeg ammet selv)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 hehe ja, enig jeg å. selv ammet i 18 mnd men jeg skjønner at ikke alle vil/får det til av forskjellige grunner. respekterer det
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 Hva med fedre som driter i puling da??? Dette er så ikke likestilling, Squaw!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Mitt barn blir skadet av at venninna mi nekter å amme mer enn fire måneder. Så det så! Alle må gjøre likt, så slipper vi å krangle. Hva med å innføre en tvangsordning, så vi slipper alle disse syke barna som bare har fått mme? Mødre som nekter å amme må i arbeidsleir eller noe...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 Squaw... Nå dreit du deg rett og slett ut! Enig med første svaret ditt her... Har sett på deg som en oppegående og reflektert person, men der tok jeg jammen feil, gitt! Og "ta" deler av teksten hun har skrevet i sitt innlegg om barnet hennes og legge det til ett idiotisk inlegg om pulig er bare nasty! Og ikke greit i det hele tatt!! Man skal ha respekt for det hun forteller fra sin situasjon som helt tydelig ikke var lett for henne, og hun skal heller ha ros for at hun klarte å gjennomføre ammingen selv om det ble så vanskelig, ikke slik dritt som dette!! Kunne vært morsomt, men når du gjør sånt er det nesten så jeg blir kvalm av hele deg!! Nå er du bare en DIB Bitch som jeg ikke har en dritt respekt for lenger... Og en ting til! HI i det inlegget har helt rett i det hun sier, at du ikke er enig gir deg ikke rett til å være så jævla respektløs at du gjør slikt som dette...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #10 Skrevet 15. desember 2010 HEEELT ENIG! 16:37!!! Det der var skikkelig lavmål... Å bruke hennes tekst i et så disgusting innlegg... Makan! Hadde noen brukt min tekst på den måten som du gjør mot henne her hadde jeg blitt fly forbanna, så jeg håper hun svarer for seg selv... Dette var både respektølst, ekkelt og smakløst!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #11 Skrevet 15. desember 2010 Jeg har ikke lest det opprinnelige innlegget, men jeg antar at man bare kan erstatte puling med amming? Og mann med baby? Jeg mener ikke det er særlig beundringsverdig å drive på slik med amming, å pine seg gjennom det, slite med vondt og blod og alt mulig. Jeg mener det er på kanten til å være syk i hodet. Hvordan vet jeg det? Fordi jeg holdt på med sånt tull selv, heldigvis tok jeg til fornuft og gav barnet mitt mme. Man er temmelig skrudd i hodet om man tror det er så fantastisk bra for barnet at man ammer, at man gidder å lide seg igjennom sånt, man mister litt perspektiv. Jo flere barn man har, og jo eldre de blir forstår man seg på at det gjelder å prioritere, jobb og penger vs barnehage? Bære sutrende unger og ikke få klar middag vs kortvarig sutring og maten på bordet. Amme baby straks vs trøste sjalu 2 åring i fem minutter først. Av og til velger man det ene og andre ganger velger man det andre. Man finner sin balanse. Men er jo litt feilprioritering å slite seg ut fysisk og psykisk for at baby på død og liv skal ha morsmelk. Er jo faktisk de som blir innlagt med infeksjoner, har så mye sopp at de mister biter av brystvorta, det er temmelig space. Og det verste er når de skryter av det etterpå og synest de er så flinke, sykt! Men enda verre er det at de mener det er feil på de mødrene som tar mer rasjonelle valg på vegne av seg selv og sitt barn, og til og med strekker det så langt at de mener de er dårlige mødre. SYKT!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #13 Skrevet 15. desember 2010 Nei, nå ble jeg rett og slett flau på HI sine vegne.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #14 Skrevet 15. desember 2010 Var det mitt innlegg som var kvalmende hilsen 18:23
Tante Blås Squaw Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #15 Skrevet 15. desember 2010 Jeg er da heller ikke her inne for å bli populær.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. desember 2010 #16 Skrevet 15. desember 2010 Stadig like målløs over at folk ikke tar sarkasme og humor her inne. Men dere leste kanskje ikke siste delen? I hvertfall ikke pinlig på HI sine vegne synes jeg. Som forøvrig setter et lite lys på noe annet jeg har stusset litt over på disse sidene selv om det neppe var meningen fra HI å lage debatt på dette. Altså en del kvinners totale fraværende interesse for å jobbe med sexlivet sitt, og kun er fokusert på seg selv og sine følelser her. I hvertfall virker det slik ut i fra det de skriver.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #17 Skrevet 15. desember 2010 Alva: Her inne skal man ikke presse seg til å ha sex for mannens skyld så lenge man ikke ønsker det selv. Og når mannen (etter flere år uten sex) er utro, er han en komplett idiot... Hvis mannen derimot ikke vil ha sex, er han uansett utro. Så når det gjelder sex, er mannen taperen uansett. Ifølge dib.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. desember 2010 #18 Skrevet 15. desember 2010 Hehe.. Endelig en som har skjønt det ;-) Mener jo ikke at man skal presse seg til å ha sex, men i det minste være villig til å finne ut hvorfor lysten er fraværende og jobbe med seg selv her. Noen later til å ha holdningen "jeg har ikke lyst, og det må han bare leve med. Så det så!", det synes jeg blir litt feil.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #19 Skrevet 15. desember 2010 Det kan jo bli årets julegave, ei oppblåsbar ei
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #20 Skrevet 15. desember 2010 I så tilfelle synest jeg ikke det er særlig mindre kvalmende å hinte til at en som ikke ammer er en egoistisk mor som ikke tenker på barnets beste! Det er faktisk sykt å gjøre det, og det er sykt å forvente beundring fordi man har utsatt seg selv for helt unødvendig smerte helsike! Jeg borrer uten bedøvelse når jeg er hos tannlegen, er jeg ikke flink! NEI, jeg tenker du er temmelig sær!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #21 Skrevet 15. desember 2010 Herrgud. Jeg skjønte nesten ingenting av det innlegget der, men forsto at det var sarkastisk. Det har jo ingen sammenheng -og atpåtil var det faktisk ganske nasty!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #23 Skrevet 15. desember 2010 Jeg syns heller ikke man skal presse seg, men som du sier bør man finne ut hvorfor, jobbe med seg selv og prøve. Man får ikke plutselig lyst sånn ut av det blå hvis man ikke har hatt lyst på lenge. Tror også endel vegrer seg etter fødselen, så sklir det bare ut. I tilfeller hvor det faktisk går flere år, har jeg på en måte forståelse for at enkelte menn er utro. De elsker sikkert kona si og vil ikke gå fra henne, men de aller færreste kan leve over lang tid uten sex. For oss er sex viktig, og om mannen har lyst og jeg ikke har kjempelyst (men egentlig orker) har vi sex likevel. Jeg vet jo at det er godt når vi er i gang, og det gjør så mye for forholdet. Vi klarer å bevare gnisten, forelskelsen, og dagene går i grunnen mye lettere.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. desember 2010 #24 Skrevet 15. desember 2010 *humrer* Fantastisk. Se for deg julaften. Mannen tar forventningsfullt opp gaven, stor og flott, og tenker oioi, dette må bli bra. Alle ser på, svigers og alt, og han tar opp en stor oppblåsbar dukke mens kona sier "ja vennen, du sa at vi måtte finne en løsning, så god jul!" ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #25 Skrevet 15. desember 2010 20:48: Tror vel egentlig HI mente motsatt. Nettopp til at man ikke på dødelig skal presse seg til det, om en sliter med det...Og at alle har sine grunner til å velge å ikke amme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå