Gå til innhold

98% av norske mødre er idioter ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe ja det der er merkelig... Fy-fy å ikke fullamme til barnet er 6 mnd, men fullammer du utover de 6 mnd, så er det også galt. Skal ikke være lett å være mor i dag. ;)

For øvrig har jeg et flaskebarn og et som ble ammet, men fullammet kun i tre mnd pga. at vekten stagnerte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De rådene jeg har hørt er at fullamming er best, MED MINDRE BARNET IKKE BLIR METT ELLER VISER TYDELIG INTERESSE FOR ANNEN MAT. Min ble ikke mett og var interessert i min mat allerede fra 3 mnd! I min verden ville jeg da vært en idiot om jeg hadde nektet han grøt og smaksprøver. Enhver mor kjenner sitt barn og dets behov best. Ingen regler uten unntak. Utrolig provoserende tråd..

Skrevet

Ikke sant, hvorfor gjøre det så vanskelig? Jeg tror det hadde vært langt færre tårer der ute om fokuset heller var på at amming er bra, selv om man ikke klarer å fullamme. Kanskje flere hadde orket å amme lengre til og med?

Sånn som det er i dag er det jo mange som tror at et er fullamminga som er vesentlig og derfor slutter de ganske raskt når de ikke klarer å fullamme lengre.

Skrevet

Forresten kakledama, ble ikke provosert over det du har sagt, men av enkelte av svarene her. Følte meg vel truffet. Fordi jeg hadde alle mulige ammeproblemer og gråt i flere uker før jeg fikk det til. Men jeg nektet og gi opp, fordi jeg ville "det beste" for barnet mitt. Når han da begynner å miste interessen for brystmelk allerede ved 3 mnd, så følte jeg at jeg måtte gi han annet i tillegg for å i det hele tatt kunne fortsette å amme. I tillegg har det jo kommet endel kontraforskning som sier at det er gunstig å introdusere mat tidligere.

Ja der har dere min sobstory. Er bare så drita lei av ammepolitikken og jantelov. Det er nok press på oss førstegangsmødre som det er!

Skrevet

Beklager provoserende tråd, men jeg ble fryktelig provosert av artikkelen. Den framlegger statistikken som at 98% omtrent ikke vet bedre. Men det stemmer jo ikke. Norske mødre er opptatt av babyens ve og vel og begynner gjerne med fastføde/smaksprøver fordi barnet stadig er sultent eller viser interesse ... ikke fordi de ikke har skjønt at amming er best.

Skrevet

Veldig enig kakledama. Helsedirektoratet har foresten som mål å redusere antall idioter til 30%... Lykke til med det! Sier seg selv at de ikke kommer til å jekke på ammepresset med slike uttalte mål.

Jeg har forøvrig blitt dummere med alderen og mer erfaring ser det ut til...

Skrevet

Samme her.

Forresten sprøtt at de satser på mer ammepress når man vet at stress og prestasjonsangst hemmer hormonene som bidrar til melkeproduksjon og utdrivning ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...