Gå til innhold

God jul?? HAH, ikke her i huset!

Anbefalte innlegg

Skrevet

sorry HI, men jeg er enig med 21:41

Kjøper ikke historien. Om de bestemte seg for å legge ned, så hadde han hatt rett på dagpenger med en gong + lønn i oppsigelsestid (om konkurs, så har vi lønnsgarantifondet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vell dette skjedde: Firmaet han jobbet for ble kjøpt opp av et annet, helt ok og det fungerte bra et år ca, før han plutselig får en mail om at de har bestemt seg for å legge ned dette Firmaet. Hans "nye jobb" ble å da "overtale" kundene til å bli med videre. Vi tenkte at jaja, det var kjedelig, men hadde da 3 mnd på oss, så dette skulle løse seg, Innen da ville vi begge eller iallefal en av oss være i ny jobb. Kort tid etter dette fikk han permisjonspapirer, da "jobben" hans var gjort. De gjalt fm. 1 desember, han fikk de vell 2 uker før tror jeg.

Verken han eller jeg har vert borti dette med permisjon fra jobben annet enn foreldepermisjon, så tok litt tid å sette seg inn i det. Men alikevell, han skulle vert på nav før, JA. Og det er lite heldig at han har vert treig her, det er ikke likt han, men jeg tror han mistet grepet en liten stund. Jeg trodde faktisk ting var i orden. Men det viser det seg jo at det ikke er. Nå nei, jeg eller mannen er langt ifra uskyldige her... Alikevel, det dere sier stemmer ikke, for det tok ikke lange tiden før han kom seg på nav. Det var iallefal første uken i desember, og har vert innom der flere ganger etterpå.... Først denne uken skulle han begynne å sende meldekort, hvorfor det vet jeg ikke...

Vi hadde ingen oppsparte middler nå, rett og slett på grunn av meg.... Det at jeg ble hjemme med datteren våres et år ekstra gjorde at vi ikke sprte opp noe i denne perioden.

Vi lever ikke "stort" så hadde jeg hatt jobb hadde vi klart oss, hadde dagpengene vert i orden med en gang, hadde vi klart oss...

Det er "historien" som dere kaller det, og tror dere ikke på det spiller det liten rolle, for det var akkurat slik det skjedde....

Jeg skrev ikke inn her for å få dritt, trengte bare å tømme frustrasjonen... Var sint på mannen og alt i dag, bedre å slenge ut dritten het enn til han :P

Men vi klarer oss, og ungene klarer seg, I fryseren har jeg middager til over nyttår om jeg vill, mat ellers er det nok av, det er bare dette med følelsen av å komme til kort som er kjedelig....

Snakket med huseier i sta og fikk utsatt leia... skal se om jeg får utsatt strømmen og bhg i morgen...

Eneste dumme er jo at dette kom midt i julen, men ingen krise, neste år blir bedre ;))

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...