Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 På kontoen står det 127 kr, og i lommeboken har jeg vell ca 200 kr, mannen mistet jobben forrige mnd, og får dagpenger. Men han får ikke noe før etter den 25, da er første dagen han skal sende meldekort... Jeg er arbeidsledig, uten opptjente dagpenger. vi søker selvfølgelig ALT vi kommer over, men bor på et lite sted å det som er av jobber kommer ofte svenskene over og tar :/ Vi har ikke kjøpt en eneste julegave! Utrolig morro å sitte hos mamma og åpne gaver, uten å ha NOEN å gi... hadde tenkt å lage en kurv med masse julekaker, men tilogmed det koster penger. Må jo ha noe å bake de av, og kurv, og noe å pakke det inn med! Formen min er ødelagt, så ikke rart jeg ikke får noen jobb.... kommer på intervjo i halvkoma, og er gravid... Stilig å måtte avbryte intervjuet for å kaste opp! Julaften går jo greit, men vanskelig å nyte, når du sitter der som en fattiglus uten en eneste liten oppmerksomhet å gi.....:/ Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, er bare så lei meg. Gråter og gråter, føler meg som en forferdelig mamma..... Trengte bare å klage litt tror jeg... Barnetrygden kommer jo snart, da har vi iallefall litt til mat, men leia er ikke bettalt, ikke strømmen eller barnehagen heller....
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Gå på sosial kontoret og søk om krise lån/hjelp. Dere vil vel ihvertfall få hjelpt til strøm og husleie
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Dere må da søke sosialhjelp når dere er i en slik situasjon!!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #4 Skrevet 14. desember 2010 Vill vi få det når mannen sansynligvis får penger rett etter jul??
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 Ja dere vil jo få krise hjelp, eventuelt som et lån som må betales tilbake npr han får penger.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #6 Skrevet 14. desember 2010 Ja ,det vil dere få . Dra på nav i morgen tidlig .
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #7 Skrevet 14. desember 2010 Hvor i landet bor dere HI, kanskje jeg kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #8 Skrevet 14. desember 2010 Gå ned på Nav,og trekk lapp til Kommunen. Ha med husleiekontrakt,strømregning,bhgregning,ligninga deres og kontoutskrift fra alle kontoer siste 3 mnd.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #9 Skrevet 14. desember 2010 Få krisepenger av sosialen, og dra dere ned på frelsesarmeen og søk om matkupong!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #10 Skrevet 14. desember 2010 Har du familie du kan låne penger av til dere kommer dere litt opp? Det lønner seg i større grad enn å låne av sosialkontoret. Og det går an å be om betalingsutsettelse på mange regninger, noe som også kan være en ide hvis dere VET at dere får dekket dem de pengene som kommer inn over jul. Og syltetøyglass som er vasket kan du lime bilder på eller serviettfigurer på, så har du laget fine telys-lykter. Lykke til, og husk at det er bare en midlertidig situasjon!!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #11 Skrevet 14. desember 2010 Om han mistet jobben får han da penger med en gang(3 ventedager). Og sosialstønad må dere søke om.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #12 Skrevet 14. desember 2010 Samme situasjon var vi oppi i fjor, bare at jeg var student. Det er den verste julen jeg har oplevd. Resultatet var at vi fikk sååå kort lunte, og kranglet om alt. Det endte med at vi gikk i fra hverandre. Jeg ble tvunget til å bli aleneforsørger for sønnen vår. Og det forble dessverre slik. Jeg er skråsikker på at vi hadde vært en fin familie den dag i dag, dersom vi ikke hadde blitt presset slik. En stund etter fant han seg ei ny dame, og nå er det for seint for oss. Håper det ordner seg for dere, og at julen reddes. Hold ut, for det er i motbakker det går oppover. Klem
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #13 Skrevet 14. desember 2010 Om forholdet deres ikke tålte dårlig økonomi over en periode 15:32 har jeg lite tro på at det hadde holdt særlig lenge uansett.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #14 Skrevet 14. desember 2010 Sier vel alt om dere, han får sparken og du er arbeidsledig!! Glad jeg ikke er barnet deres!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #15 Skrevet 14. desember 2010 Snakk om å sparke noen som allerede ligger nede, 15:36.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #16 Skrevet 14. desember 2010 Sosialen kan hjelpe deg med krisehjelp/lån. Skjønner godt at du trenger å klage litt, utrolig lei situasjon dere har kommet oppi:/ Har noen forslag til hjemmelagde gaver: http://www.ensmakavhonning.com/?zx=5091ec681f5462bb Hjemmelagde gaver er jo kjempe sjarmerende og koslig å lage sammens med familien. Det trenger ikke være så dyrt, men det gjelder å bruke fantasien. Brenne egne cder, decopage på store kubelys, lyslykter av gamle syltetøyglass osv. kan være en koslig liten oppmerksomhet å gi:) Håper at det ordner seg for dere, ingen fortjener å gå rundt å slite sånn i jula.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #17 Skrevet 14. desember 2010 15.35. Det er vel slik at den vanligste grunnen til samlivsbrudd og psykisk sykdom er dårlig økonomi.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #18 Skrevet 14. desember 2010 enig anon. 15:42. Og hvilken holdninger er du det du vidrefører til dine barn da 15:36?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #19 Skrevet 14. desember 2010 Nå fikk jeg i det minste vondt av det kommende barnet ditt. Jeg har masse baby- og barneklær og en haug med leker som mine barn helt sikkert deler med ditt/dine. Hvor i landet bor du?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #20 Skrevet 14. desember 2010 14.58, vi på i hedemark. 15.36, den var bare kvalm! Mannen er regnskapsfører og hadde en god å trygg jobb, frem til de plutselig bestemte seg for å legge ned! Det er mye våres skyld? Jeg gikk hjemme med minsta, fordi vi hadde råd til det da, og skulle begynne å søke jobber nå som hun begynte i barnehage. 16.04, vi har alt etter yngste, så det er ikke det store problemet, er ikke spessielt langt på vei heller, termin i august. Bare formen som ble veldig dårlig med det hele:p Skal nok få orden på det meste, men med litt over en uke til jul sier det seg selv at ingen av oss får noen jobb over natten. Så det er bare denne perioden som er litt hard.... Og neida, forrholdet lider ingen krise grunnet dette, klart litt dårligere stemning enn ellers, men vi vet jo at vi snart skal få stabla oss på beina igjen =)) Takker for alle gode råd, vet ikke hvorfor men kjenner at jeg gruer meg litt for å ta turen til sossialen. Vi får nok låne av familie å leve for, uten problem, men jeg kunne aldri bedt om så mye at vi får dekt opp leia og alt annet.... HI
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #21 Skrevet 14. desember 2010 Leste du svaret rett over deg 18.09? Blir foresten rik på barnetrygden da ))
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #22 Skrevet 14. desember 2010 Men kan dere be om utsettelse på leia, da? Det er jo en løsning det, så slipper dere sosialen. Skjønner VELDIG godt at du gruer deg til å kontakte sosialen. For min del sitter det så langt inne at jeg hadde prøvd alt annet først. Men det er meg da. Uansett ønsker jeg dere masse lykke til og en god jul!!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #23 Skrevet 14. desember 2010 Sukk, blir oppgitt over at 18.09 ikke har annet å bruke energien sin på - ta en alvorlig prat med seg selv feks.
Stratos med 3 barn Skrevet 14. desember 2010 #24 Skrevet 14. desember 2010 Hei Vet dette blir latterlig oppi det hele, men send meg en personlig melding og jeg kan kanskje hjelpe deg litt! Tilbød for en stund siden penkjolene mine til de som ikke har stort, så man i det minste ikke trenger bortprioritere seg selv oppi det hele og jeg kan kanskje hjelpe med mer også Send meg en melding med din str i og alder på barna deres, problemstillingen din har jeg oppfattet....
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #25 Skrevet 14. desember 2010 Jeg ønsker ikke å sparke noen som ligger nede, men hvis din mann er regnskapsfører og selskapet har arbeidet i legger ned så a) kommer ikke det som lyn fra åpen himmel bør en regnskapsfører kunne nok om økonomi til å vite at man må søke om dagpenger c) vite at man melder seg ledig så snart man kan, slik at man får dagpenger med en gang d) sette av penger nok til å ha både barn og plass å bo Jeg kjøper ikke helt denne historien din jeg, er selv utdannet i regnskap og jobber med budsjett, bokføring, avstemming, rapportering osv hver eneste dag, og når man jobber med økonomi så VET man mer om sånt enn de fleste andre, og man legger opp livet sitt etter det. At han du bor sammen med tydeligvis er en gjøk som ikke har tatt det på alvor at han mister jobben rett før jul er et mye større problem enn pengene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå