Gå til innhold

Hva skal DU gi bhg til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt blank, men vil gi noe til ca 50-100 per ansatt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gav aldri noe til bhg........

Skrevet

Jeg har ikke tenkt tanken, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Har da absolutt nok med egen familie og egne venner.

Skrevet

Ingenting.

For det første fordi jeg ikke føler det er nødvendig og fordi 50,- kr pr annsatt ville blitt ca 600,- kr om vi bare hadde gitt til de som er mest på være barns baser. Ungene lager julekort til de de har lyst til.Det får være bra.

Skrevet

Vurderer en kokebok med sunne matretter felles til barnehagen. Det ser det ut sopm om de trenger.

Skrevet

Ingenting. Og de gir heller ikke meg noen gave. Gaver er hos oss forbeholdt familien og noen av de nærmeste vennene.

Skrevet

Jeg skal gi ingen verdens ting.

Utenom et God jul og et smil siste gang vi henter ungene.

Skrevet

De får alltid en diger kake, en fruktkurv og 3 bøker, en til hvert alderstrinn.

Skrevet

Nå spør Hi om hva DU skal gi bhg til jul, skal dere ikke gi er det ingen vits å svare eller?

Skrevet

kjøpte idag sånne kjekspakker med belgisk sjokolade osv.

i fjor kjøpte jeg twist og nøtter, syns det er litt koselig å gi en liten ting jeg, men jeg skriver ikke på pakken det er fra meg eller vesla, jeg prøver snike den inn og slenger den fra meg på kjøkkenet som er like ved gangen der vi kler av ungene, skriver hilsen julenissen :-)

Skrevet

Jo, det er en god grunn til det. Når folk leser her kan det fort se ut som om det er vanlig og forventet at man gir julegaver til de ansatte i barnehagen. Det er det ikke. Noen gjør det og det må de jo få lov til, men de fleste gjør det ikke. Da skal ikke en slik tråd som dette gi noen dårlig samvittighet.

Skrevet

Til 10.49

Ingen som behøver å føle seg forpliktet til å kjøpe gaver til ansatte, men er man fornøyd med barnehagen som passer ungene sine året rundt så er det en koselig ting å gi en liten oppmerksomhet da.

Ja, jeg vet de bare gjør jobben sin,men alikevel syns jeg de absolutt fortjener en liten ekstra oppmuntring, men man behøver jo ikke fleske til med gaver for flere hundre da, men en konfekt eller kjeks eller en fruktkurv eller noe er da ikke all verden å bruke syns jeg.

Skrevet

Som jeg skriver, hvis du ønsker dt så er det selvfølgelig helt greit, men det er ikke vanlig.

Jeg gir julegave til postmannen. Det er heller ikke vanlig eller nødvendig, men det er en person jeg synes fortjener det spessielt. Det betyr ikke at du skal føle deg forpliktet til å gjøre det samme selv om du også er fornøyd med din postmann.

Skrevet

Vi skal gi hjemmestrikkede ullsokker til de voksne på "vår" avdeling og en konfekteske til alle voksne på basen.

Skrevet

Jeg ønsker å gi de noen i år. Vi har verdens beste barnehage (og ansatte!) nemlig ;)

Jeg hadde tenkt å gi de 3 som jobber på "vår" avdeling en vinflaske hver.... men er litt usikker på å gi bort vin til folk jeg ikke kjenner godt egentlig. Tror ikke noen har alkoholproblemer egentlig eller er avholds e.l. men er litt usikker.

Mulig jeg gir bort en flaske med sånn god, hjemmelagt eplejuice og et flaxlodd hengende på (+ julekort) til hver av de.

Blir vel rundt 70-100 kr per person det?

Første året i barnehagen ga vi konfekteske på deling og flaxlodd og når jenta vår sluttet på liten fløy ga vi avdelingen noen leker (til barna som går der).

Jeg synes det er hyggelig å gi bort gaver, samtidig som jeg synes de ansatte fortjener det. Tror ikke det er så mange som gir bort gaver i bår barnehage, men de får maaaange julekort har jeg sett :)

Håper de ansatte ikke synes det er "ubehagelig" å gå gaver da....!

Skrevet

Hvorfor går ikke foreldregruppen sammen om noe? Mye enklere og billigere, så får de ansatte en hilsen fra foreldregruppen med barn.

Jeg jobber i helsevesenet og der vanker det ofte hilsener fra pårørende, hele året men også spesielt før jul. Får mye sjokolade og innimellom fruktkurver. Det kan innimellom bli veldig mye sjokolade så jeg ville stryt unna det iallefall. Jeg ville gitt en flott fruktkurv om jeg absolutt skulle gitt noe eget. Så kan de kose seg med på pauserommet i dagene før jul.

Skrevet

Dette varierer nok fra barnehage til barnehage. I vår barnehage er det et knøttlite mindretall som ikke gir julegave til de ansatte. Jeg vet også at det er vanligere å gi noe enn ikke å gi noe i barnehagene i området her.

Skrevet

I år gir vi en gaveeske med te til de voksne i bhg i år.

I fjor fikk de hjemmestrikket tovede votter + brente mandler.

Skrevet

jeg spurte hva barnehagen ønsker seg. De ønsket seg en ludde lydbok. så da har jeg kjøpt det. An gave både store og små kan ha glede av;-) Lillejenta har kun gått der i 3 uker, så kjøper ikke noe til de ansatte...

Skrevet

I fjor ga jeg en kurv med gløgg, julete og kaffe, samt litt snop og hjemmelagde julekaker, som jeg ga til avdelingen til barnet mitt. Ikke fordi jeg MÅTTE eller fordi jeg følte det ble forventet av meg, men fordi jeg hadde lyst til å gi en oppmerksomhet til de utrolig flinke og rause damene som passer på barnet mitt mye av tiden.

Syns liksom det er litt det jula handler om jeg da, å gi bort, være raus, glede og overraske. Har ingen problemer med at jeg ikke får noe tilbake fra dem, det ville jo bare vært rart:)

Det ble så satt pris på, at jeg kommer til å gjøre det samme i år.

Skrevet

vi har alltid gitt en stor pose med sjokolade og julekort. og skrevet til personalet fra barnet. som de kan ha på pauserommet. dette syns jeg vertfall var veldig koselig når jeg selv jobbet i bhg. pleier gjøre dette til jul og sommerferi. en liten oppmerksomhet :)

Skrevet

en flaske vin hver til de 6 ansatte på min sønns avdeling

Skrevet

De kommer til å få en kurv med litt julekaker og godter tenker jeg. Da kan de kose seg på pauserommet i fellesskap.

Skrevet

Ingenting! I beste fall et julekort... Er kjempefornøyd med personalet og barnehagen, men gir ikke julegave!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...