Gå til innhold

KASTER SNART BABYEN UT AV VINDUET!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun MÅ vugges i søvn, hver bidige natt og hver gang hun skal sove på dagtid. Jeg har fått senebetennelse i hånda pga dette. Har nå fått kortisonsprøyte så dette er over, men jeg må jo fortsatt vugge henne i søvn.

Jeg har prøvd ALT, koseklut, gjøre det koselig i senga, trangt i senga, kaldt på rommet, varmt på rommet, sitte ved siden av henne, kose med henne før jeg legger henne ned i senga, gi pupp, sette på musikk, synge, lese. U NAME IT!! Men hver forbanna gang jeg legger henne ned så reiser hun seg opp å begynner å grine!

Hun er 8 mnd gammel, vet det er tiden da de kanskje begynner å få seperasjonsangst. Men da har hun hatt det sabla lenge. Åhhhhhr! ER så sliten, hvorfor kan hun ikke bare sovne av seg selv? Ferbermetoden er uaktuell!

Og forresten, jeg skal ikke kaste hun ut av vinduet, ville bare ha din oppmerksomhet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp sovepose med sele, fungerer for de fleste.

Skrevet

Hvor lenge lar du henne grine før du begynner å vugge da? Hvis du sitter ved siden av sengen og stryker på henne og prater med henne, kan du bare la henne grine. Da er det ikke seperasjonsangst, hun ser og hører deg jo hele tiden. Det kommer sikkert til å ta en time eller to første gangen, men det gir seg fortere og fortere for hver gang.

Skrevet

Glemte å skrive det, sovepose med sele har vi også prøvd. Men hun blir helt febrilsk.

hi

Skrevet

Hvor lenge lar du henne grine før du begynner å vugge da? Hvis du sitter ved siden av sengen og stryker på henne og prater med henne, kan du bare la henne grine. Da er det ikke seperasjonsangst, hun ser og hører deg jo hele tiden. Det kommer sikkert til å ta en time eller to første gangen, men det gir seg fortere og fortere for hver gang.

Skrevet

Hva med en vugge? Evt kjøp deg en god bæresele (feks Manduca) så du bærer mindre belastende.

Skrevet

du får ta en mild utgave av ferber hvis det finnes ;)

Du må nok bare bite i det sure eplet og innfinne deg i litt hyl hvis du skal ha henne til og sove selv.

Ta henne ikke opp av senga, men la henne ligge og være der sammen med henne.

Skrevet

Hvor er alle svarene blitt av?

Hi

Skrevet

Hvor er alle svarene blitt av?

Hi

Skrevet

Hvorfor er ferber metoden utelukket?

Min svigerinne ga fra seg ungen sin til svigermor i 3 netter, og ville ikke vite hva svigermor skulle gjøre for å få henne til å sove. Etter det sov hun som en stein natta gjennom.

om det er fordi du ikke takler å høre ungen gråte.. Så er du bare svak

Skrevet

Du gjør barnet en bjørnetjeneste og blir SUR PÅ BARNET?! Du virker som en meget gjennomtenkt mor!! ELLER IKKE! herregud å lite smart du er!!

Skrevet

18:33: snakk for deg selv! Forstår du ikke at HI bare er en frustrert og sliten mamma? Selvsagt forstår hun at barnet ikke kan klandres.

Skrevet

Håper noen kaster mora ut av vinduet og tar ansvar for det stakkars barnet!

Skrevet

Kaller folk svak fordi de ikke liker å høre ungen grine seg i søvn... å du er FITTE.

Har hatt samme problemet HI... Min starta når han var 6mnd, og jeg har prøvd ALT, til og med det å la han grine, men ikke en dritt hjelper !

Nå er han 2år, først nå godtar han å ikke bli tatt opp, kan ta tid noen ganger, men jeg er bestemt fordi jeg er såå sliten av det.. Og det tar ganske lang tid her, men merker forbedring :)

Ble ikke noe gode råd fra meg, men men..

Tar på med for lite søvn, sånn er det for de fleste. Har ikke sovet en hel natt på 1 og et halvt år, det gjør noe med humøret på hele familien.. Hold ut, de blir større og det blir bedre med tiden.

Skrevet

Ferber uansett i hvilken grad skal man aldri bruke og de foreldrene som bruker det bryr seg ikke om ungen sin, men kun seg selv.

Skrevet

Maks 30 sekunder.. Jeg har prøvd det også, men jeg gir opp for hun griner så høyt og sier maamaa mamaaa, jeg får så vondt i hjertet mitt da. Og må ta henne opp.. :( Men hun nekter å ligge i senga hvis du skjønner. Hun reiser seg opp på en to tre.

Takk for svar

HI

Skrevet

Så bra du ikke vil bruke ferber *klapp på skulderen for det*

Når det er sagt, så er det ok at babyen gråter og er sinna/frustrert/lei seg, så lenge du er der for henne, i rommet. Det er sånn i perioder at barn gjerne ikke vil legge seg. Akuratt nå sitter jeg med laptoppen på fanget og surfer på en stol ved siden av mitt yngste barn som nekter å sovne alene. Enten sitter jeg her å surfer, eller strikker. Til å begynne med tok det laaang tid, men nå tar det 10-15 min før hun sovner. Ligger å skravler og styrer en stund, før hun blir stille og ligger og titter på meg og sovner trygt og godt.

Så tar du tiden til hjelp, og er tolmodig, så vil jeg råde deg til å sitte ved sengekanten/ i rommet og gjøre noe helt annet, så vil det gå seg til. Du vet iallefall at barnet ikke føler seg forlatt, ensom, alene og redd.

Jeg har 4 eldre barn, og har gjort det samme med de. De er trygge og sovner alene alle sammen. Så du slipper å sitte ved sengekanten i årevis ;)

Skrevet

Oi for noen sinte svar det var her da.. Huff a meg..

Hei 1845

Takk for svar.:)

Håper det blir bedre, ja :)

Skrevet

Finnes det vugger som er beregnet til så store barn?

Takk for tips.

HI

Skrevet

Jeg har prøvd på det også, men kanskje jeg gir opp for lett?

Får prøve neste gang hun våkner. I tillegg til å ikke greie å sovne selv så våkner hun mellom 3-5 ganger i løpet av natten..

Hi

Skrevet

Unnskyld meg? Men ta ansvar for det stakkars barnet?

Jeg lar jo ikke barnet mitt skrike, jeg tar henne opp og koser med henne og vugger til hun sovner? Er det stakkars barnet?

Det der må ha vært ukas dummeste svar, gratulerer 1842!

HI

Skrevet

Vi hadde samme problemet her. Det viste seg at vi rett og slett prøvde å legge han for tidlig. Har nå kuttet den siste luren og holder han oppe lengre i stedet. Da er han rimelig trøtt når han skal legge seg og sovner ganske kjapt.

Etterhvert som han har blitt vant til å legge seg å sove når han kommer i senga er det ikke lengre så viktig at han er supertrøtt når vi legger harn.

Skrevet

Det finnes forresten sånne klosser med fjæring en kan sette på sengen slik at den vugger. Har ikke produsert selv, men vet Brio har slike.

Skrevet

Ei venninne av meg har en sønn som var vanskelig å få til å sove da han var baby. Hun prøvde også "alt", og det som til slutt viste seg å hjelpe, var å heve hodeenden av senga (de bygget opp under sengebena, med bøker). Det er jo verdt et forsøk?

Lykke til!

Skrevet

SLUTT Å VUGGE HENNE!!!!!

Du har senebetennelse!! Når har du tenkt å ta opp kampen? Når hun er 3 år? Du kommer til å miste armene (!) hvis du fortsetter slik!

Min oppskrift: Bestem deg for en kveld du vil begynne. Ikke start før du er 100% sikker på at du klarer å gjennomføre- pass på at du ikke har masse planer for de neste kveldene.

Gjennomfør den faste kveldsrutinene deres og sett deg ned ved siden av sengen.

Overse hyling og grining. Les en bok eller ha med deg en laptop. Legg henne ned med jevne mellomrom (ca 5 min), ikke snakk og ikke gi henne noen oppmerksomhet uten om når du legger henne.

De første gangene du legger henne ned kan du si "Sove nå" el. men ikke snakk etter de to-tre første nedleggingene. Behold roen, ikke hiss deg opp eller vis medfølelse med henne.

Dette kommer til å ta noen dager, men når hun har godtatt at du sitter ved siden av henne så flytter du deg et steg lengre vekk fra henne. Sånn fortsetter du til du sitter utenfor døren hennes.

For guds skyld! Ikke under NOEN omstendigheter må du finne på å ta henne opp for å vugge henne- eller bytte ut vuggingen med kosing i håret, vugging på sengen ol. NÅ er det slutt! :)

Når hun våkner på natten gjentar du dette. For min del flyttet jeg jenta vår inn på rommet vårt i reiseseng fordi hun våknet hele tiden. Jeg orket ikke være våken hele natten og dette fungerte flott for oss. Da hun var moden for det flyttet hun inn på rommet sitt igjen.

Hilsen mamma til en liten frøken med EKSTREM seperasjonsangst. (Hun er 2.5 nå og legger seg ALENE uten å klage på sitt eget rom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...