Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #26 Skrevet 11. desember 2010 Om dere har skriftlig via retten at hun skal ha omsorg til visse tider men ikke har det og dette derfor gjør at dere ikke får avlastning så burde dere kanskje ta det opp med rette instans slik at hun enten må ta sine dager eller dere ber om å få fullt ansvar og da kan få avlastning. (neida, jeg vet at det ikke er gjort på et blunk )
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #27 Skrevet 11. desember 2010 Eet er mye som tyder på at det er stemor som må inn og ta ansvaret når biofar ikke gidder. Og biomor får peset, selv om ikke biofar er hakket bedre. Er SÅÅÅÅ mange stemødre her inne som klager over at mor ikke tar ansvar, mens de selv er så slitne. Hvor i all verden er faren oppi alt dette? Hans unger er vel hans ansvar? Sjelden man hører om stefedre som er helt utslitte fordi mor legger alt ansvaret på ham.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #28 Skrevet 11. desember 2010 06:31, hvor har du det fra? En mann som ikke jobber, ikke gidder å ha barna sine og ikke betaler bidrag, han blir IKKE sett på som ubrukelig her inne i det hele tatt. Han blir syns synd på, fordi han helt sikkert oppfører seg på denne måten fordi *mor ikke slipper ham til* nok. En far kan ikke gjøre feil her inne, bare mødre som kan det. BIOLOGISKE mødre, that is.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #29 Skrevet 11. desember 2010 Det er ingen som leer på et øyelokk når en mor tar hovedansvaret for barneflokken, mens far bare avlaster litt innimellom. Ingen applauderer henne. Ingen spør hvorfor ikke far stiller opp mer heller. Men når det er FAR som har mesteparten av omsorgen, da er det selvsagt STEmor alt ansvaret havner hos, og i stedet for å angripe rett person da, som selvsagt er far, så er det biomor som får gjennomgå av stemor. Det er biomor som ikke tar nok ansvar, alltid!
SuperGlad Skrevet 11. desember 2010 #30 Skrevet 11. desember 2010 Dere som hakker på HI og sutrer om at mødre ikke blir applaudert når de har hovedomsorgen bør bare rulle inn gjeipen. Her er det en familie som tydelig trenger avlasting da det tydeligvis er barn med en diagnose som er slitsomt i seg selv. Ett barn er en ting, men det er to (2!!!!) barn som har diagnoser som kan slite ut hver å en familie. Å her er det snakk om at Biomor egentlig skal ha vanlig samvær med barnet, å derfor blir den nyskapende familien nektet avlastning! Det er ikke snakk om stakkars pappaer som har hovedomsorgen, ei stakkars stemor som må ha andre sine barn. Det er snakk om en familie som har krevende barn 100% av tiden, å står fast når det gjelder avlastning! Er det mulig å være så bitter å ikke se lengre enn sin egen nese?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #31 Skrevet 11. desember 2010 Jeg skjønner at du er sliten HI men jeg skjønner ikke hvorfor du klager sånn med de barna, selv om de ikke er "normale". Jeg har et barn på 9 år som har veldig høy grad av ADHD og går på sterke medisiner, i tillegg har han alvorlig astma. Det er et barn med to veldig krevende diagnoser. Bare medisinbruk tar 2,5 timer pr dag (delt på morgen og kveld). I tilegg må alt vi gjør gå på rutiner, vi har skjemaer for nesten alt. Ting må planlegges lenge på forhånd og de må snakkes om. Barnet er født 9 uker for tidlig og hele livet hans har det vært leger, sykehus og medisiner involvert. Ikke en gang har jeg klaget og sytet om hvor sliten jeg er, hvorfor? Fordi han er et mirakel, han er snill, god, kjærlig, omsorgsfull, krestiv og verdens beste. Jeg har svigers som stiller opp inni mellom når det er behov for at han skal ha "foreldrefri". Vi bruker aldri ordet barnefri sammen med han for det er litt negativ betonet. Mitt råd til deg og mannen din er, gå i retten, søk om å få full omsorg over barna, evt at biomor kan få lov til å komme på besøk, be om avlastningshjem for barna (min vil ikke, liker ikke fremmede), søk om å få støttekontakt til begge barna. Dere må få dette i orden FØR babyen kommer, for uten vil babyen komme sist pga de to andre. Men jeg håper for guds skyld at du aldri bruker ordet "unormal" når barna hører, mitt barn har spørt hvorfor han ikke kan være som de andre, da svarer jeg at det er han bare at han er ekstra spesiell <3
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #32 Skrevet 11. desember 2010 ..Til hvorfor biomor ikke vil ha ungene?? Hvorfor må de fleste her kaste dritt til stemor som elsker sine stebarn, men som trenger litt avlastning i blant, for å samle krefter til en hektisk hverdag, med 2 barn som krever ekstra mye? Der MOR gir blaffen i ungene sine. Dere sier at FAR må stille mer opp, men HI har ikke sagt noe om at han er fraværende. Det er - i mine øyne- beundringsverdig at HI vil hjelpe sin mann med dette ansvaret, det er nok ikke alle som hadde gjort det, selv om de elsket han høyt. Dere må også slutte å sammenligne egen situasjon med HI sin hverdag. Det er nok masse dere ikke vet om hvordan dagene er for HI, hvilke utfordringer hun står ovenfor, selv om hun har valgt dette selv. Det er så mange bedrevitere her, kan dere ikke støtte og oppmuntre istedenfor å si at hun må ta seg sammen! Jeg synes du er tøff HI, som vil dele dette ansvaret med din mann, jeg vet ikke om jeg hadde klart det, ( Ja, jeg er stemor til en tenåring som får lov til å gjøre som hun vil av sin mor, bare det er utfordring nok for meg)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #33 Skrevet 11. desember 2010 "Dropp" biomor og ta kontakt med barnevernet/kommunen og søk om avlasting (iform av f.eks familie eller støttekontakt). Barn med spesielle behov kan ha rett på slike tiltak. Forstår at du er sliten, og hvis det ikke er noe hjelp å få i biomor, så må dere søke om tiltak til barna. "Vanlige kjernefamilier" tar også imot slike tiltak, det er absolutt ikke noe nederlag. Det skal være for familiens beste.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #34 Skrevet 11. desember 2010 14:12 Ja, her er det åpenbart en familie som trenger avlastning. Så får de skaffe seg det da, slik som alle andre familier som trenger avlastning! Slik jeg leser Hi så er det bare en eneste stor klage på slemme biomor som ikke stiller opp. Ok, skjønner at det er noe dritt, men hi er ikke den første i verden som må forholde seg til bioforeldre som ikke stiller opp. Dette er et ganske vanlig problem rundt om ettersom jeg skjønner. Så hvis hi slutter å bruke energi på å syte og klage på mor, så bør hun heller gjøre noe med problemet og skaffe avlastning! Og hvis far og stemor faktisk ikke får avlastningen de har krav på, så får de syte på det offentlige da. Og nei, jeg er ikke bitter selv om jeg ikke faller i nesegrus sympati ovenfor hi, jeg bare klarer å se "litt lenger enn min egen nese".
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #35 Skrevet 13. desember 2010 Hadde HI skrevet dette som biomor som klagde på far og stemor som ikke hadde orket å ha ungene mer enn 2 timer annenhver uke, eller mindre, ville det blitt masse sympati til HI. Om Hi da var i et forhold, ville låta vært at far og stemor måtte ta seg av ungene slik at HI skulle få tid til sin nye mann. Hadde hun vært singel, måtte hun få en pust i bakken. Stemødre skal bare holde kjeft de, og gjøre som de får beskjed om(av DIB-damene). For dette har de valgt selv. Nemlig!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #36 Skrevet 13. desember 2010 Det værste er vel usikkerheten og manglende mulighet for planlegging? En avtale er en avtale og det er mannen din som må sørge for at den blir oppfylt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå