Gå til innhold

62.000 kr utbetalt i dag! Jippijuuuu!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så heldige dere er :)

Samboer fikk utbetalt 31 000 denne mnd(pleier egentlig å ha utbetalt 15 000). Så jeg er happy for det da :) alle monner drar :)

 

Selv er jeg student med en skarve inntekt på 7700 kr lånekassa og barnetrygden. Hurra!!

Men jeg skal ikke klage, de aller fleste må gjennom denne tida. Samboer skal ta sin utdannelse når jeg er ferdig med min, siden vi ikke klarer oss økonomisk med begge som studenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men jeg mener at det lureste man gjør som foreldre er å hjelpe sine barn når de trenger det, istedenfor å la dem arve penger når de allerede har fått seg hus og bil. Dersom man ser økonomien som en helhet sparer man mye på det i forhold til renteutgifter vi slipper på studielånet osv, dersom man sammenligner det med evnt. arv.

 

Men jeg vil presisere at mine foreldre ikke selv har måttet forsake noe for å hjelpe oss. Det villle jeg ikke ha likt.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg mener at det lureste man gjør som foreldre er å hjelpe sine barn når de trenger det, istedenfor å la dem arve penger når de allerede har fått seg hus og bil. Dersom man ser økonomien som en helhet sparer man mye på det i forhold til renteutgifter vi slipper på studielånet osv, dersom man sammenligner det med evnt. arv.

 

Men jeg vil presisere at mine foreldre ikke selv har måttet forsake noe for å hjelpe oss. Det villle jeg ikke ha likt.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbud av mine foreldre om å få forskudd på arv, slik at de kunne finansiere studietiden min. Men jeg takket nei. Har en mann som jobber(men tjener ikke all verden), men føler det blir feil at jeg som voksen skal ta imot penger på det grunnlaget. Kan han noe med stoltheten min å gjøre...hehe... vet ikke jeg altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes ikke det var vanskelig å ta imot siden mine foreldre fikk samme hjelp av mormor og morfar. Og jeg kommer som sagt til å gjøre det samme for mine barn.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vedstår meg selvsagt at jeg ikke unner noen lønnsinntekt i millionklassen. Absolutt ingen gjør seg fortjent til det. "Misunnelse" i denne sammenheng er rettferdighetssans, verken mer eller mindre. Folk med millioninntekter som innbiller seg at de fortjener det, er bare å forakte. De er dumme mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg har økonomisk mulighet til å hjelpe mine barn når den tid kommer. Men ellers mener jeg at de har ikke vondt at å bo på studenthybel og leve som student i noen år( håper da at de tar utdannelse før de får barn). Jeg derimot fikk barn altfor tidlig..hehe..men nå har gubben tatt over forsørgelsen av meg de neste 3 åra. Så skal mine foreldre få slippe den byrden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg levde også på hybel og hadde det samme å rutte med som mine medstudenter. Men til forskjell fra de fleste av dem så kom inntekten min fra foreldrene mine og ikke fra Lånekassen.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får vi 90 000 kr denne måneden.

Mannen får 70 000 halv skatt og bonus.

Jeg får 20 000 kr. (jobber ikke)

Skal ikke klage..men har utgifter på 30 000 kr hver måned bare i regninger på hus,bil og strøm etc..så pengene forsvinner uansett..men setter nok av en del på sparekonto nå:)

 

Når det er sagt så synes jeg det er tåpelig å skryte over dette, slik som du skriver det så hørres det nesten ut som du skriver det på facebook og overalt...ikke vet jeg, vet bare at det er ikke pengene som teller men hvordan man har det ellers i julen med venner og familie! punktum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver det her som anonym og jeg ville aldri drømme om å hverken si det høyt eller skrive det på fb. Og selvsagt er juelfeiringen sammen med familie og venner det viktigste.

 

Men jeg er heldigvis ikke så prektig at jeg ikke tillater meg å fryde meg over de ekstra kronene:)

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, har ikke lest mange av svarene, men tenkte meg at dette kom til nå provosere enkelte. Nordmenn tåler jo ikke at andre har mer penger enn dem. Å snakke om penger er mer tabu enn sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oki da er det jo greit :) skjønner at ikke alle har råd til å betale tilbake et studielån. Da kan det være greit å få hjelp av foreldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god egenskap at vi er tilhengere av rettferdighet. Jeg misliker folk som går rundt og tror at de er flere ganger mer verdt enn oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig måned for oss; ca 85 000,- utbetalt

Denne mnd i brutto lønn ca 82 000,- (altså mindre enn vanlig, grunnet mye fri forrige måned, etter eget valg)

Men så får jeg 300 000,- ekstra neste uke da, i bonus:) Helt greit liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmer vettet av meg at du villig lar deg forsørge av en mann når du har mulighet til penger andre steder fra. Fysj, dumme kvinnfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff mannen bidrar med lønna si og jeg bidrar med halvparten av det han tjener Om et par år er det jeg som må forsørge mannen min. Huff, så fælt :)

Mye bedre å la foreldrene mine forsørge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke normal mnd.lønn, bare så det er sagt. Mesteparten er bonusutbetaling. Klart vi fortjener det, hadde vi vært dumme hadde vi aldri kunne gjort oss fortjent til noe sånt. Kan du ikke heller være glad på våre vegne, at vi slipper å ta opp mere lån. ;)

 

Smiiiiil, det er JUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at de mener de er mer verdt enn andre?? Blir det mer rettferdig for deg om vi kun får 10 000 utbetalt da? Pengene det er snakk om i dette innlegget er for lommerusk å regne i forhold til hva f.eks en fotballspiller tjener, eller en filmstjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mye misunnelse i denne tråden. Ingen snakker om at man er mer verdt som person, men selvfølgelig er man mer verdifullt som arbeidstaker når man får veldig høy lønn. Det gjelder gjerne folk som har mye utdannelse, det er faktisk slik i Norge at det ofte lønner seg ikke økonomisk å ta utdanning. Tenk på alle årene man ikke har noe lønnsinntekt mens man studerer, er man ferdig har man studielån som må betales ned. Tar flere år før man i det hele tatt kommer på samme nivå med dem som begynte å jobbe rett etter videregående.

 

Mannen og jeg jobber også i staten, han har lederstilling. Vi fikk utbetalt idag 78.000 kroner, han hadde noe overtid i november. Er det sykt mye egentlig? Han er sivilingeniør, jeg siviløkonom, 41 og 38 år gammel og dermed en del år erfaring. Hadde noen fortalt meg at vi ikke fortjener det ville jeg blitt ordentlig sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...