Gå til innhold

62.000 kr utbetalt i dag! Jippijuuuu!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Litt senere i des, får vi også 5.000 i aksjeutbytte og barnetrygda. Altså får vi utbetalt nesten 70.000 kr i des.

 

Utgiftene våre er i underkant av 20.000 per mnd. Mat da ikke medregnet.

 

Så deilig!!!!!!!!!!!!!!!1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oioi, så deilig da.

 

Hvordan klarer dere å ha så lite utgifter?

 

Vi leier (får ikke lån), men har allikevel mer enn dere ut,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler ca 11.000 på boliglånet vårt (2.1 mill) og resten går til div og bhg koster vel ca 4.000 (?) for to barn. Bilen bruker vi nesten ikke da vi bor i sentrum. Telefon ca 600 kr. Strøm ca 2.500 per mnd (kanskje mer nå når den er så dyr) og resten til div. regninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å nå kjente jeg at jeg nesten ble litt misunlig... Men dere har jobbet for det så kos dere masse med det som er til overs... Ha en riktig god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser nå at utgiftene kanskje er litt høyere med dyr strøm og fast trekk til forsikring. Min andel av fellesutgiftene som skal dekke dette er 10.000 og mannen betaler det samme inn til felles konto. Men siden han tjener mer betaler han alle regninger som vi ikke har dekning til på felle konto samt alle uforutsette utgifter.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jula blir sikkert fin likevel. Mente ikke å triumfere, ble bare så glad. Elsker å ha penger mellom hendene, overfladisk som jeg er.

 

Vi har ikke studielån eller billån, og dette hjelper selvsagt mye. Vi var så heldige å få dekket studier av våre foreldre, og så fikk vi bil fra svigers til bryllupet.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to stakkars statsansatte, så det er mye for oss:) Irriterer meg av og til at mannen min er den som har lengst utdanning av alle vi kjenner (8 år), men tjener nesten minst. Jobber som lektor og har 460.000 kr i året. Til sammenligning tjener en av våre beste venner 800.000 kr i året som ingeniør med 3-årig utdanning.

 

Selv har jeg 3-årig utdanning og tjener 380.000 kr i året som 1.konsulent.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får brutto utbetalt ca 200 000,- denne mnd. Kommer godt med nå som vi holder på å bygge garasje. Greit å kunne betale for den kontant. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi og er statsansatte, men har lederstilling da :-) Har 670 000 og 780 000 i lønn. Men jeg tøysa når jeg spurte om 62 000 var mye, for det er det! Veldig deilig med julelønna, men fy søren så dyr desember måned blir, med stor familie som skal ha pakker, mat og drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj.... 200.000? Kvaaaalmt mye :( (Er bare misunnelig)

 

Fikk halv skatt jeg og, jobber også som førstekonsulent og har 365.000.. Fikk 24.600.... :((

 

Regner med mannen får litt mer, han skulle ha seg ei skattefri lønn visstnok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke meninga å bli deppa hilsen hun deppa her isted.

 

Jeg har akkurat fått min første faste jobb og skal begynne i den over nyttår. Også i staten som førstekonsulent, det blir jo mer orden da. Og mannen min jobber også i staten med samme lønn. Regner med at vi kan få oss bedre betalte jobber i løpet av de neste 5-10 årene, men sånt tar tid. Og å få fast jobb her jeg bor er jo en bragd bare det:) så ikke bare deppe.

 

Og vi har snart betalt ned bilen. Og det er bra. Jippi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere klart å få dere lederstillinger i staten? Hilsen en som gjerne vil ha noe å sikte mot på lang sikt (he he, beklager teit ordspill).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var meg med 200 000,- du sikter til som født med sølvskje, så kan jeg informere deg om at det er vi slettes ikke! Har jobbet hardt for å komme dit vi er i dag, og vi fortjener verdt ett øre. Litt kjedelig å måtte bruke pengene på garasje, en tur til varmere strøk hadde fristet mer, hehe.....Godt å ha garasje da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg jublet i går fordi jeg fikk så mye i lønn denne måneden. Jeg og mannen fikk nesten 40000 tilsammen inkludert barnetrygd! Det er nesten dobbelt så mye som vanlig...

 

Gleder meg til jeg er ferdig utdannet ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 14000 å leve på i jula... Etter utgiftene er betalt og de små gavene vi har kjøpt, har vi 2000kr igjen, å det skal vi ha til mat og bensin helt til 12. januar.. Jeg vet ikke hvor jeg skal skrike:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig dere er!!!! : )Hadde gledet meg til des lønna kom i dag, men ble så skuffet da jeg sjekket konto, var jo bare ca 4500 mer enn det jeg pleier å ha jo :(

Og det jeg ser på denne linken får jo folk ut mer en et par tusen ekstra denne måneden...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre foreldre er helt vanlige lønnsmottakere, men fordi de selv fikk hjelp fra sine foreldre er de gjeldfrie og har derfor råd til å hjelpe oss nå som vi trenger det, istedenfor at vi skal arve dem på et stadie i livet der vi ikke trenger pengene.

 

Vi lever godt på vår relativt beskjedne lønn pga denne hjelpen, og vi kommer til å gjøre det samme for våre barn siden vi vil bli gjeldfrie til de skal begynne å studere.

 

Jeg mener ikke at dette tilsier at vi er født med sølvskje i munnen, men at vi kommer fra en familie med tradisjon for å hjelpe hverandre.

 

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen med så høy lønn fortjener den. Det er kun snakk om at de får så høy lønn på bekostning av oss andre, og så innbiller de seg selv at de er mere verdt enn de fleste andre pga den høye lønna. Det er til å spy av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...