Gå til innhold

Filmtips ønskes. Gjerne triste filmer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lilja4ever er jo helt jævelig. Var ikke meg selv lenge etter jeg hadde sett den. Anbefaler at du ikke ser den. Det holder å følge med på nyhetene, så blir du oppdatert på all jævelskap i verden.

Jeg anbefaler Slumdog Millionaire, The Blind Side, Changeling,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leide den på Bislett i Oslo for noen år siden. Da måtte de tørke støv av den og lo godt av at jeg leide den. Men jeg elsker jo sånne filmer.

Skrevet

Cold Mountain... Gråter du ikke til den, så kan du det ikke....

Skrevet

Million dollar baby :(

Gråter du ikke masssse av den, er hjertet ditt laget av stein ;)

Skrevet

Gracie's Choice - sann historie, veldig rørende. Er en Lifetime film såvidt jeg vet. Jeg så den på Youtube der den ligger i 8 eller 9 deler, men kan sikkert fåes tak i på annen måte også.

Pay It Forward - gråt som en helt første gang jeg så den, og lenge etter den var slutt også. Bodde med en venninne som kom hjem rett etter at jeg hadde sett filmen, og hun fant meg gråtende på sofaen. Roet meg ned, men når jeg skulle forklare henne hvorfor jeg gråt, så gråt jeg bare enda mer. Pleier å se denne når jeg trenger å gråte litt, selv om det aldri blir det samme som å se den for første gang da.

Man On Fire - dette er en action/drama, men en utrolig god film, og slutten får virkelig tårene til å trille i fritt fall, gang på gang!

Har sikkert flere også. Elsker grinefilmer! Kommer tilbake til det når jeg har fått tenke litt :)

Skrevet

Vil forresten også slenge inn en anbefaling for Lilja 4-ever som noen har nevnt før meg. En utrolig sterk og trist film. Kan se den gang på gang uten å bli lei.

I Am Sam er også en fin film. Ikke av den tristeste, men en kjenner det litt i hjerterota alikevel.

12:07

Skrevet

Selena

Riding In Cars With Boys

Speak (fra 2004 , er flere filmer med denne tittelen)

Changeling

Skrevet

Simon Birch

A Little Princess

Jeg lette etter tittelen på en film som handlet om en jente som blir plassert hos et familiemedlem, hvorpå hun blir mishandlet og etterhvert bundet fast i kjelleren og torturert av denne damen. Barna og etterhvert vennene deres finner jenta i kjelleren, men istedet for å hjelpe, så begynner de også å torturere henne. En fæl og trist film.

Fant en som heter "The Girl Next Door", men er usikker på om det var denne jeg opprinnelig lette etter, da jeg ikke helt kjente den igjen av traileren. Men er det den jeg mener, så er den absolutt verdt å se.

Skrevet

"An American Crime" heter den filmen jeg opprinnelig lette etter tittelen til, det var altså ikke The Girl Next Door som var den filmen jeg tenkte på, men handlingen er jo uansett lignende.

Uansett, An American Crime:

"The true story of suburban housewife Gertrude Baniszewski, who kept a teenage girl locked in the basement of her Indiana home during the 1960s."

Anbefales!

Hilsen 12:43

Skrevet

A walk to remember, utrolig fin..

Skrevet

Jeg vet at desse allerede har blitt nevnt, men jeg må bare anbefale de!

Selena

Pay it forward

The blind side (Den er såå fin!)

A walk to remember

Legger til:

The Notebook (denne MÅ du se om du vil se en trist gråtefilm)

The last song (tenåringsfilm da men.. )

Skrevet

The Blind Side med Sandra Bullock er en kjempebra film basert på en sann historie, virkelig verdt å se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...