Gå til innhold

Syntes dere det nyfødte barnet ikke var pent???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var faktisk litt bekymret for det samme som deg, hi: Men han var verdens fineste. Han ble tatt med ks da, så var ikke flat og gul og blå. Han hadde verdens nydeligste røde lepper (arvet fra meg, hehe) De stod slik i kortrast til den hvite lille tassen. Han så veldig morsk ut da :)

Nå er han snart 6 mnd, og jeg får stadig kommentarer om hvor søt han er, hvilket jeg synes er hyggelig. Men han ER veldig søt da - langt penere enn hva vi trodde vi skulle få til. Perfekt alt sammen, øyne, nese, ører:)

Nå ligger han forresten i nettoen på et pledd framfor peisen, det er det beste han vet.. Hvem vet, kanskje han blir nudist når han blir voksen, hahaha :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

14.28 gremlinser ER jo søte da!!! :) hehe.

jeg hadde i allefall gjærne ville ha en :) men kanskje ikke de som kommer UT av gizmo da :P selv om de er litt søte de også :P

Skrevet

Jeg har tre barn. Alle tre har sett ut som syvende far i huset etter fødsel (noe de fleste nyfødte gjør;).

Den eldste var den minst heldige. Hun så ut som en gorillaunge. Fødselen var hard for oss begge og det syntes godt på henne. Merkelig hodeform og blåmerker over øyne/nese og sprengte blodkar i øynene.

Hun var jo såååå nydelig da! Synes vi. Fikk litt sjokk da vi så nyfødtbildene igjen noen måneder etterpå. Så hun virkelig sånn ut?

De to andre så bedre ut etter fødsel, men de var syvende far i huset de og! ;)

Skrevet

Hehe, må innrømme at jeg humret litt for meg selv av det svaret... "så nesten ut som en frosk"

Han er sikkert veldig pen:)

Skrevet

Jeg synes jenta mi var pen fra første stund. Men jeg kjenner en del som ikke syntes at babyen var så pen med en gang. Jenta mi var ganske liten da hun kom ut et par uker før termin. Hun var derfor ikke sånn sammentrykket eller rynkete. Hun hadde mye mørkt hår og pen hud uten flekker. De som ikke har syntes babyen var så pen med en gang har som regel fått ganske store babyer og et par av dem over termin også. De aller fleste er vel litt mer hovne og røde i huden også sånt de første dagene. Blir gjerne penere etter et par dager.

Skrevet

Som alle andre mødre er jeg velsignet med det vakreste barnet!

Men han så jo ut som et rumpetroll da han ble født. Helt nydelig:-)

Skrevet

Noen barn er IKKE pene rett etter fødsel..har sett mange pene men mange ikke pene også.

Mi eldste var rød og blå etter en hard fødsel så hun så annerledes ut enn jeg trodde pga alle merkene stakkars:( Men de forsvant jo fort heldigvis!

Nummer 2 var rett slett og nydelig..masse tykkt svart hår, gyllen hud, store mørke øyne, og akkurat passe perfekt lengde og vekt (3.3kg)

Til og med sykesøstrene kalte henne for den "Lille dukka" :)

Skrevet

Jenta mi var tjukk, flatklemt og lilla, og det første som slo meg da jeg så henne første gang var "stakkar, ser du sånn ut du da". Heldigvis hadde jeg ingen illusjoner om at hun skulle komme ut seende ut som Maria Bonnevie, så det la ingen demper på morsfølelsen;)

Skrevet

Jeg må ha babybriller på eller noe sånt for jeg har ikke sett en nyfødt jeg ikke syntes var skjønn.

Skrevet

Jeg syntes ikke barnet mitt var fint, selv om ALLE på barselsavdelingen påpekte hvor nydelig og nett hun var.

Syntes hun så merkelig ut, men sa det selvsagt ikke til noen. Tabu slikt.

Hun ble finere etterhvert, og nå er hun helt til å spise opp;)

Skrevet

Jenta mi var litt avlang i hodet, blodig og litt blålig. Rent objektivt sett kan man vel si at hun ikke var videre billedskjønn rett etter fødsel.

Likevel var -og er- hun verdens deiligste, fineste og søteste lille jente!:)

Skrevet

Jeg syns hun var helt nydelig fra det øyeblikket hun ble lagt på brystet mitt.

Jeg prøvde å ta mms-bilde av henne, men de bildene ble ikke fine, da munnen og nesa ble mye større enn i virkeligheten. Hun lignet ikke på seg selv.

Så jeg fikk meg ikke til å sende bilder av henne til noen før jeg fikk lagt inn de digitale bildene på pc.

Jeg syns fortsatt hun er nydelig når jeg ser tilbake på disse bildene.

Skrevet

Mange er pene, men ikke altid på bilde... blir alltid overrasket over hvor mye penere de er i virkeligheten enn på mobilen/kamera.. og det er jo bra med alt som er penest ekte=)

Babyen din er sikkert nydelig!

Skrevet

Min første baby var ikke pen...syntes rett og slett han var stygg og klarte ikke å venne meg til utseende hans, slet forferdelig med disse tankene og turte ikke si det til noen! Og det tok lang tid, flere måneder faktisk før jeg syns han ble pen å se på..I dag tror jeg rett og slett jeg var en smule deprimert etter fødselen. Men syns faktisk ikke han er pen på de få bildene vi har av han fra den første tiden nå heller, selv om han virkelig er blitt veldig fin med tiden:)

Nr. 2 derimot var virkelig en skjønnhet, jeg ble dønn forelska med en gang jeg fikk henne opp på magen. var kanskje ikke bare pga av utseende, denne gangen hadde jeg ingen høye forventninger. Men hun var mørk, nydelig hud, vakre trekk, fin hodeform, og veldig gjenkjennelig...Og alle påpekte hvor fin hun var. Men denne gangen kom morsfølelsen med en gang!! Og det rare er at alle syns hun ligner på broren..

nr 1 var et etterlengtet barn som vi brukte 5 år på å få, mens nr 2 var en uplanlagt overraskelse, skulle tro det var omvent. Uansett slet jeg med disse tankene, herlighet skulle tro jeg var helt overfladisk og det er jeg jo ikke... Men vi er bare mennesker, og hvis morsfølelsen lar vente på seg er det kanskje vanskelig å "se forbi" flatklemte neser, lange hoder og lilla hudfarge.

Skrevet

14.41 det har jeg også! Første var helt nydelig. Hun var ganske stor og på en måte "helt ferdig" og hun var virkelig vakker fra første sekund. Minsten derimot så ut som en fiskebolle, og jeg syns ikke han var noe fin med en gang. Nå som de er 5 og 8 år er det helt klart minsten som er den "pene" av de to. Største er veldig søt og sjarmerende, men minsten er vakker.

Jeg elsker begge to like høyt likevel=)

Skrevet

Jeg syntes han var verdens vakreste, og slettes ikke sånn som andre nyfødte jeg har sett. Meeen jeg ser jo på bildene i ettertid at han så litt merkelig ut han å :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...