Gjest lillehi Skrevet 6. desember 2010 #26 Skrevet 6. desember 2010 Jeg bor også i Bergen, men datteren min får ikke bruke dette ordet! For meg er det et "mildt" banneord.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. desember 2010 #27 Skrevet 6. desember 2010 jeg bor også i Bergen å får oss er kødder du helt normalt. det er det samme som tuller du. Jeg bruker det, men jeg sier ikke nei nå kødder du til datteren min altså, da sier jeg nei nå tuller du.. men det er godt mulig hun har hørt meg si det.
Jentemammaen Skrevet 6. desember 2010 #28 Skrevet 6. desember 2010 Jeg bor også i Bergen, og dette er IKKE et ord vi bruker. Syns det er stygt og når folk sier det gremmes jeg. Jeg syns frasen "kødder du" er en form for banning, og når folk sier dette lurer jeg på om de er mindre oppegående, spesielt dersom de lar barna sine si det også.. Men kommer gjerne an på HVOR i Bergen du kommer fra, og hvilken sosiolekt du bruker til vanlig. Dersom man snakker litt "slaurete" i utgangspunktet er det vel bare sånn det er, kanskje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå