Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Vi har innsett at vi har behov for to biler slik ting er nå. Vi har vurdert frem og tilbake på hvordan vi skal løse dette. Selge Caravellen og kjøpe en 7 seter og en vanlig sedan eller stasjonsvgn, to 7 setere osv. Med 4 barn bruker vi jo litt plass. Til slutt landet vi på at vi er altfor glad i Caravellen til å selge den, men siden den er en litt dyr bil, så må vi da gå for en billig "mini-bil" som nr 2 bil. Altså de minste 5-seterne man finner. Så får den som henter/leverer i bhg ha caravellen og den andre 5 seteren. Siste avgjørelsen glemte vi og dele med ungene, som ellers er blitt oppdatert i våre bil-planer. Så hadde pappaen med seg guttene og svippet innom en bilforhandler for å bare kikke på en av biltypene vi har snoket litt på via nettet. Han og guttungen på 8 år stopper foran den og pappaen sier "der er bilen vi tror vi ender med å kjøpe", hvorpå 8 åringen ser litt usikker opp på sin far og utbryter "Pappa, si at du kødder nå da!" Når pappaen svarer benektende ser 8 åringen oppriktig bekymret ut og sier "jammen pappa, du vet at vi er fire unger ikke sant? Se på den da, det er ikke plas til alle oss der!" Haha... Skal ikke være lett å forstå seg på disse rare foreldrene sine altid ;-)
Synn(d)e Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Pleier deres 8 åring og bruke slikt språk?
vårina Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Er det mulig å henge seg opp i alt eller?? Du overlord kan umulig ha barn..i tilfelle du har så tenker jeg at du kommer til å få deg endel overraskelser fremover. JESSSSSSSSSSUSS...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2010 Etter å ha finlest innlegget mitt et par ganger er jeg fortsatt like (lite) langt. Jeg skjønner faktisk ikke hva Overlord reagerer på i det hele tatt? Han sier inen stygge ord, og han ble oppriktig bekymret og sa ikke noe i et frekt tonefall heller, men av ren og skjær forbauselse. Håper jeg kan bli opplyst om hva som var så ille?
lykke74 med 3 små Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Regner med at det var ordet "kødder" det ble reagert på.
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Kanskje at han brukte ordet "kødde"?? Jeg har aldri tenkt på det som et stygt ord da, og reagerer ikke når folk rundt meg bruker det.. http://vgd.no/samfunn/spraak/tema/1118213/tittel/ordet-koedde/innlegg/16387320/
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. desember 2010 Nhæ? Noen som reagerer på ordet "kødde"? Kødder du, hehe... I få fall kan jeg berolige med at dette er helt normalt å si her vi bor for de fleste mennekser under 40 år (og en del over også faktisk). Et slang-uttrykk som nærmest har utviklet seg til en sosiolekt i dette området. Både pappaen og jeg bruker dette ordet, og det samme gjør tanter, onkler osv, til og med ene bestefaren (sikkert miljøskadd siden han er lærer på ungdomsskole ;-)). Veksler rett og slett mellom ordene "kødde" og "tulle". Jaja, det var jo også noe å henge seg opp i ;-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. desember 2010 Hehe... Morsom lesing her. At "din kødd" betyr noe stygt (tissefant ;-)) er en ting, verbet "å kødde" har jeg aldri tenkt på som annet enn et annet ord for å tulle :-)
Synn(d)e Skrevet 5. desember 2010 #10 Skrevet 5. desember 2010 Vel, her vi bor (ja vi har barn) er det ansett som stygt å å bruke verbet " å kødde". Kan tenke meg det er på nivå med å si "faen"
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 5. desember 2010 Ok, da er det store forskjeller ute og går. Her er det dagligtale :-) Banneord er selvsagt ikke lov, og bortsett fra en kort periode i 6-7 års alderen der han testet ut hva vi godtok (og vi godtok ikke noe!), så har han aldri bannet hjemme. "Å kødde" er ikke en gang i nærheten av et banneord for oss, bruker det og til og med selv foran barna til stadigheter, og ville aldri gjort det om jeg anså det som et banneord.
Mammapudding Skrevet 5. desember 2010 #12 Skrevet 5. desember 2010 Hvor bor du da Overlord? Og du Alva? Er selv fra troms, og her sier til og med 3-åringen:"slutt å kødd mamma"..og det betyr: "slutt å tull mamma"..ikke noe stygt med det.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #15 Skrevet 5. desember 2010 Bergen. Ordet blir brukt både i bhg og på skole. Regnes nok for litt mer "voksent" og røffere enn ordet "tulle", men like fullt helt akseptert som ord.
therehag Skrevet 5. desember 2010 #17 Skrevet 5. desember 2010 Jeg bor også i oslo og har vokst opp her. Maaaange her som bruker ordet kødder. Kanskje ikke det du sier i et jobb intervju, men med venner og familie.
Synn(d)e Skrevet 5. desember 2010 #18 Skrevet 5. desember 2010 Kanskje vanligere hos ungdom? Jeg hadde derimot reagert om mitt barn snakket slikt. Forsøpling av språket.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #20 Skrevet 5. desember 2010 Tja. Er vel litt mer vanlig blandt ungdom, men til og med mannen sin 89 år gamle bestefar sier "kødder", hehe... Beklager Overlord, men dette ordet er nok på vei for å bli. Du trenger ikke å bruke det selv, og du kan nekte barnet ditt å bruke det i deres hus, men du kommer nok ikke helt utenom det uansett hvor mye du mener at det er et grusomt ord.
Tøysetipp Skrevet 5. desember 2010 #21 Skrevet 5. desember 2010 Jeg hadde også reagert og sagt at det var et ord vi ikke skal bruke. Men, situasjonen var jo morsom. Kanskje mest fordi han sa kødder.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #22 Skrevet 5. desember 2010 Ja, det er ikke et ord han bruker så ofte, så sier litt om hvor sjokkert han ble ;-) Stakker, lurte vel på om det hadde rablet for farens om ville ha den bitte lille knøttebilen til vår stoooore familie ;-)
Vipsenmamma Skrevet 5. desember 2010 #23 Skrevet 5. desember 2010 Ikke bare overlord som reagerer på det ordet. Aldri om min datter får si "å kødde" , og aldri om hennes far eller jeg bruker et så stygt ord heller.
ano`num *17.03.10* Skrevet 5. desember 2010 #24 Skrevet 5. desember 2010 "Kødder du?" er helt normalt her også! Likestilt med "hæ?" når vi helt klart har hørt hva som ble sagt. Må si jeg synes det siste er verst jeg da
Vilja<3 Skrevet 5. desember 2010 #25 Skrevet 5. desember 2010 Kødder, et banneord? Har aldri tenkt tanken. Her bruker vi det alle mann:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå