Gå til innhold

Hvor mye får barna deres til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig i den Minnie Mus.

Vintertøy regnes ikke som julegaver her heller.

Helt ærlig syns jeg det er forferdelig skrive at en 2 åring ikke får noe særlig i julegave siden han kostet så mye i bhgstart. Sikkert ulovlig skrive det her, mens ingen ser ut til å reagere på at noen spør om "er dere gale" da en bruker mer enn de;) Er kanskje bare den veien det er lov si meningen sin?;)

Her bruker vi ca 2000 på julegaver til barna.(pr.snute altså)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i den Minnie Mus.

Vintertøy regnes ikke som julegaver her heller.

Helt ærlig syns jeg det er forferdelig skrive at en 2 åring ikke får noe særlig i julegave siden han kostet så mye i bhgstart. Sikkert ulovlig skrive det her, mens ingen ser ut til å reagere på at noen spør om "er dere gale" da en bruker mer enn de;) Er kanskje bare den veien det er lov si meningen sin?;)

Her bruker vi ca 2000 på julegaver til barna.(pr.snute altså)

Skrevet

Klær og sko regnes ikke som julegaver her heller, gidder ikke å pakke inn og ikke pakke opp noe de blåser totalt i om de får. Vi bruker mange timer på å åpne de uttallige julegavene på juleafta. I fjor brukte vi 7 timer da 2 barn og 6 voksne. Dessuten trenger de både sko, dresser og luer før vinteren nærmer seg slutten. Vi åpner en og en gave på rundgang. Vi bruker nok også 2000-2500 kr på på barna. Vi gir dyre gaver til foreldre og søsken også, så vi bruker sikketr rundt 20000 tilsammen. De sier jo at nordmenn bruker ca. 10000 kr pr snute i jula. Så regner med vi havner der om vi tar med mat, julepynt og pakkekalender også.

Skrevet

Kan hende jeg satt det litt på spissen, i så fall sorry hvis det ga feil inntrykk. Men saken er slik at gutten er for tiden alt mulig annet enn i leker, og jeg vil heller kjøpe noe han ønsker seg senere enn å gi han et eller annet nå bare for å gi noe. Han er såpass liten at han ikke "ønsker" seg noe enda (annet enn all "you can eat" med pepperkaker), vi satser på opplevelsen snarere enn gavene i år.

Men senere blir det annerledes, og da er jeg helt enig om at utstyr og nødvendige klær ikke regnes som julegaver. Gaver er ting man har lyst på og som gir glede!

Gjest lillehi
Skrevet

7 timer?!?

Virker litt i overkant synes nå jeg!!!

Skrevet

aikido:

Du må gjerne si meningen din altså....

Jeg ble bare oppriktig overrasket over summene jeg :)

Men er selvsagt opp til hver enkelt hva de vil kjøpe og hvor mye de vil bruke.

Jeg har kjøpt hobby utstyr fordi jeg tenkte vi (altså jeg og barnet) kunne sitte å kose oss sammen med det i mellomjula.

Skrevet

Ja det er litt i overkant, men så lang tar det når en og en gave skal åpnes slik at alle får se før vi går videre til neste. Vi liker å gjøre det slik og på den måten føler jeg vi får satt mer pris på hver enkelt gave.

Skrevet

Godt sagt Trollemor "Gaver er ting man har lyst på og som gir glede"

Skrevet

Min er enebarn og det er ikke så mange andre barn i familien heller. Vi har 2 ganger besteforeldre, 3 tanter og 2 onkler. Og alle vil gi noe til ham. Syns faktisk det er vanskelig, han har så mye allerede.

Vi kjøper vel noe til 500 kroner. Han er 5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...