Gå til innhold

Hvor mye får barna deres til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså i penger..Mye bruker dere på de generelt? Det går endel penger på barna våre til jul, men de får ikke så mye leker ellers i året da..Vi bruker ca 2500 på hver i år..har to barn..Ting er dyrt da..Eldstemann skal få nintendo dsi+spill, hot wheels bilbane..bare dette blir jo 2500kr,-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare et barn, blir vel 2000 kr i år..skal kjøpe ds til han...

Skrevet

Tipper det blir et par tusen her også. Har bare ett barn da :o)

Skrevet

Jeg har bare et barn og dette er den første jula vår, så jeg har egentlig ingen aning:)

Men min mor har 4 barn, de tre yngste er alle under 8 år. Hun går helt bananas i butikkene rett før jul, og barna ender opp med ganske morsomme, dyre julegaver. Tenker hun bruker noen tusenlapper kun på det:) Nå har hun i tillegg et barnebarn å kjøpe gave til:P

Skrevet

Ble ganske billige gaver i år i forhold til årene før :)

Ca. 750kr hver :)

Har to barn :)

Skrevet

Varierer fra år til år alt etter hva han ønsker seg. I år ble det litt over 2000,-

Skrevet

veldig vanskelig å si, har ikke kjøpt til de enda, og siden det er 5 stk, blir det ikke for flere tusen på hver....

de får penger av besteforeldrene, som vi kan velge å gi de, eller kjøpe noe..

de to minste på 4 og 9 år, trenger nye vinterstøvler, så det får de av oss.

han minste er mikke mus fan så han får noe av det han ønsker seg.

ho på 9 ønsker seg også en mobiltlf, så det er vel det de får av oss...

ellers, ho på 14 ønsker seg gavekort, samme med gutten på 20, så de får det.

ho eldste på 22 er samboer, så de trenger noe til huset.....

merker nå at det kan gå endel penger, men de får ikke så mye ellers i året...

vi kutter heller ut gaver til hverandre,jeg og mannen og vil heller ha god mat i jule/ nyttårshelgen, da alle ungene kommer hjem i år til jul ....Jippi.....

Skrevet

Oi, flere tusen pr. barn er temmelig uaktuelt her enda gitt. Her får de for rundt 500 - 750,- hver :)

Skrevet

499 til hver. Helt tilfeldig at de får for så lite. Vi ser ikke på prisen, og har kjøpt noe som de ønsker seg veldig, nemlig dukkevogner.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jentungen har foreløpig fått skøyter, de koster 249. Skal nok kjøpe hjelm til, og den koster jo noen hundre...

Gutten vet jeg ikke enda, han får skøyter av oldemora. Men skal kjøpe hjelm, pluss en leke.

Siden jeg i år var ferdig med de andre gavene før desemberlønna, så kan det hende det drysser litt ekstra på unga ;)

Skrevet

Jenta mi er nettopp fylt 1 år, og i år får hun saccosekk til jul,den minste typen til 499,- :-)

Ser ikke det store poenget i å bruke så masse penger i år hvertfall,hun er jo for liten til å ønske seg noe uansett og får presanger så det holder av alle andre.

Skrevet

Tja...litt forskjellig, men for ca. 2000,- pr barn. (Venter nummer 5 når som helst) Babyen får ikke for så mye, da den har alt da.

Skrevet

Gutten vår er bare 2 år så gave til ca 1000 kr holder mer enn nok.

Skrevet

I år blir det ca 1200 kr til hver. Tidligere år har det blitt rundt 4-600 kr til hver. De er nå 4 og 7 år gamle.

Skrevet

Oi er dere gale?

I fjor fikk han for ca 250. Og i år har jeg kjøpt noe perle greier, farveblyanter, maling + ei blokk :)

Skitfornøyd med gaven jeg. bruker ca 2000 tilsammen på alle gavene jeg.... ;)

Skrevet

Jøss for noen summer.. Føler meg skikkelig gjerrig jeg nå..

Her får han sengesett (150 kr), lego (200 kr) og magnettavle (200 kr)..

Lillebror får puttekasse til 200 kr..

Sammen får de bilteppe til 100 kr..

Skrevet

I år blir det en "one-piece" med Helinor på, tror den kosta 500 kroner og et legosett som jeg lurer på om kosta 4 eller 500. Ergo: rundt en 1000-lapp. Pluss adventskalender, pluss litt småtterier... Er enebarn... ;-)

Skrevet

Her får ikke gutten noe særlig til Jul, han var ganske dyr i drift pga barnehagestarten og trenger i grunn ingenting.

Han er ikke 2 år enda, og har heller ikke de store ønskene.

Skrevet

De får det de trenger og "ønsker" seg.

Eldste får minianlegg (500kr), danseskøyter (199kr), teppe til rommet sitt (125kr) og litt annet praktisk som hun ikke har ønsket seg selv.

Mamma er med på laget og har kjøpt henne parfyme (300kr) og kåpe (500kr).

Nå har hun fått alt vi "godkjente" på ønskelisten sin. Resten er etter min mening bare unødvendig, men veldig viktig for henne. Så hun vil ikke føle at hun får alt selv! Det er veldig viktig for oss som foreldre.

Miniannlegget er slik at det nesten forventer at en har en ipod (jeg følte det hvertfall slik) Så nå tipper jeg at det blir en av tingene som vil trone på ønskelisten etterpå. Det får fint vente til hun har bursdag til sommeren!!

Lillemor har vi "bare" kjøpt ei gave til som kostet 300kr. I tillegg til det samme praktiske som storesøsteren har fått (tovet sitteunderlag til vinterturene våre, badehandkle til ferien)

I ettertid viste det seg at mamma har kjøpt det samme, så nå står vi egentlig litt på bar bakke.....

Lillebror på 8mnd står det enda dårligere stilt med. Han får bare de samme praktiske tingene som søstrene sine ;)

Vi har ikke en sum vi må bikke over med andre ord! Jeg er heller ikke så glad i at barn skal få alt de ønsker seg - vanligvis!!

Det skal ikke være slik at barna sier "jeg ønsker meg" så hopper vi foreldre i vei for å kjøpe innen et par uker. Slik jeg ser rundt oss at det har en tendens til å være.

Skrevet

Jeg har skjemt bort barna mine litt med julegaver. Kjøper alltid en ting jeg vet de ønsker seg og pakker inn i tillegg mye annet dill. Så eldste sa en dag, jeg ønsker meg mobil til jul, i tilleggsgaver ønsker jeg meg ....ehe. Jaja min feil, men elsker å kjøpe gaver til de, får ikke så mye ellers.

I år får jenta ny mobil, en fint antrekk, noe smykker og dill fra glitter, en cd, top model ting og et spill.

Minstemann får ds, toystory spill og drakt, lynet biler, dvd og en knertenpinne:)

Blir vel ca 2000 på hver.

Skrevet

jeg har ingen egne barn- men har to stebarn.

de er 5 og 10. gutten er eldst. han ønsker seg el-gitar men det passer seg ikke da vi bor i blokk. hehe.. hun på 5 ønsker seg bare ting som er lilla og jentete :) pleier å bli rundt 2000 på de hver. men vi får se hva det blir i år:)

Skrevet

selvom man bruker f.eks 2000kr på barnet til jul betyr det ikke at de får alt de peker på slik flere påpeker her i innlegget.

Skrevet

cirka 800 kr pr barn, vi har to

jenten får ski(hun er 2,5)

gutten får ullbukse fra safa, aktivitetssenter og gåbil(han er 7 mnd)

de får det de trenger, men om de hadde "trengt" mindre så hadde vi kke kjøpt mer bare for å komme opp i sum

Skrevet

Kommer helt an på hvordan man regner. Ser mange her inne som pakker inn hansker, jakker og vintersko og gir det til barna sine til jul. Min mening er at dette stort sett er nødvendige ting som de trenger og regnes ikke som julegaver her.

Julegaver for meg er leker og andre ting barna ønsker seg. De er 7 og 4 år gamle. Regner med det vil komme en tid hvor de faktisk begynner å ønske seg dyre merkeklær og sånt, men så lenge de er små, får de klær og andre ting de trenger utenom jula gitt... Vi ender nok opp på rundt 2000 til hver i form av leker (lego og ds spill, kjemisett etc, litt godteri osv. Kjøper ofte en litt stor gave og noen andre mindre gaver. Har ikke så stor familie så det blir ikke SÅ mange gaver...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...