Gå til innhold

Ser du ned på meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga at jeg har gått hjemme med barn i 5 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om du er høyere eller lavere enn meg!

Skrevet

Nei.. det kan jeg ikke si at jeg gjør, da jeg er i samme situasjon, hehe..

Til neste år har jeg vært hjemme med ungene i 5 år.. (men eldstemann har vært litt i bhg fra han var 2 år).

Håper å få meg jobb til neste år, evnt studere, men føler meg heldig som har vært hjemme med ungene de første leveårene, og har hatt muligheten til å vente med bhg til de er 2, for det er sånn jeg føler er best :) (hva andre gjør, bryr jeg meg ikke om, bare så det er sagt.)

Eneste jeg er redd for, er at det skal være vanskelig å komme seg i jobb igjen, etter så lang tid borte.

Skrevet

nei,det har jeg også..eller 3,5 år med nr 1 og 21 mnd med nr 2.Av den enkle grunn at jeg ikke vil at barnehagen skal oppdra ungene mine.

Skrevet

Jeg har gått hjemme i 7 år... hahahaha.... "ser ned på...." tja, de finnes sikkert, de som gjør det. Men jeg velger utfra min familie, og ikke andres familier ;)

Skrevet

Nei, jeg synes du er sykt heldig og unner deg det av hele mitt hjerte. Heldige barna dine!!

Jeg var hjemme med datteren min til hun var 2,5, og skulle gjerne gjort det lenger. Synd pengene ikke strekker til.

HELDIG!!

Skrevet

Vet ikke om dette dreier seg om noe som har været diskutert førut, men JEG ser heller opp til deg! Skulle absolutt så gjerne hatt muligheten til å være hjemme og oppdra mine barn! Du er priviligert!!!!

Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg sett ned på deg for det?

Ser DU ned på MEG, som har hatt ungen i barnehagen fra han var 1 år gammel fordi jeg måtte og ønsket å jobbe?

Skrevet

Nei..., men synes litt synd på ungen om den ikke er i barnehagen og får utvikle litt sosial intelligens..

Skrevet

Litt blandet følelser om det kanskje. Er misunnelig på deg som har muligheten, men samtidig vil jeg påstå at det er "enklere" å være hjemme med barna enn å jobbe 100% og få puslespillet til å gå opp samtidig.

Men syns du skal gi faen i hva andre syns og gjøre det DU syns er best :)

Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle jeg det? Jeg ser da slett ikke ned på alle som tar andre valg enn det jeg gjør. Tror du virkelig alle er så sneversynte?

Min gutt begynte i barnehagen da han var litt over året.

Ser du ned på meg?

Skrevet

21:20: Det er jo tydelig at du ikke har sosial intelligens som umiddelbart tror at et barn som ikke går i b.hage ikke utvikler sosial intelligens. Hehehehe. Jeg må le...Å være mamma er verdens viktigste og beste jobb så NEI. Jeg ser ikke ned på deg, HI. Er i nesten samme situasjon som deg, men har jobbet litt innimellom.

Skrevet

Nei, tror ikke at barn som ikke går i barnehagen automatisk ikke blir utstyrt med dårlig sosial intelligens, men man lærer ofte mye om sosialisering om man går i barnehagen.

Går man i skjørtet på mor hele dagen, vil det ofte gå ut over den sosiale læringsevnen.

Det var noe annet da jeg gikk hjemme med mamma og ikke gikk i barnhage, for da var det flust av andre unger som ikke gikk der heller, og man var sosial likevel.

Vil anta dette er vanskeligere nå.

Så, ja.. Om det er tilfellet, så tror jeg det er mer uheldig for barnet, enn heldig.'

Skrevet

Det er tydelig at du har et 50-talls bilde av hvordan det er å "gå i skjørtet på mor hele dagen".

Til din info kan jeg nevne at vi er en stor gjeng med venninner som er så heldige å ha fått barn ca samtidig. Alle er av samme oppfatning når det gjelder å sende ettåringen i b.hage.

Vi jobber deltid og turnus og har klart å få kabalen til å gå opp mht å være hjemme til barna er 2 og 3 år gamle.

I byen her er det bibliotek med eventyrstund for barn, aktivitetshus som arrangerer kurs for barn under 3 år, samt 4 åpne barnehager(minst). I tilegg er det flust av parker og lekeplasser.

Kan også opplyse deg om at et barn på 1 år har mer godt av tryggheten og omsorgen en mor/far evner å gi enn å lære seg å utvikle sosial intelligens. Barn på 1 år, og frem til 2 år forsovidt har mer enn nok med å utforske og oppdage "den lille verden" som omgir dem hjemme. De får lettere dekket sine behov for faste rutiner og ikke minst ro.

Vi er så heldige at her får vi i pose og sekk.

Skrevet

Ikke så hissig.. Les hva jeg skriver da:)

Jeg har ikke et 50-tallsbilde av noe som helst - men forsto det slik at det var en 5 åring som gikk hjemme i skjørtet på mor hele dagen, og ikke en 2-3 åring.

Det blir noe helt annet.

Jeg skrev forøvrig - om det var tilfellet at barnet ikke hadde noen å leke med... - Det var det åpenbart ikke, so chill, Phil:)

Sikkert supert:)

Skrevet

Flott at du er hjemme med barna dine Hi! Jeg driter i om du mottar penger fra NAV eller hva nå enn du gjør, barna dine setter sikker kjempestor pris på at mamma er hjemme!

Skrevet

Eksen min sin kone har gått hjemme siden barna ble født, de går sikkert på ungdomsskolen nå. Jeg ser litt ned på henne, men det er sikkert fordi hun er kona hans og han dumpa meg, noe jeg selvsagt ikke kunne forstå.

Vi bor ikke så langt unna dem, og jeg ser henne til stadighet, på håndball, fotball og alt mulig med ungene. Virker som hun har enn fulltidsjobb, å holde hus og unger, og virker veldig aktiv i alt som barna er med på, går jeg forbi fotballbana er hun der. Skal jeg i svømmehallen, så er hun der, idrettshallen er like ved, der er hun ofte. Er jeg innom butikken går hun rundt der med handlevogna si.

Må være dødskjipt å bare være hjemme sånn, fordi om han tjener sikkert minst firdobbelt av hva alle andre mennesker tjener. Ikke en fin ebskjed å sende til sine barn, at far jobber og mor er hjemme med barna til de er komfirmert, og fortsetter å være hjemme, fordi da er det så vanskelig å gå tilbake i jobb. Ikke har hun utdannelse heller.

Går selv i halv stilling, for å få ting til å gå rundt, hadde ikke funka å jobbe fullt, verken for meg eller ungene. Men vi har snakket om at han skal gå ned litt i stilling, og jeg øke opp, men det har funket best så langt at jeg har jobbet redusert. Jeg også var hjemme til jeg følte tida var moden for å sende ungene i barnehagen, vi har to tette.

Er godt å jobbe, synest jeg!

Skrevet

Ikke hvis du har fått flere i denne perioden.. Men om du har labbet hjemme med ett barn til h*n er blitt 5 mistenker jeg at du er mer enn bare litt lat...

Skrevet

Ser ikke ned på deg nei, men tenker meg at det blir en utfordring å komme tilbake i jobb. Håper virkelig du og ungene hadde en fin tid hjemme, den kommer ikke tilbake.

Skrevet

Det ville isåfall være steike dumt av meg, ettersom jeg selv har gått hjemme med unger i 12 år...

Skrevet

Det er meget sannsynlig at jeg gjør, fordi jeg er høy i utgangspunktet og eeeelsker høye hæler, normalt tasler jeg rundt og er en sånn ca 183-185 når jeg ikke kler meg til fest med noe enda høyere...

Men sånn ellers, slett ikke din heldigggris!

Skrevet

Signerer 21:08.

Gikk hjemme til 2,5 år jeg også og skulle gjerne vært det lenger.

NYT DET!

Skrevet

Nei, ser opp til deg Hehe. Hadde ikke klart å hatt 2 åringen hjemme hver dag tror jeg, hun kjeder seg altfor lett :(

Skrevet

Nei, ike så lenge dere betaler for moroa selv! (Er sterk motstander av kontantstøtte, needless to say...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...