Gå til innhold

Er jeg urimelig????


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg synes du er urimelig. Du kunne bare takket nei hvis du er så følsom. Eller kan du tenke praktisk og bruke tingene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du ikke glede deg til shoppingen hvis det bare var småting hun kom med allikevel?

Jeg blir litt oppgitt når jeg leser her inne. Syns det er så mye klaging på biomødre og stemødre, men når den ene prøver å gjøre noe hyggelig for den andre, så er det jaggu meg galt det også. Disse tingene er jo ting etter ditt barns søsken, hadde du forstått det om det var motsatt, hvis mannen hadde reagert som deg? Om det var du som hadde igjen ting etter dine barn fra et annet forhold som du ønsket å bruke på dette barnet, mener jeg?

Jeg forstår selvfølgelig at du ønsker noe som er "deres", men vi snakker jo ikke om mer enn litt klær og en vognpose...

Skrevet

Hei alle sammen..

 

Blir nesten litt flau her jeg sitter. I går var nok ikke rette dagen å skrive innlegg her. Hadde en laaang dag på jobb for så å komme hjem til et rotehus og en kranglete mann. Ble rett å slett for mye da hun kom på døra med babyting. Ser jo selfølgelig at jeg overdriver. Er glad for at jeg kan ha en "god tone" med biomor selv om jeg ikke liker henne. Å tingene kan jeg legge vekk, for så gi tilbake etter ei stund å si takk for lånet.. Rett å slett for å bevare husfreden.

 

Ps. Takk for tipset om å bruke vognposen i barnehagen når den tid kommer. Det skal jeg rett å slett gjøre :)

 

HI

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Klart du ikke vil bruke det!

Skrevet

Jeg synes det er hyggelig at barna arver noe fra sine storesøsken og at exen er såpass hyggelig at hun ønsker å dele med dere. Og nå ser jeg i tillegg at det er snakk om et par ting!

Så ja, jeg vil si du er litt urimelig.

Skrevet

Nei, du er slettes ikke urimelig =)

Hun burde vite bedre enn å spørre!! God klem

Skrevet

Ja uff, hun burde vite bedre enn å prøve å være hyggelig!! Ehh...

Skrevet

Her hos oss er det litt omvendt. BF har ny dame og de har nå fått felles barn. BF har spurt om å arve utstyr av oss ( vi har fått egne barn ganske nylig) , og det har de i en viss grad fått. Tenkte at det var koselig at min sønns lillesøster kan ha ting som han og søsknene har brukt, jeg ser at han synes det er moro og blir stolt. Vi har forøvrig er godt forhold stemor og jeg :-)

Skrevet

Godt du ser at du overreagerer... Slettes ikke bare bare når hormonene løper løpsk.. Men skjønner at du ikke vil bruke det altså. Men lurt å si ja for å bevare husfreden, så får du heller takke å bukke for lånet å gi det tilbake (ubrukt) etter ei stund.

Kanskje du til å med skulle slenge på litt av ditt eget barneutstyr å si hun kan få det i tilfelle hun skulle få flere barn.. Kanskje hun då skjønner pointet ;)

Skrevet

Da har dere for god råd. Hadde gladlig tatt i mot en seng eller noe sånt av eksen til kællen om jeg kunne spare 800kr

Skrevet

Man tar da ikke gladelig imot ting fra typens eks??? Skal du ta i mot det brukte undertøyet hennes også? Kan jo være typen har gode minner til det også som dere kan friske opp...

Skrevet

19:13

 

 

Det var dagens ;) hehehe

Skrevet

Du skjønner vel kanskje at det er babyen og ikke moren som har brukt barneutstyret eller?

Mulig det er slik i fjortisverden men i den voksne verden tror jeg jammen meg det fungerer annerledes!

Er det ikke fint at de arver noe fra søsknene sine da?

Skrevet

Neida, moren har ikke brukt det.. Babyen har selv kledd på seg klærne å lagt seg i vognen. Ikke har moren trillet på han heller.. Nei takke meg til, er enig me HI

Skrevet

Å gid, exen har tatt på tingene! Da burde hun strengt tatt ikke ikke ta mannen heller, exen har jo tatt på han og!!

 

Om exen ikke er interessert så bjeffer flere av dere og når exen vil gjøre noe hyggelig så bjeffes det søren meg også!

 

Skrevet

Godt poeng.. Skal aldri mer røre typen.. ;)

Skrevet

Du får putte han under ei osteklokke sammen med barneutstyret :P

  • 4 uker senere...
Skrevet

Sånn holder "min biomor" også på. Vet hun mener det godt, men har ikke lyst å ha tingene hennes

Skrevet

Jøss, dette blir helt rart. En vognpose er en død ting!!

 

Jeg har en sønn fra før og fikk deretter kull nr 2. Da var det at mannen min nektet å bruke ting jeg hadde spart fra min eldste!

 

Nei, hans barn skal ikke besudles og forpestes med gammelt ræl etter MIN unge, i stedet gikk han på nett og kjøpte en krøkkete, overpriset og brukt bilbarnestol, fordi den jeg hadde kjøpt til førstemann var finansiert av eksen min...

 

Jeg syntes dette var en sjuk sjalusi som faktisk gjorde meg trist. Det kunne være fint å se plaggene i bruk igjen, ikke fordi jeg mintes eksmannen min, men fordi jeg mintes sønnen min som baby!

 

Og jeg syntes også han markerte avstand til storebroren på den måten, som om det er viktig å fokusere på ulikhetene i stedet for likhetene. Han fornekter det når han hører noen si at min yngste ligner veldig på min eldste, for eksempel. Som om de er av helt ulik kategori.

Skrevet

Mulig jeg er fastgrodd i gamle kjønnsroller, men hos oss er det jeg som har handlet inn alt til knøttet i magen. Han har ikke vist interesse for verken store ting som vogn/bilsete eller klær og andre småting. Derfor tenker jeg at han mest sannsynligvis var sånn med exen også, ergo vil ikke jeg ha ting som hun har velgt seg ut. Regner ikke med dette betyr noe for han, men det betyr noe for meg... Sikkert barnslig av meg, men det får jeg leve med...

Skrevet

Hm...

Jeg har aldri tenkt over engang at jeg har fått litt småting derfra engang. Har fått litt leker og noen fine strikkesett, som til og med kona til exen har strikka.

Men så har jeg ingen problemer med de folka.

 

Så jeg syns du er sær!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...