Gå til innhold

Er jeg urimelig????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen til min mann vil gi meg barneutstyr som de har brukt til sine barn. Jeg har ikke lyst til å bruke det, men følte ikke jeg kunne si nei heller... Så jeg takket fint ja til henne, men sa til min mann at jeg ikke kom til å bruke det. Dette kunne ikke han skjønne. Synes det er ubehagelig å tenke på at det er ting de har kjøpt sammen og har masse minner til.. Vet det er barnslige tanker, men kan ikke hjelp det. Det har ingenting med hans barn å gjør, de er jeg veldig glad i, men har liksom lyst til å skape nye minner. Dette er min første, så har jo gledet meg veldig til shoppingen... Men hva synes dere? Er jeg helt urimelig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er ikke det ;) Her har vi begge barn fra før, og nå en felles. Å jeg sa klart ifra at utstyr og klær fra dems barn brukes IKKE :) Ikke bilseter osv heller, koster heller på meg å kjøpe nytt. Kun av EN grunn, at han og hans eks har kjøpt det når de var sammen ;)

Skrevet

kanskje ikke urimelig, men du er FEIG som sier ja til henne og nei til din mann!

Skrevet

Mannfolk får ikke de samme minnene til barneutsyr som vi for.

For dem er det bare en vogn osv.

Så ja synes du er litt urimelig som ikke vil ha noe bare fordi det er han og ex'en som har brukt det. Tviler på at han tenker på og savner ex'en når han trille dere felles barn.

At du vil kjøpe noe selv er forstålig, men å avvise dette tvert er sløsing.

Skrevet

20.41 her igjen ;)

Kan ikke si du er FEIG, men jeg syntes du skulle levert alt tilbake til henne jeg. Hvis ikke kommer hun til å komme med mer... blir vanskeligere å si nei siden... Bare si det som det er: Jeg vil ikke bruke klær/utstyr som dere har hatt til deres barn ;)

Skrevet

Hva med ting etter ditt barn da?

Skrevet

Det var ikke snakk om allverdens utstyr hun kom med da. Var en vognpose å noen ytterklær. Det var det eneste hun hadde igjen, så hun kommer heldigvis ikke til å komme med mer. Dems barn er så store at arving av klær er uaktuelt. Var nok litt feigt av meg å si ja til henne, men ble rett å slett helt satt ut. Ville ikke virke utakknemlig eller uhøflig... Men kom på etterpå at jeg får vognpose til jul av foreldrene mine, så kunne jo bare sagt det...

HI

Skrevet

Er jeg den eneste som tenker at det er da hyggelig at barnet arver noe etter storesøsken. Og ikke å nei det har de kjøpt sammen.

Jaja vi er tydeligvis forskjellige der. men karnsje også fordi jeg hadde en mann som faktisk ikke var med for å kjøpe ting og det meste mine barn har hatt er arvet ikke vet jeg. :)

Skrevet

Jeg ville tenkt at det er en grunn til at hun er hans -X-, og gladelig tatt i mot utstyr. Det er jo minner om HANS barn, hvorfor ta fra ham den gleden?

Skrevet

har det på samme måte selv. Min mann mente at vi bare kunne ringe hans x og få de tingene de kjøpte sammen til deres felles datter...Jeg har ingenting i mot og arve,så lenge jeg kan velge selv om jeg liker tingene eller ikke. Ny vogn vil jeg garantert ha uansett og det er mest fordi dette er mitt første barn. Bilsete har jeg ingen problemer med å arve. Han skjønner poenget mitt nå etter at jeg har forklart greia med at det er mitt første barn,sånn at jeg også må få gleden av og kjøpe nye ting til han eller henne. Jeg syntes altså ikke du er urimelig,men synd du ikke sa til henne at du gjerne ville se på tingene først,tenke litt på det o.l

Skrevet

Kan vel nevnes at jeg er over gjennomsnittet sjalu, så denne dama irriterer meg grenseløst... Er veldig flink til å skjule det da, så verken hun, barna eller mannen min aner dette. De tror at vi har sånn et fantastisk forhold, mens jeg egentlig holder på å spy når jeg ser henne. Derfor er det enda vanskeligere å si nei til henne, selv om det byr meg i mot å ta hennes ting inn i hus...

Ser selv at jeg høres ut som den kjerringa nå, men men... Får skylde på hormonene ;)

HI

Skrevet

Jeg synes det er tåpelig å ikke la barnet arve etter eldre søsken. Det er jo så koselig for storebror/-søster å se den lille babyen bruke klær og utstyr som h*n selv brukte da h*n var liten. Jeg synes du er urimelig ovenfor din manns barn ved å frata dette barnet noe som skaper tilhørighet. Det er så koselig for de store å se ting fra da de var små og kanskje samtidig høre pappa fortelle en liten historie om da de var små og lå i vogna.

Skrevet

Tror ikke barna hans bryr seg om det. De vil ikke høre prat om babyen som kommer.. Og om jeg måtte sitte å høre på historier fra den gangen de var en lykkelig familie, så hadde jeg spydd... Det bar nemlig hun som gikk fra han, så jeg føler på en måte han ikke er ferdig med henne. Desto verre at hun kommer med ting som minner ham om den tiden.

HI

Skrevet

Spar den vognposen du har arvet til barnet begynner i barnehage. Da kan du ha den gamle der og den nye hjemme. Kjempepraktisk, og da trenger du heller ikke å se at den blir brukt...

Skrevet

Kjære HI ;)

Dette er som å lese om meg selv... Jeg har det helt likt, mannen min som ble dumpa, og jeg tåler ikke trynet på xn hans. Hun angret seg en del etter at jeg å mannen min ble sammen og gjorde masse for å ødelegge. Det hele hang i en tynn tråd her et års tid. Vi fikk barn for noen mnd siden, å jeg tar ikke imot en shit fra dems barn...

Skallet utenpå ser fint ut her, å jeg er og litt over gj.snittet sjalu av meg... (grunnet tidligere utroskap osv). Ingen vet jeg hater dama, men jeg virkelig HATER hu. Å Vil ikke ha noe fra hu i mitt hus, som er etter dem.

Vil du ikke, så ikke bruk det ;) Kast det elelr gi det tilbake... det gjorde jeg... ;) Good klem til deg

Skrevet

Du kan jo levere det videre til for eksempel Fretex, de blir glade for sånne ting :o)

Skjønner deg godt.

Skrevet

Ja, skulle gjerne gitt det til fretex, men nå har mannen slått seg vrang. Sier han vil bruke det hun kommer med, så får jeg bruke det nye... Han er jo ikke sann!!! Begynner virkelig å lure på om han er kommet over henne.... :(

HI

Skrevet

Syns nå du er vrang jeg da.

Hva er så farlig med dette?

Du høres veldig ung og usikker ut.

Skrevet

Ja, hører faktisk selv hvor vrang jeg høres ut... Men dette kvinnemennesket irriterer meg så vanvittig! Hun er så opptatt av at vi liksom skal bli venninner. Det går jo ikke. Vi må kunne ha et greit forhold pga barna, men der går grensen. Har ingen interesse av å leke venninne med henne. Det blir ikke naturlig. Føler hun trenger seg inn i våre liv, med å ringe å komme innom hele tiden. Det at hun kommer med ting til babyen føles som et overtramp. Det var den eneste tingen vi liksom hadde i fred...

Å nei, er verken ung eller usikker, bare veldig full av hormoner ;)

Skrevet

Synes du ikke trenger å ha henne og deres fortid så til stede når du blir mamma for første gang.

Det blir et lite skår i gleden å skulle bruke "deres" ting, som de brukte til sitt barn da. Skjønner den.

Så la være å bruk dem, kom over irritasjonen, og gled deg over å gå ut og kjøpe nytt du. Det ville jeg også gjort.

Skrevet

Jeg har ett barn fra før, som bor sammen med oss, og vi har ett barn samen. Har alri vurdert å kaste tingene etter storebror når de er fullt brukbare? Seøvsagt arver lillebror. Har ikke en gang vurdert å spørre mannen min om han synes det er OK.

Skrevet

Som du selv skriver så er det ikke så mye du har fått. Men du tar jo helt av her. Synes du virker ganske ung og umoden. Og ihvertfall ikke klar for å få eget barn. Du må nok bare belage deg på å svelge mange kameler fremover. Du hisser deg opp fordi noen gir deg ting gratis, og å så sitter du her å slenger dritt om denne dama. Hvis du har noe ryggrad så er du ærlig mot henne, istedenfor å sitte her å være feig.

Spyr av voksne folk som ikke klarer å stå opp for seg selv.

Masse minner til?? En vognpose med mange minner?? Heheh tydelig at du ikke har barn ennå. Det er ikke normalt å knytte seg til en vognpose og samle masse minner om trilleturene med denne vognposen...hahahahah...

Jaja jeg håper du er hormonell fordi du er gravid, og ikke stokk dum for da synes jeg synd på deg.

Skrevet

Du er ikke ung og umoden som det står over her, men du burde takket nei vist du ikke kom til å bruke det. Gi posen tilbake etter jul siden du fikk en av foreldrene dine. Og i en sånn situasjon må du bli jæ,,,,... god på å svelge kameler, på tvers også. Vi venter også felles barn nå og har begge barn fra før, og det er ikke enkelt. MEN vær glad eksen er hyggelig, for jeg har et hespetre uten like men jeg smiler og svelger kamel på kamel, men vi skal selvfølgelig ikke finne oss i alt da :)

Skrevet

Ja du er urimelig og bortsjemt HI!

Håper du gir tingene til fretex slik at noen som virkelig trenger de får de!

Skrevet

Jeg kan til en viss grad forstå at du føler det slik.. Men samtidig så tenker jeg, at jeg er nå blitt alene med to veldig små barn. Jeg er fortsatt ung og kansje jeg om noen år treffer mannen i mitt liv ohg vil ha et barn til. Da hadde jeg blitt sur om han nektet meg og bruke noe av klær og utstyr etter mine eksisterende barn. Jeg hadde jo ikke tenkt på eksen min når jeg så de tingene. Jeg hadde tenkt på gode minner om mine kjære barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...