Gå til innhold

Er mannen deres med på alle svangerskapskontroller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er med av og til. Han er som regel alltid på jobb. Men han har vært med på UL i uke 9, og den ordinere. Så har han vært med om det var noe spesiellt. Syntes bare det er koselig jeg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja han var med alle gangene med begge guttene våre.

Skrevet

Nei, det er han ikke. Og det skyldes i grunn det at både han og jeg ikke helt ser hva han har der å gjøre. Blir jo sjekket for urin og blod, veid og målt og spurt om eventuelle plager (som jeg ikke har noen av), og så er det videre på jobb for min del. Vi har ikke helt det store behovet for noen opplysninger utover det som fremgår av helsekortet, så da er det ikke noe poeng. Men han har vært med på ultralyd da. Også skal han være med på noen kurs de har på sykehuset i forkant av fødselen. Men det er det hele. :)

Skrevet

ja han er med, de dagene det er har han hjemmekontor så da koser vi oss litt ekstra ;)

Skrevet

Mannen min var med på alle kontrollene, da han er student og vi tilpasset kontrollene til når han hadde fri / ikke obligatorisk. Jeg syns det var godt å ha han med - han har stillt opp fra dag en og er verdens beste pappa den dag i dag. Godt å ha han med dersom det er negative nyheter som kommer.

Syns du skal si ifra til mannen din dersom du vil gå alene. Det får hver enkelt kjenne på. :)

Skrevet

Nei, er vel heller ikke vanlig? Min samboer har kun vært med på et fåtall kontroller gjennom svangerskap nr.1 og 2. Han har selvsagt vært med på ultralyder og slikt, men kontroller er begrenset ettersom han er på jobb når de finner sted. Er gravid med nr.3 nå og han var med på den første kontrollen.

Skrevet

Nei, i løpet av to svangerskap har han bare vært med på ordinær ultralyd og den ene gangen jeg måtte på sykehuset for ctg.

Han har fått tilbudet, men takket nei, og det er helt ok for meg :)

Skrevet

Jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor frem til de siste ukene hvor jeg bare gikk til jordmor. Mannen min var med første gang til legen, til UL og hver gang hos jordmor. Hos legen var det bare måling og lite snakk, mens hos jordmor var det skravling. For oss var dette en veldig ok måte å gjøre det på:o) Var deilig at han fikk samme info som meg, så slapp jeg å være eksperten på alt.

Skrevet

"Er med" på kontroll av barnet (det fødte)? Er han haleheng? Her delte vi på kontrollene av barnet.

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Han var med på alle ultralydene, bortsett fra 14. Vi hadde nærmere 50 ultralyd, så jeg er fornøyd med det oppmøtet ;-)

Det var et par legetimer han ikke var med på.

Hadde alt vært "normalt" hadde jeg ikke hatt behovet med å ha han med på alt.

Skrevet

Haha! Hadde virkelig ingen interesse av at han skulle henge over vekta mens jeg veide meg.. Eller høre snakk om utflodsmengde, blodtrykk, UVI osv. Nei takk. Det var hverken han eller jeg interessert i. Han var med på UL og fødsel, det holdt for min del :D

(Kunne gjerne ville hatt han med på babyens kontroller.. Men det ser visst ut til å være "min jobb"..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...